Zarządzasz stroną internetową, ale nie zauważasz zwiększonego ruchu, mimo że zawierasz na niej rzetelne i angażujące informacje? Jest to znak, który nakazuje Ci sprawdzić autorytet domeny.
W tym artykule wyjaśnimy, na czym on polega i jak go prawidłowo zmierzyć.
Autorytet domeny to wynik, który pokazuje miarę sukcesu witryny w wynikach wyszukiwania. Został stworzony przez firmę Moz i dostarcza szczegółowych informacji o wydajności wyszukiwarki. Jego głównym celem jest pomiar prawdopodobieństwa, że strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania.
Ustalenie wskaźnika Domain Authority pomoże Ci zbudować markę i stworzyć stronę internetową, która przyciągnie użytkowników.
Moz ocenia domeny w skali od 1 do 100, przy czym im wyższy wskaźnik, tym większa szansa na wysoką pozycję w rankingu.
Aby znaleźć Domain Authority w Moz, przejdź do Link Explorera i wprowadź nazwę domeny. Następnie narzędzie pokaże Ci odpowiednie wskaźniki.
Jest to popularna alternatywa dla Google PageRank.
Moz oblicza autorytet domeny na podstawie różnych czynników, w tym:
Moz następnie wykorzystuje wszystkie te informacje do porównania rankingu stron.
Okazuje się, że Google nie używa Domain Authority bezpośrednio jako wskaźnika rankingowego, więc nie ma to wpływu na ogólną jej wydajność.
Jednak wskaźnik Domain Authority jest konieczny z dwóch powodów:
Niestety nie wszystkie backlinki mają taki sam wpływ na pozycję w rankingu wyszukiwarek. Uzyskanie linku z dużej witryny ma znacznie większy wpływ na ogólny ranking niż uzyskanie linku z witryny, która dopiero powstała.
Dlatego staraj się generować backlinki ze stron o wysokiej wartości wskaźnika Domain Authority, aby czerpać korzyści dla swojej witryny.
Wskaźnik Domain Authority pozwala sprawdzić, czy pozycja witryny w rankingu wyników wyszukiwania z czasem się poprawiła. Jeśli posiadasz wysoki wskaźnik DA, oznacza to, że w przyszłości Twoja witryna będzie łatwo pozycjonować się pod kątem nowszych słów kluczowych.
Regularne aktualizacje wskaźnika autorytetu domeny, pozwalają lepiej opisać potencjał rankingowy stron internetowych. Dzięki temu możesz zobaczyć, co działa w witrynie, a co nie.
Aby zbudować autorytet domeny, musisz wdrożyć poniższe wskazówki:
Budowanie wskaźnika Domain Authority jest czasochłonne i wymaga wiele pracy, więc nie oczekuj natychmiastowych rezultatów. Jednak przestrzeganie tych wskazówek pomoże Ci zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu wzrośnie ruch na stronie.
Szybkie ładowanie witryny powinno się to stać dla Ciebie priorytetem. W związku z tym staraj się na bieżąco sprawdzać czas ładowania strony. W tym celu skorzystaj ze specjalnych narzędzi, takich jak PageSpeed Insights.
Zapamiętaj, że średnim czasem ładowania witryny powinien być przedział od 0,5 do 2 sekund. Jeśli przekroczysz ten limit, powinieneś popracować nad optymalizacją.
Twoja witryna powinna działać dobrze na wszystkich urządzeniach, w tym na urządzeniach mobilnych, dlatego pomyśl o wdrożeniu pracy nad jej responsywnością.
Responsywne witryny internetowe mają większe prawdopodobieństwo na zapewnienie lepszych wrażeń wszystkim odbiorcom, niezależnie od tego, czy korzystają ze smartfona, tabletu czy laptopa.
Responsywność jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki. Tak więc dostosowanie się witryny do każdej rozdzielczości ekranu z pewnością pozytywnie wpłynie na jej SEO.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, dlaczego mierzenie wskaźnika autorytetu domeny jest tak ważne. Dlatego im szybciej wykonasz niezbędną analizę swojej witryny pod kątem Domain Authority i rozpoczniesz prace optymalizacyjne, tym krócej będziesz czekać na pozytywne rezultaty dla rozwoju Twojej firmy.
Zbuduj w prawidłowy sposób autorytet domeny i ciesz się rosnącym ruchem na stronie oraz wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.