Zapytaj o ofertę
Jak zmierzyć autorytet strony?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak zmierzyć autorytet strony?

Jak zmierzyć autorytet strony?

4 min. czytania

Zarządzasz stroną internetową, ale nie zauważasz zwiększonego ruchu, mimo że zawierasz na niej rzetelne i angażujące informacje? Jest to znak, który nakazuje Ci sprawdzić autorytet domeny.

W tym artykule wyjaśnimy, na czym on polega i jak go prawidłowo zmierzyć.

Czym jest wskaźnik autorytetu domeny?

Autorytet domeny to wynik, który pokazuje miarę sukcesu witryny w wynikach wyszukiwania. Został stworzony przez firmę Moz i dostarcza szczegółowych informacji o wydajności wyszukiwarki. Jego głównym celem jest pomiar prawdopodobieństwa, że ​​strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania.

Ustalenie wskaźnika Domain Authority pomoże Ci zbudować markę i stworzyć stronę internetową, która przyciągnie użytkowników.

Moz ocenia domeny w skali od 1 do 100, przy czym im wyższy wskaźnik, tym większa szansa na wysoką pozycję w rankingu.

Aby znaleźć Domain Authority w Moz, przejdź do Link Explorera i wprowadź nazwę domeny. Następnie narzędzie pokaże Ci odpowiednie wskaźniki.

Jest to popularna alternatywa dla Google PageRank.

Jak mierzony jest autorytet domeny?

Moz oblicza autorytet domeny na podstawie różnych czynników, w tym:

  • liczby linków do witryny,
  • łącznej liczby linków zwrotnych z innych witryn.

Moz następnie wykorzystuje wszystkie te informacje do porównania rankingu stron.

Dlaczego warto mierzyć Domain Authority?

Okazuje się, że Google nie używa Domain Authority bezpośrednio jako wskaźnika rankingowego, więc nie ma to wpływu na ogólną jej wydajność.

Jednak wskaźnik Domain Authority jest konieczny z dwóch powodów:

    1. Mierzenie jakości linków zwrotnych

Niestety nie wszystkie backlinki mają taki sam wpływ na pozycję w rankingu wyszukiwarek. Uzyskanie linku z dużej witryny ma znacznie większy wpływ na ogólny ranking niż uzyskanie linku z witryny, która dopiero powstała.

Dlatego staraj się generować backlinki ze stron o wysokiej wartości wskaźnika Domain Authority, aby czerpać korzyści dla swojej witryny.

    1. Sprawdzenie potencjału rankingowego strony

Wskaźnik Domain Authority pozwala sprawdzić, czy pozycja witryny w rankingu wyników wyszukiwania z czasem się poprawiła. Jeśli posiadasz wysoki wskaźnik DA, oznacza to, że ​​w przyszłości Twoja witryna będzie łatwo pozycjonować się pod kątem nowszych słów kluczowych.

Regularne aktualizacje wskaźnika autorytetu domeny, pozwalają lepiej opisać potencjał rankingowy stron internetowych. Dzięki temu możesz zobaczyć, co działa w witrynie, a co nie.

Jak prawidłowo zbudować autorytet domeny?

Aby zbudować autorytet domeny, musisz wdrożyć poniższe wskazówki:

  • staraj się na bieżąco porównywać swoją witrynę z konkurencją;
  • generuj linki zwrotne, dzięki wartościowym treściom;
  • zaangażuj swoich odbiorców poprzez treść i staraj się wyróżnić na tle konkurencji;
  • stawiaj jakość ponad ilość,
  • na bieżąco staraj się aktualizować przestarzałą treść na stronie, przejrzyj strony, które mają niski wskaźnik autorytetu domeny i dodaj coś nowego, co może zainteresować użytkowników;
  • udostępniaj swoje treści innym, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Budowanie wskaźnika Domain Authority jest czasochłonne i wymaga wiele pracy, więc nie oczekuj natychmiastowych rezultatów. Jednak przestrzeganie tych wskazówek pomoże Ci zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu wzrośnie ruch na stronie.

Jak poprawić wskaźnik Domain Authority?

    • Upewnij się, że strona szybko się ładuje

Szybkie ładowanie witryny powinno się to stać dla Ciebie priorytetem. W związku z tym staraj się na bieżąco sprawdzać czas ładowania strony. W tym celu skorzystaj ze specjalnych narzędzi, takich jak PageSpeed ​​Insights.

Zapamiętaj, że średnim czasem ładowania witryny powinien być przedział od 0,5 do 2 sekund. Jeśli przekroczysz ten limit, powinieneś popracować nad optymalizacją.

    • Spraw, aby witryna była responsywna

Twoja witryna powinna działać dobrze na wszystkich urządzeniach, w tym na urządzeniach mobilnych, dlatego pomyśl o wdrożeniu pracy nad jej responsywnością.

Responsywne witryny internetowe mają większe prawdopodobieństwo na zapewnienie lepszych wrażeń wszystkim odbiorcom, niezależnie od tego, czy korzystają ze smartfona, tabletu czy laptopa.

Responsywność jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki. Tak więc dostosowanie się witryny do każdej rozdzielczości ekranu z pewnością pozytywnie wpłynie na jej SEO.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, dlaczego mierzenie wskaźnika autorytetu domeny jest tak ważne. Dlatego im szybciej wykonasz niezbędną analizę swojej witryny pod kątem Domain Authority i rozpoczniesz prace optymalizacyjne, tym krócej będziesz czekać na pozytywne rezultaty dla rozwoju Twojej firmy.

Zbuduj w prawidłowy sposób autorytet domeny i ciesz się rosnącym ruchem na stronie oraz wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak usunąć wizytówkę Google?
    Jak usunąć wizytówkę Google?
    Usuwanie wizytówki firmy w Google wymaga spełnienia określonych procedur. Poznaj różne metody. Dlaczego przedsiębiorcy się na to decydują? Sprawdźmy.
    Czym jest wyszukiwanie semantyczne i jaki ma wpływ na SEO?
    Czym jest wyszukiwanie semantyczne i jaki ma wpływ na SEO?
    Obecnie wyszukiwanie semantyczne jest rozwijającą się praktyką w wyszukiwarkach. Wiesz, na czym ono dokładnie polega i jak wpływa na SEO? Czytaj dalej.
    Wyszukiwanie obrazem Google
    Wyszukiwanie obrazem Google
    Na czym polega wyszukiwanie obrazem w Google? Jak korzystać z tej opcji? Kiedy jest przydatna? Odpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.