Zapytaj o ofertę
Jakie wtyczki SEO warto wykorzystać w pozycjonowaniu?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jakie wtyczki SEO warto wykorzystać w pozycjonowaniu?

Jakie wtyczki SEO warto wykorzystać w pozycjonowaniu?

7 min. czytania

Wprowadzanie zmian wewnątrz stron internetowych wymaga przemyślanych decyzji oraz instrumentów, które pozwolą na skuteczne ich wdrożenie. Eksperci w zakresie pozycjonowania sięgają po wtyczki SEO, aby usprawnić niektóre działania i być w pełni gotowości w przeprowadzeniu gruntownych zmian w ramach optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jeżeli planujesz samodzielnie zająć się optymalizacją strony, koniecznie sprawdź, jakie wtyczki do przeglądarek Google Chrome czy Mozilla Firefox mogą okazać się przydatne!

Czym są wtyczki SEO?

Wtyczki to pewnego rodzaju dodatki usprawniające pracę bądź pozytywnie wpływające na wygodę w poznawaniu zawartości kolejnych podstron. Wyposażając stronę w plug-in (tak inaczej nazywana jest wtyczka przeglądarkowa), możesz usprawnić analizę treści w serwisach internetowych.

To, na jakie wtyczki się zdecydujesz, zależy od Ciebie oraz Twoich potrzeb. Na rynku dostępne są zarówno płatne, jak i bezpłatne rozszerzenia, dlatego nie musisz obawiać się, że nie znajdziesz właściwego rozwiązania dla siebie (zarówno pod kątem preferencji, jak i możliwości budżetowych).

Jak je zainstalować? Włączenie i konfiguracja wtyczki SEO jest bardzo prosta i intuicyjna. Wystarczy wejść do Sklepu Internetowego Chrome i wybrać rozszerzenia. Następnie w polu szukaj w sklepie wpisać nazwę wtyczki. Po jej wyszukaniu wystarczy zainstalować wtyczkę poprzez kliknięcie dodaj do Chrome.

Cały proces konfiguracji wtyczki SEO zajmuje maksymalnie kilka minut. Wszystkie zainstalowane plug-iny zapisują się na pasku rozszerzeń, a uruchamia je zazwyczaj kliknięcie w konkretną ikonę. Bardzo proste, bardzo intuicyjne – jak same wtyczki SEO.

Przydatne wtyczki SEO

Jak już wspomniałam, wtyczki SEO to nieocenione wsparcie w pozycjonowanu. Mają one właściwie same zalety:

  • wiele z nich jest całkowicie darmowa lub posiada swoją bezpłatną, podstawową wersję,
  • są bardzo intuicyjne i proste w obsłudze,
  • do większości z nich można znaleźć instrukcję,
  • jest ich tak dużo, że można za ich pomocą przeanalizować każdy element mający wpływ na pozycjonowanie,
  • niektóre wtyczki są bardziej rozbudowane, dzięki czemu usprawniają analizę całego serwisu.

Trudno znaleźć specjalistę, który nie korzystałby z wtyczek na co dzień, jednakże kluczowa jest też odpowiednia interpretacja danych. Do tego potrzebna jest wiedza i doświadczenie w branży. Poniżej znajdziesz kilka propozycji najlepszych wtyczek SEO, na które powinieneś zwrócić uwagę jeżeli chcesz, aby Twoja strona była jeszcze lepiej widoczna w Internecie.

Analiza SEO

SEO Minion

SEO Minion, to bogata, w pełni darmowa wtyczka SEO do Chrome, dzięki której przeanalizujesz praktycznie każdy element strony. Dzięki jej szerokiemu zastosowaniu w łatwy sposób będziesz mógł uzyskać pełne informacje o adresie URL, sprawdzić znaczniki meta (m.in. tytuł, opis), linki kanoniczne, linki znajdujące się na stronie czy obecność hreflangów (atrybutów zawartych w html’owym tagu , które wskazują robotom indeksującym powiązania pomiędzy różnymi wersjami językowymi tej samej strony). SEO Minion pozwala także na podgląd ewentualnych zmian w czasie rzeczywistym.

seominion.comseominion.com

SEOquake

SEOquake, podobnie jak wcześniej wspomniany SEO Minion, jest wtyczką umożliwiającą szerokie badanie strony. To popularna wtyczka SEO Chrome, którą na pewno kojarzy każdy z branży. Daje pełny wgląd w strukturę danej strony. Dzięki SeoQuake będziesz mógł przeprowadzić mini audyt SEO, porównać adresy URL, sprawdzić stan ich indeksacji, przeanalizować słowa kluczowe czy oszacować liczbę backlinków. Tak zaawansowane, a przy okazji darmowe narzędzie to perełka, którą zdecydowanie warto pobrać.

seoquake.comseoquake.com

SEO META in 1 CLICK

Kolejną ciekawą propozycją wtyczki SEO, na którą warto zwrócić uwagę jest SEO META in 1 CLICK. Co prawda nie jest ona tak rozbudowana, ja dwie wcześniejsze propozycje, ale pozwala na szybkie sprawdzenie jednych z najważniejszych elementów pozycjonowania — meta tagów. SEO META in 1 CLICK w czytelny sposób przekaże Ci informacje dotyczące meta opisu i meta tytułu, wskaże linki kanoniczne i określi, czy w kodzie strony znajdują się dyrektywy typu “noindex” / ”nofollow”. Wszystkie te informacje uzyskasz dzięki jednemu kliknięciu, czyli tak, jak sugeruje nazwa wtyczki.

SEO META in 1 CLICK – analiza na przykładzie zalando.plSEO META in 1 CLICK – analiza na przykładzie zalando.pl

Majestic Backlink Analyzer

Jeżeli zależy Ci na zweryfikowaniu jakości linków zewnętrznych czy wewnętrznych, Majestic Backlink Analyzer spisze się na medal. Narzędzie używane jest do analizy odnośników w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Pozwala na śledzenie i ocenę jakości linków, ich ilości oraz wpływu na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Umożliwia analizę konkurencji i identyfikację wartościowych linków do własnej witryny.

Analiza techniczna

Web Developer

Ta wtyczka dotyczy już bardziej technicznych elementów SEO. Nie jest ona narzędziem kierowanym tylko dla pozycjonerów. Jej szerokie zastosowanie docenią także programiści, czy specjaliści UX. Wtyczka Web Developer umożliwia modyfikowanie wyświetlania elementów na danej witrynie. Za jej pomocą będziesz mógł wstrzymać przesyłanie plików JS, czy działanie pluginów oraz wyłączyć zasoby CSS i pliki cookies. Same dane przedstawione są w prosty i czytelny sposób, ale do prawidłowej analizy wyników potrzebna będzie wiedza techniczna.

Web Developer – widok wtyczkiWeb Developer – widok wtyczki

Link Redirect Trace

Każdy pozycjoner wie, że właściwa struktura linków jest kluczowa, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Długi łańcuch przekierowań czy duża ilość błędów 404 może mieć negatywny wpływ na pozycję strony. Link Redirect Trace to wtyczka SEO, która pozwoli Ci na pilnowanie właściwej ścieżki przekierowań oraz w czytelny sposób wyeksponuje możliwości jej optymalizacji. Dodatkowo wskaże informacje o pliku robots.txt, adresach kanonicznych czy statusie indeksacji.

NoFollow

Dzięki rozszerzeniu NoFollow zweryfikujesz, czy dana podstrona została zaindeksowana poprawnie, czy też nie. Zadaniem pluginu jest także wsparcie w weryfikacji, czy linkom towarzyszą znaczniki “nofollow” bądź “noindex”.

NoFollow – widok wtyczkiNoFollow – widok wtyczki

Seerobots

Instalując wtyczkę Seerobots do przeglądarki Google Chrome, jesteś w stanie natychmiast zweryfikować, jaki atrybut na zarządzanej stronie bądź platformie branżowego rywala znajduje się przy poszczególnych podstronach. Co oznaczają kolory: zielony, czerwony i czerwono-zielony?

Znacznikowi “index follow” towarzyszy barwa zielona. Kolor czerwony to sygnał, że w witrynie znajduje się atrybut “noindex nofollow”. Z kolei barwna mieszana (czerwonego z zielonym) skorelowana jest ze znacznikiem “index nofollow”.

SeeRobots – analiza na przykładzie sinsay.comSeeRobots – analiza na przykładzie sinsay.com

Badanie słów kluczowych

Ubersuggest

Ubursuggest jest narzędziem, dzięki któremu szybko i w czytelny sposób sprawdzisz wolumen wyszukiwania danej frazy kluczowej, zbadasz linki zwrotne oraz wykonasz estymację miesięcznego ruchu organicznego. Wtyczka pozwala także uzyskać dane na temat historycznego ruchu na stronie. Wszystkie dane przekazuje w formie wygodnych dla oka wykresów, co sprawia, że korzystanie z niej jest bardzo proste.

Ubersuggest – przykład analizy frazy sukienkaUbersuggest – przykład analizy frazy sukienka

Keyword Surfer

Bezpłatne, polskie narzędzie, jakim jest Keyword Surfer, daje możliwość przeglądu najkorzystniejszych z perspektywy Google fraz kluczowych. Wystarczy, że przejdziesz do wyszukiwarki, a następnie wpiszesz słowo kluczowe. Ukażą Ci się takie informacje, jak koszty Cost Per Click, liczba wyszukiwań konkretnego wyrażenia w określonym przedziale czasowym (np. miesiąca) oraz sugerowane frazy wraz z uwzględnieniem kraju. Z jego potencjału chętnie korzystają eksperci SEO i specjaliści w zakresie content marketingu.

Keyword Surfer – analiza na przykładzie frazy lampaKeyword Surfer – analiza na przykładzie frazy lampa

Wtyczki SEO – dlaczego warto z nich korzystać?

Wtyczki SEO są nieocenionym wsparciem dla profesjonalistów oraz właścicieli stron internetowych. Ułatwiają, przyspieszają i usprawniają pracę związana z optymalizacją witryny, analizą słów kluczowych, monitorowaniem rankingu czy analizą linków zwrotnych. Wiele z nich jest dostępnych bezpłatnie, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, zwłaszcza dla małych firm i początkujących marketerów. Dzięki wtyczkom SEO zbadasz efektywność działań, zidentyfikujesz słabe punkty i zaczerpniesz cennych informacji do podejmowania trafnych decyzji, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w wyszukiwarkach i większą widoczność Twojej strony w sieci. Nie czekaj więc i zacznij z nich korzystać już dziś!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak wycenić domenę?
    Jak wycenić domenę?
    Dobra domena może okazać się źródłem zysków na lata. Zobacz, jak oszacować wartość adresu internetowego, aby nie przepłacić lub nie sprzedać zbyt tanio!
    Czym są metawyszukiwarki?
    Czym są metawyszukiwarki?
    Czy metawyszukiwarki są obecnie potrzebne, skoro istnieje Google? Postanowiliśmy to sprawdzić i rozwiać wszelkie wątpliwości.
    Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
    Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
    Zastanawiasz się, co to jest certyfikat SSL i czy warto wdrożyć go na stronę internetową? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, dlaczego jest on kluczowy dla SEO i jakie korzyści wynikają z jego posiadania.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.