Zapytaj o ofertę

Czy istnieje tanie pozycjonowanie stron?

4 min czytania
Czy istnieje tanie pozycjonowanie stron?
Kategoria Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron to zabieg, którym zainteresować się musi każdy właściciel witryny internetowej, jeśli zależy mu na jej dużej popularności. W związku z tym, że jest to usługa tak powszechna, również i firm oferujących pozycjonowanie, na rynku jest coraz więcej. Różni je doświadczenie, jakość usług i cena. Czy pozycjonowanie stron www może być tanie i jeśli tak, to jaką efektywność niosą w sobie takie zabiegi pozycjonujące?

Spis treści:

Czy tanie pozycjonowanie stron jest możliwe?

Decydując się na pozycjonowanie stron w Google, pamiętać należy, że jest to zabieg czasochłonny. Wiele zależy od oczekiwań oraz zakresu słów kluczowych, na które pozycjonowane są takie witryny. W niektórych przypadkach są to nawet lata, a na pewno długie miesiące. Wyjątkiem może być pozycjonowanie na rzadkie słowa kluczowe lub frazy long tail, a więc tak zwany długi ogon. W pełni profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie, zgodne z zasadami algorytmów wyszukiwarki Google, jest jednak także dość kosztowne. Są jednak zabiegi, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się bardzo atrakcyjne. W efekcie są też mocno ryzykowne, gdyż nie zawsze są zgodne z zasadami narzuconymi pozycjonerom przez Google.

Kuszące linki sponsorowane

Jednym z przykładów takich ryzykownych kampanii są linki sprzedawane na aukcjach internetowych. Ze względu na niską cenę kuszą wielu klientów, ale czy aby na pewno ich zakup jest opłacalny? Niekoniecznie. W zasadzie takie linki nie niosą w sobie żadnej wartości merytorycznej i są nieskuteczne. Nie oszukujmy się, nie da się pozyskać kilkudziesięciu mocnych linków za kilkanaście złotych.

Nikt w takiej cenie nie sporządzi kilkudziesięciu różnych i oryginalnych tekstów, wstawiając je do katalogów stron we właściwej dla firmy branży i kategorii. Wykonawca usługi tworzy jeden tekst z synonimami, a więc wszystkie są do siebie mocno zbliżone treścią, co może odebrane zostać jako plagiat. Tego Google nie lubi natomiast najbardziej. Ponadto linki nabywane na serwisach aukcyjnych (np. Allegro) nie są dodawane ręcznie. Odpowiedzialne są za to automaty, które nie dbają o interesy reklamodawcy.

Poza tym tanie linki trafiają tylko na strony o niskim współczynniku PageRank, przez co niewiele dają stronie odnośnie jej pozycjonowania. Tym bardziej że z sieci znikają niemal tak samo szybko, jak się w niej pojawiają.

Płatne artykuły sponsorowane

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czym grozi niewłaściwe pozycjonowanie stron internetowych?

Właściciele stron zdecydowani na takie pozycjonowanie w Google nie mogą liczyć na efektywność owych działań. Lepszych efektów nie ma się co spodziewać. Co gorsza, pozycjonowanym stronom mogą one nawet zaszkodzić. Jeśli wykonawca usługi doda wiele linków w krótkim czasie, co dzieje się często, dla Google’a będą to działania mocno podejrzane.

Stąd do przykrych konsekwencji narzuconych przez internetowego giganta z Mountain View w Kalifornii droga niedaleka. W przypadku wykrycia nienaturalnych linków, Google nałożyć może na taką witrynę kary i filtry, z wyrzuceniem jej z wyników wyszukiwania włącznie.

Filtrem, który może zostać nałożony, jest tzw. Sandbox, co w wolnym tłumaczeniu oznacza piaskownicę. Nałożenie go grozi brakiem wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania pod daną frazą kluczową lub przynajmniej mocnym obniżeniem jej pozycji. Innym algorytmem, dla którego lepiej nie podpaść, jest Pingwin. Przy nałożeniu na stronę takiego filtra, przez okres od trzech miesięcy do roku pozycja strony pod danym słowem kluczowym może obniżyć się nawet o 70 miejsc. Surowszą karą jest tzw. ban, który nakładany jest w przypadku największych przewinień, a więc kopiowania treści, wyłudzania pieniędzy czy ukrywania tekstu i linków.

Widać więc wyraźnie, że droga na skróty może być w tym przypadku mocno wyboista i zaprowadzić właściciela strony internetowej na manowce. Tanie pozycjonowanie stron w efekcie może dać więcej złego niż dobrego. O wiele korzystniej i bezpieczniej jest zlecić takie działania specjalistom od SEO, którzy zadbają o każdy szczegół i wykonają skuteczne pozycjonowanie organiczne. Alternatywą dla takich działań lub nawet ich uzupełnieniem mogą być też linki sponsorowane w Google AdWords.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Migracja na WordPressa – o czym należy pamiętać?
Migracja na WordPressa – o czym należy pamiętać?
Migracja strony internetowej WordPress to dość skomplikowany i wymagający proces. Warto więc wiedzieć, jak poprawnie przenieść stronę na nowy serwer!
Google sandbox effect – czym jest?
Google sandbox effect – czym jest?
Eksperci w zakresie SEO chętnie debatują nad efektem tzw. piaskownicy. Czy to jeden z branżowych mitów? Jakie są realia? Warto sprawdzić.
Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Jak dostosować stronę do małego ekranu?
Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Jak dostosować stronę do małego ekranu?
Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych w celu przeglądania stron czy robienia zakupów. Optymalizacja witryny pod tym kątem jest niezbędna.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę