Zapytaj o ofertę
Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?

Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?

5 min. czytania

Audyt linków zwrotnych jest ważny podczas budowania dobrej strategii SEO witryny. Uzyskanie wysokiej jakości backlinków może poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania i zwiększyć na niej ruch.

Najważniejszą częścią każdej strategii linków jest stałe monitorowanie wyników, czyli audyt linków zwrotnych. Dzięki temu możesz udoskonalać swoje strategie SEO w przyszłości i osiągać bardziej zadowalające wyniki.

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, w jaki sposób przeprowadzać poprawny audyt linków zwrotnych i zoptymalizować witrynę tak, aby osiągnąć sukces w firmie.

Audyt linków zwrotnych - na czym polega i dlaczego jest tak ważny dla SEO?

Sam proces audytu linków zwrotnych ocenia jakość linków kierujących do Twojej witryny z zewnętrznych witryn. Celem tego procesu jest zwalczanie stron, które uważane są za spam i mogą zagrozić Twojej witrynie. W Internecie istnieje dużo darmowych narzędzi, które sprawdzą się podczas analizowania jakości backlinków. Jeśli nie jesteś ich pewien, zawsze możesz skorzystać z pomocy doświadczonej grupy ekspertów, którzy z chęcią pomogą Ci go przeprowadzić.

Audyt linków zwrotnych odgrywa ważną rolę podczas tworzenia rankingów wyszukiwarek. Jeśli otrzymujesz wysokiej jakości linki zwrotne, które na dodatek pochodzą z wiarygodnego źródła, to dzięki temu widoczność witryny znacznie się poprawia.

Dlatego tak ważne jest, aby przeprowadzić proces analizy linków zwrotnych w swojej witrynie i uniknąć negatywnego wpływu na stronę WWW. Podstawowym celem audytu linków zwrotnych jest znalezienie niskiej jakości backlinków i zastąpienie ich linkami dobrej jakości, które pomogą przewyższyć konkurencję.

Jak przeprowadzić audyt linków zwrotnych?

Sprawdź swoją konkurencję

Przeanalizuj zachowania swojej konkurencji podczas strategii budowania linków zwrotnych. Jest to podstawa, od której powinieneś rozpocząć swoją przygodę z linkami. W ten sposób możesz sprawdzić, co jest dobrą praktyką, a co nie.

Jeśli już zaczynasz analizować swoją konkurencję, to sprawdź:

  • Domeny konkurencji

Sprawdź, które z domen odsyłających konkurencji przynoszą najlepsze wyniki i wpływają pozytywnie na SEO strony.

  • Rodzaje linków zwrotnych

Sprawdź, do których jest najwięcej odsyłaczy i dlaczego.

Znajdź swoje backlinki

Wyszukaj odpowiednie linki, które chcesz, aby przychodziły do Twojej witryny. Zrób na ich podstawie listę i podejmij odpowiednie działania. Co powinieneś wziąć pod uwagę podczas wyszukiwania linków zwrotnych?

  • Liczba linków zwrotnych

Dowiedz się, ile linków dociera do Twojej strony WWW. Pamiętaj, że zbyt duża ich ilość może oznaczać spam dla wyszukiwarek. Natomiast, jeśli liczba linków zwrotnych jest zbyt mała, możesz przez to nie generować ruchu na stronie.

  • Zmienność backlinków w czasie

Stale analizuj swoje linki, ponieważ mogą ewoluować. Jeśli niegdyś link działał, obecnie może być już nieaktywny.

Znajdź linki spamujące

Zwracaj uwagę na linki spamujące. Pochodzą one najczęściej z toksycznych stron, które generują obszerne linki zwrotne do każdej witryny, nie przynosząc nic dobrego. Sprawdź, ile tego typu backlinków trafia do Twojej witryny i zacznij działać, aby zażegnać zaistniały problem. Pamiętaj, że wysoko toksyczne linki mogą skutkować negatywnym SEO strony internetowej.

Musisz więc stale analizować, jakie linki trafiają do Twojej witryny.

Uważaj na kary od Google

Musisz być świadomy tego, że Google może nałożyć karę na Twoją stronę WWW, w przypadku gdy publikowane przez Ciebie treści są nieodpowiednie lub oznaczone jako spam. Jeśli już zostanie nałożona na Ciebie kara przez Google, wyjście z jej sideł może być czasochłonnym procesem. Ponadto będzie ona wpływać na Twój ranking w wyszukiwarkach. Można wyróżnić takie kary, jak:

  • Kara ręczna

Ten typ kary jest nakładany przez pracownika z firmy Google, jeśli zauważy on jakieś nieodpowiednie praktyki na Twojej stronie internetowej. Kara może mieć negatywny wpływ na całość witryny lub tylko na jej część.

  • Kara automatyczna

Ta kara jest nakładana najczęściej z powodu błędów na stronie, ale również można ją usunąć najszybciej dzięki naprawieniu problemów w witrynie.

Twórz wartościowe linki zwrotne

Jeśli będziesz budował swoje linki na stronie we właściwy sposób, z pewnością możesz na tym więcej zyskać niż stracić. Jeśli chcesz uzyskać wartościowe linki zwrotne w swojej witrynie, pomyśl o:

  • zastosowaniu narzędzi takich jak Google Search Console, ponieważ dostarczają one cennych informacji na temat poprawnych stron, którymi warto zainteresować się podczas generowania backlinków,
  • znalezieniu odpowiedniej domeny, która będzie prowadziła bezpośrednio do Twojej witryny. Rezygnuj ze spamujących stron, na rzecz tych wartościowych i poprawnych,
  • zatrudnieniu profesjonalisty, który zajmie się wszystkim za Ciebie, dzięki czemu będziesz miał pewność, że wszelkie czynności zostały wykonane perfekcyjnie.

Podsumowanie

Backlinki silnie wzmacniają każdą strategię SEO witryny. Umożliwiają one wyszukiwarce rozpoznanie cennej treści i kierowanie użytkowników na wartościową stronę WWW. Dobra strategia linków zwrotnych w połączeniu z audytem pomoże Ci stanąć na podium w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego nie ignoruj audytu backlinków – dzięki niemu możesz osiągnąć sukces!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    SEO dla początkujących: optymalizacja strony krok po kroku
    SEO dla początkujących: optymalizacja strony krok po kroku
    Jak wygląda optymalizacja wewnętrznej struktury strony internetowej? Techniczne SEO on-page od podstaw. O czym pamiętać, aby uzyskać zadowalające efekty pozycjonowania?
    Co to jest wiek domeny i czy jest to ważne w procesie pozycjonowania?
    Co to jest wiek domeny i czy jest to ważne w procesie pozycjonowania?
    Myśląc o SEO, należy brać pod uwagę elementy związane z czynnikami rankingowymi. Czy wiek domeny jest jednym z nich? Jak sprawdzić historię domeny?
    Czym zajmuje się specjalista SEO?
    Czym zajmuje się specjalista SEO?
    Samodzielne pozycjonowanie stron WWW to ryzyko, z którym nie każdy jest w stanie się zmierzyć. Pomocną rękę wyciąga wówczas doświadczony specjalista SEO.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.