Zapytaj o ofertę

Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?

5 min czytania
Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?
Kategoria Pozycjonowanie

Audyt linków zwrotnych jest ważny podczas budowania dobrej strategii SEO witryny. Uzyskanie wysokiej jakości backlinków może poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania i zwiększyć na niej ruch.

Najważniejszą częścią każdej strategii linków jest stałe monitorowanie wyników, czyli audyt linków zwrotnych. Dzięki temu możesz udoskonalać swoje strategie SEO w przyszłości i osiągać bardziej zadowalające wyniki.

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, w jaki sposób przeprowadzać poprawny audyt linków zwrotnych i zoptymalizować witrynę tak, aby osiągnąć sukces w firmie.

Spis treści:

Audyt linków zwrotnych - na czym polega i dlaczego jest tak ważny dla SEO?

Sam proces audytu linków zwrotnych ocenia jakość linków kierujących do Twojej witryny z zewnętrznych witryn. Celem tego procesu jest zwalczanie stron, które uważane są za spam i mogą zagrozić Twojej witrynie. W Internecie istnieje dużo darmowych narzędzi, które sprawdzą się podczas analizowania jakości backlinków. Jeśli nie jesteś ich pewien, zawsze możesz skorzystać z pomocy doświadczonej grupy ekspertów, którzy z chęcią pomogą Ci go przeprowadzić.

Audyt linków zwrotnych odgrywa ważną rolę podczas tworzenia rankingów wyszukiwarek. Jeśli otrzymujesz wysokiej jakości linki zwrotne, które na dodatek pochodzą z wiarygodnego źródła, to dzięki temu widoczność witryny znacznie się poprawia.

Dlatego tak ważne jest, aby przeprowadzić proces analizy linków zwrotnych w swojej witrynie i uniknąć negatywnego wpływu na stronę WWW. Podstawowym celem audytu linków zwrotnych jest znalezienie niskiej jakości backlinków i zastąpienie ich linkami dobrej jakości, które pomogą przewyższyć konkurencję.

Jak przeprowadzić audyt linków zwrotnych?

Sprawdź swoją konkurencję

Przeanalizuj zachowania swojej konkurencji podczas strategii budowania linków zwrotnych. Jest to podstawa, od której powinieneś rozpocząć swoją przygodę z linkami. W ten sposób możesz sprawdzić, co jest dobrą praktyką, a co nie.

Jeśli już zaczynasz analizować swoją konkurencję, to sprawdź:

  • Domeny konkurencji

Sprawdź, które z domen odsyłających konkurencji przynoszą najlepsze wyniki i wpływają pozytywnie na SEO strony.

  • Rodzaje linków zwrotnych

Sprawdź, do których jest najwięcej odsyłaczy i dlaczego.

Znajdź swoje backlinki

Wyszukaj odpowiednie linki, które chcesz, aby przychodziły do Twojej witryny. Zrób na ich podstawie listę i podejmij odpowiednie działania. Co powinieneś wziąć pod uwagę podczas wyszukiwania linków zwrotnych?

  • Liczba linków zwrotnych

Dowiedz się, ile linków dociera do Twojej strony WWW. Pamiętaj, że zbyt duża ich ilość może oznaczać spam dla wyszukiwarek. Natomiast, jeśli liczba linków zwrotnych jest zbyt mała, możesz przez to nie generować ruchu na stronie.

  • Zmienność backlinków w czasie

Stale analizuj swoje linki, ponieważ mogą ewoluować. Jeśli niegdyś link działał, obecnie może być już nieaktywny.

Znajdź linki spamujące

Zwracaj uwagę na linki spamujące. Pochodzą one najczęściej z toksycznych stron, które generują obszerne linki zwrotne do każdej witryny, nie przynosząc nic dobrego. Sprawdź, ile tego typu backlinków trafia do Twojej witryny i zacznij działać, aby zażegnać zaistniały problem. Pamiętaj, że wysoko toksyczne linki mogą skutkować negatywnym SEO strony internetowej.

Musisz więc stale analizować, jakie linki trafiają do Twojej witryny.

Uważaj na kary od Google

Musisz być świadomy tego, że Google może nałożyć karę na Twoją stronę WWW, w przypadku gdy publikowane przez Ciebie treści są nieodpowiednie lub oznaczone jako spam. Jeśli już zostanie nałożona na Ciebie kara przez Google, wyjście z jej sideł może być czasochłonnym procesem. Ponadto będzie ona wpływać na Twój ranking w wyszukiwarkach. Można wyróżnić takie kary, jak:

  • Kara ręczna

Ten typ kary jest nakładany przez pracownika z firmy Google, jeśli zauważy on jakieś nieodpowiednie praktyki na Twojej stronie internetowej. Kara może mieć negatywny wpływ na całość witryny lub tylko na jej część.

  • Kara automatyczna

Ta kara jest nakładana najczęściej z powodu błędów na stronie, ale również można ją usunąć najszybciej dzięki naprawieniu problemów w witrynie.

Twórz wartościowe linki zwrotne

Jeśli będziesz budował swoje linki na stronie we właściwy sposób, z pewnością możesz na tym więcej zyskać niż stracić. Jeśli chcesz uzyskać wartościowe linki zwrotne w swojej witrynie, pomyśl o:

  • zastosowaniu narzędzi takich jak Google Search Console, ponieważ dostarczają one cennych informacji na temat poprawnych stron, którymi warto zainteresować się podczas generowania backlinków,
  • znalezieniu odpowiedniej domeny, która będzie prowadziła bezpośrednio do Twojej witryny. Rezygnuj ze spamujących stron, na rzecz tych wartościowych i poprawnych,
  • zatrudnieniu profesjonalisty, który zajmie się wszystkim za Ciebie, dzięki czemu będziesz miał pewność, że wszelkie czynności zostały wykonane perfekcyjnie.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Backlinki silnie wzmacniają każdą strategię SEO witryny. Umożliwiają one wyszukiwarce rozpoznanie cennej treści i kierowanie użytkowników na wartościową stronę WWW. Dobra strategia linków zwrotnych w połączeniu z audytem pomoże Ci stanąć na podium w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego nie ignoruj audytu backlinków – dzięki niemu możesz osiągnąć sukces!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Cele SMART w SEO
Cele SMART w SEO
W złożonym procesie pozycjonowania stron, dużą rolę odgrywa ustalenie celów SMART. O tym, jak je tworzyć w strategii SEO, dowiesz się z naszego artykułu.
iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
Zobacz, dlaczego stare podejście do SEO nie ma szans w zmieniającej się branży, jak udaje nam się trzymać rękę na pulsie i w jaki sposób skorzystasz na tym jako nasz klient.
Ruch organiczny –  czym jest i jak go zwiększyć? Top 11 porad
Ruch organiczny – czym jest i jak go zwiększyć? Top 11 porad
Czym jest ruch organiczny? Jak go zwiększyć? Przeczytaj nasze top 11 porad. Poznaj tajniki ruchu organicznego i zwiększ swoją widoczność w Internecie.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę