Zapytaj o ofertę

Jak zmierzyć autorytet strony?

4 min czytania
Jak zmierzyć autorytet strony?
Kategoria Pozycjonowanie

Zarządzasz stroną internetową, ale nie zauważasz zwiększonego ruchu, mimo że zawierasz na niej rzetelne i angażujące informacje? Jest to znak, który nakazuje Ci sprawdzić autorytet domeny.

W tym artykule wyjaśnimy, na czym on polega i jak go prawidłowo zmierzyć.

Spis treści:

Czym jest wskaźnik autorytetu domeny?

Autorytet domeny to wynik, który pokazuje miarę sukcesu witryny w wynikach wyszukiwania. Został stworzony przez firmę Moz i dostarcza szczegółowych informacji o wydajności wyszukiwarki. Jego głównym celem jest pomiar prawdopodobieństwa, że ​​strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania.

Ustalenie wskaźnika Domain Authority pomoże Ci zbudować markę i stworzyć stronę internetową, która przyciągnie użytkowników.

Moz ocenia domeny w skali od 1 do 100, przy czym im wyższy wskaźnik, tym większa szansa na wysoką pozycję w rankingu.

Aby znaleźć Domain Authority w Moz, przejdź do Link Explorera i wprowadź nazwę domeny. Następnie narzędzie pokaże Ci odpowiednie wskaźniki.

Jest to popularna alternatywa dla Google PageRank.

Jak mierzony jest autorytet domeny?

Moz oblicza autorytet domeny na podstawie różnych czynników, w tym:

  • liczby linków do witryny,
  • łącznej liczby linków zwrotnych z innych witryn.

Moz następnie wykorzystuje wszystkie te informacje do porównania rankingu stron.

Dlaczego warto mierzyć Domain Authority?

Okazuje się, że Google nie używa Domain Authority bezpośrednio jako wskaźnika rankingowego, więc nie ma to wpływu na ogólną jej wydajność.

Jednak wskaźnik Domain Authority jest konieczny z dwóch powodów:

  1. Mierzenie jakości linków zwrotnych
  2. Niestety nie wszystkie backlinki mają taki sam wpływ na pozycję w rankingu wyszukiwarek. Uzyskanie linku z dużej witryny ma znacznie większy wpływ na ogólny ranking niż uzyskanie linku z witryny, która dopiero powstała.

    Dlatego staraj się generować backlinki ze stron o wysokiej wartości wskaźnika Domain Authority, aby czerpać korzyści dla swojej witryny.

  3. Sprawdzenie potencjału rankingowego strony
  4. Wskaźnik Domain Authority pozwala sprawdzić, czy pozycja witryny w rankingu wyników wyszukiwania z czasem się poprawiła. Jeśli posiadasz wysoki wskaźnik DA, oznacza to, że ​​w przyszłości Twoja witryna będzie łatwo pozycjonować się pod kątem nowszych słów kluczowych.

    Regularne aktualizacje wskaźnika autorytetu domeny, pozwalają lepiej opisać potencjał rankingowy stron internetowych. Dzięki temu możesz zobaczyć, co działa w witrynie, a co nie.

Jak prawidłowo zbudować autorytet domeny?

Aby zbudować autorytet domeny, musisz wdrożyć poniższe wskazówki:

  • staraj się na bieżąco porównywać swoją witrynę z konkurencją;
  • generuj linki zwrotne, dzięki wartościowym treściom;
  • zaangażuj swoich odbiorców poprzez treść i staraj się wyróżnić na tle konkurencji;
  • stawiaj jakość ponad ilość,
  • na bieżąco staraj się aktualizować przestarzałą treść na stronie, przejrzyj strony, które mają niski wskaźnik autorytetu domeny i dodaj coś nowego, co może zainteresować użytkowników;
  • udostępniaj swoje treści innym, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Budowanie wskaźnika Domain Authority jest czasochłonne i wymaga wiele pracy, więc nie oczekuj natychmiastowych rezultatów. Jednak przestrzeganie tych wskazówek pomoże Ci zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu wzrośnie ruch na stronie.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak poprawić wskaźnik Domain Authority?

  • Upewnij się, że strona szybko się ładuje
  • Szybkie ładowanie witryny powinno się to stać dla Ciebie priorytetem. W związku z tym staraj się na bieżąco sprawdzać czas ładowania strony. W tym celu skorzystaj ze specjalnych narzędzi, takich jak PageSpeed ​​Insights.

    Zapamiętaj, że średnim czasem ładowania witryny powinien być przedział od 0,5 do 2 sekund. Jeśli przekroczysz ten limit, powinieneś popracować nad optymalizacją.

  • Spraw, aby witryna była responsywna
  • Twoja witryna powinna działać dobrze na wszystkich urządzeniach, w tym na urządzeniach mobilnych, dlatego pomyśl o wdrożeniu pracy nad jej responsywnością.

    Responsywne witryny internetowe mają większe prawdopodobieństwo na zapewnienie lepszych wrażeń wszystkim odbiorcom, niezależnie od tego, czy korzystają ze smartfona, tabletu czy laptopa.

    Responsywność jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki. Tak więc dostosowanie się witryny do każdej rozdzielczości ekranu z pewnością pozytywnie wpłynie na jej SEO.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, dlaczego mierzenie wskaźnika autorytetu domeny jest tak ważne. Dlatego im szybciej wykonasz niezbędną analizę swojej witryny pod kątem Domain Authority i rozpoczniesz prace optymalizacyjne, tym krócej będziesz czekać na pozytywne rezultaty dla rozwoju Twojej firmy.

Zbuduj w prawidłowy sposób autorytet domeny i ciesz się rosnącym ruchem na stronie oraz wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 13

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czy jesteś gotowy na LaMDA?
Czy jesteś gotowy na LaMDA?
Czy wiesz, co to LaMDA i jak może wpłynąć na Twoją działalność w internecie? Jeśli nie, koniecznie przeczytaj nasz artykuł!
Czym jest pingowanie?
Czym jest pingowanie?
Ping na stałe zagościł w świecie Internetu, jednak wciąż pojawiają się trudności w rozszyfrowaniu jego znaczenia. Co zatem kryje w sobie to pojęcie?
People Also Ask (Podobne pytania) w Google – co to jest?
People Also Ask (Podobne pytania) w Google – co to jest?
Google nie zwalnia tempa w rozwoju funkcjonalności wyszukiwarki. Niemałym zaskoczeniem dla właścicieli stron okazało się PAA. Co oznacza tajemniczy skrót?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę