Zapytaj o ofertę
Czy istnieje tanie pozycjonowanie stron?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czy istnieje tanie pozycjonowanie stron?

Czy istnieje tanie pozycjonowanie stron?

4 min. czytania

Pozycjonowanie stron to zabieg, którym zainteresować się musi każdy właściciel witryny internetowej, jeśli zależy mu na jej dużej popularności. W związku z tym, że jest to usługa tak powszechna, również i firm oferujących pozycjonowanie, na rynku jest coraz więcej. Różni je doświadczenie, jakość usług i cena. Czy pozycjonowanie stron www może być tanie i jeśli tak, to jaką efektywność niosą w sobie takie zabiegi pozycjonujące?

Czy tanie pozycjonowanie stron jest możliwe?

Decydując się na pozycjonowanie stron w Google, pamiętać należy, że jest to zabieg czasochłonny. Wiele zależy od oczekiwań oraz zakresu słów kluczowych, na które pozycjonowane są takie witryny. W niektórych przypadkach są to nawet lata, a na pewno długie miesiące. Wyjątkiem może być pozycjonowanie na rzadkie słowa kluczowe lub frazy long tail, a więc tak zwany długi ogon. W pełni profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie, zgodne z zasadami algorytmów wyszukiwarki Google, jest jednak także dość kosztowne. Są jednak zabiegi, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się bardzo atrakcyjne. W efekcie są też mocno ryzykowne, gdyż nie zawsze są zgodne z zasadami narzuconymi pozycjonerom przez Google.

Kuszące linki sponsorowane

Jednym z przykładów takich ryzykownych kampanii są linki sprzedawane na aukcjach internetowych. Ze względu na niską cenę kuszą wielu klientów, ale czy aby na pewno ich zakup jest opłacalny? Niekoniecznie. W zasadzie takie linki nie niosą w sobie żadnej wartości merytorycznej i są nieskuteczne. Nie oszukujmy się, nie da się pozyskać kilkudziesięciu mocnych linków za kilkanaście złotych.

Nikt w takiej cenie nie sporządzi kilkudziesięciu różnych i oryginalnych tekstów, wstawiając je do katalogów stron we właściwej dla firmy branży i kategorii. Wykonawca usługi tworzy jeden tekst z synonimami, a więc wszystkie są do siebie mocno zbliżone treścią, co może odebrane zostać jako plagiat. Tego Google nie lubi natomiast najbardziej. Ponadto linki nabywane na serwisach aukcyjnych (np. Allegro) nie są dodawane ręcznie. Odpowiedzialne są za to automaty, które nie dbają o interesy reklamodawcy.

Poza tym tanie linki trafiają tylko na strony o niskim współczynniku PageRank, przez co niewiele dają stronie odnośnie jej pozycjonowania. Tym bardziej że z sieci znikają niemal tak samo szybko, jak się w niej pojawiają.

Płatne artykuły sponsorowane

Czym grozi niewłaściwe pozycjonowanie stron internetowych?

Właściciele stron zdecydowani na takie pozycjonowanie w Google nie mogą liczyć na efektywność owych działań. Lepszych efektów nie ma się co spodziewać. Co gorsza, pozycjonowanym stronom mogą one nawet zaszkodzić. Jeśli wykonawca usługi doda wiele linków w krótkim czasie, co dzieje się często, dla Google’a będą to działania mocno podejrzane.

Stąd do przykrych konsekwencji narzuconych przez internetowego giganta z Mountain View w Kalifornii droga niedaleka. W przypadku wykrycia nienaturalnych linków, Google nałożyć może na taką witrynę kary i filtry, z wyrzuceniem jej z wyników wyszukiwania włącznie.

Filtrem, który może zostać nałożony, jest tzw. Sandbox, co w wolnym tłumaczeniu oznacza piaskownicę. Nałożenie go grozi brakiem wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania pod daną frazą kluczową lub przynajmniej mocnym obniżeniem jej pozycji. Innym algorytmem, dla którego lepiej nie podpaść, jest Pingwin. Przy nałożeniu na stronę takiego filtra, przez okres od trzech miesięcy do roku pozycja strony pod danym słowem kluczowym może obniżyć się nawet o 70 miejsc. Surowszą karą jest tzw. ban, który nakładany jest w przypadku największych przewinień, a więc kopiowania treści, wyłudzania pieniędzy czy ukrywania tekstu i linków.

Widać więc wyraźnie, że droga na skróty może być w tym przypadku mocno wyboista i zaprowadzić właściciela strony internetowej na manowce. Tanie pozycjonowanie stron w efekcie może dać więcej złego niż dobrego. O wiele korzystniej i bezpieczniej jest zlecić takie działania specjalistom od SEO, którzy zadbają o każdy szczegół i wykonają skuteczne pozycjonowanie organiczne. Alternatywą dla takich działań lub nawet ich uzupełnieniem mogą być też linki sponsorowane w Google Ads.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Najczęstsze kody odpowiedzi HTTP – znaczenie w procesie pozycjonowania
    Najczęstsze kody odpowiedzi HTTP – znaczenie w procesie pozycjonowania
    Co oznacza kod 404 czy 301 przy ładowaniu strony? Poszczególne kody HTTP mogą mieć spore znaczenie dla pozycjonowania – wiedza na ich temat przyda się wszystkim właścicielom witryn, którzy chcą skutecznie promować swoje strony.
    Orphan pages – jak znaleźć je w swojej witrynie?
    Orphan pages – jak znaleźć je w swojej witrynie?
    Jakie techniki wykorzystać podczas optymalizacji osieroconych stron? Czym w ogóle są orphan pages? Przeczytasz o tym w naszym nowym artykule!
    Czym jest wyszukiwanie semantyczne i jaki ma wpływ na SEO?
    Czym jest wyszukiwanie semantyczne i jaki ma wpływ na SEO?
    Obecnie wyszukiwanie semantyczne jest rozwijającą się praktyką w wyszukiwarkach. Wiesz, na czym ono dokładnie polega i jak wpływa na SEO? Czytaj dalej.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.