Zapytaj o ofertę
Jak stopka na stronie wpływa na SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak stopka na stronie wpływa na SEO?

Jak stopka na stronie wpływa na SEO?

7 min. czytania
Stopka to nieodłączny element niemal każdej strony internetowej. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy jest on jednak konieczny i jak wpływa na pozycjonowanie witryny. Trzeba pamiętać, że umieszczenie stopki w serwisie powinno być zrealizowane w sposób zgodny z kilkoma ważnymi zasadami. W tym artykule omówimy zatem, czym jest stopka na stronie i jak wpływa na SEO.

Czym jest stopka na stronie internetowej?/ Stopka na stronie - czym jest?

Stopka na stronie to element, z którym spotykamy się niemal przy każdej wizycie na danej witrynie. Mimo że nie pojawia się w każdym serwisie, wszyscy użytkownicy wiedzą, że znajduje się na samym dole strony. Aby więc zapoznać się z informacjami zawartymi w stopce, należy przescrollować całą witrynę.

Stopka na stronie internetowej jest kluczowym elementem dla każdego jej użytkownika. Pozwalam zapoznać się z najważniejszymi informacjami o firmie oraz ustalić dane kontaktowe.

Wyświetlana na poszczególnych podstronach serwisu. Niezależnie od miejsca, w którym znajduje się użytkownik, ma on dzięki niej dostęp do ważnych informacji o przedsiębiorstwie, które pomagają mu podjąć decyzję dotyczącą zakupu.

Warto też wspomnieć, że wygląd stopki w przypadku każdej firmy jest dość zróżnicowany. Najważniejsze informacje przedstawić można bowiem w formie jednej kolumny, dwóch, a nawet trzech. Można także dodać specjalne widżety lub treści graficzne. Trzeba jednak pamiętać, że stopka na stronie nie jest głównym elementem serwisu, a wyłącznie przydatnym dodatkiem, dlatego też nie powinna być rozbudowana bardziej niż pozostałe treści witryny.

Stopka na stronie – co powinna zawierać?

Trzeba pamiętać, że stopka na stronie bezpośrednio wpływa na doświadczenia użytkowników. Ważne jest zatem, aby kompleksowo zoptymalizować informacje znajdujące się na dole witryny.

W stopce powinny znaleźć się dane ułatwiające konsumentom podejmowanie określonych działań związanych z nawiązywaniem relacji z firmą. Poniżej przedstawiamy listę elementów, które warto umieścić w stopce na swojej stronie. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie z wymienionych czynników powinny znaleźć się w tej sekcji. Wyboru należy dokonać na podstawie celów danej firmy, charakterystyki branży czy oczekiwań potencjalnych klientów. Jakie elementy warto więc rozważyć podczas tworzenia stopki?

Jednym z najważniejszych elementów każdej stopki na stronie internetowej są informacje o bezpośredniej działalności firmy. Klienci powinni bez problemu ustalić, czym zajmuje się dane przedsiębiorstwo, jakie świadczy usługi, czym wyróżnia się w branży i jakie ma osiągnięcia. Trzeba jednak pamiętać, że z tego typu informacjami nie warto przesadzać, gdyż można zostać uznanym za niewiarygodnego przedsiębiorcę.

Kolejnym elementem jest sekcja z danymi kontaktowymi. Powinny się w niej znaleźć takie elementy, jak: adres głównej siedziby i wszystkich lokalnych oddziałów, nazwa firmy, adres email, godziny otwarcia, numer telefonu.

W przypadku przedsiębiorstw zajmujących się stacjonarną sprzedażą warto umieścić w stopce mapę dojazdu wraz z niezbędnymi wskazówkami. Dzięki temu osoby zainteresowane daną usługą nie będą miały problemu z ustaleniem adresu lokalu.

Stopka na stronie jest też doskonałym miejscem do umieszczenia formularza kontaktowego. Poza udostępnieniem go w zakładce kontaktowej warto ulokować skróconą postać kwestionariusza w stopce. Dzięki temu żaden użytkownik nie będzie miał problemów z nawiązaniem kontaktu z firmą.

Tworząc stopkę, nie można zapomnieć o szczegółowych danych rejestrowych firmy. Powinny się w niej znaleźć następujące elementy: typ działalności, numery NIP, REGON, KRS i wszystkie inne niezbędne w kontekście księgowym informacje.

Wiele marek wykorzystuje stopkę na stronie jako miejsce do zapisów do newslettera. Jako że element ten jest widoczny na każdej podstronie serwisu, użytkownicy mogą go szybko zidentyfikować i bez problemów zapisać się na listę mailingową.

Wszyscy wiemy, jak ważne w marketingu są social media. Warto więc wypromować swoje profile, umieszczając je w stopce. Dzięki temu rozwiązaniu każda osoba, która zakończyła już eksplorowanie witryny, będzie miała możliwość przejścia na media społecznościowe firmy, a jej kontakt z marką zostanie maksymalnie wydłużony.

W stopce warto umieścić regulamin i politykę prywatności. Bardzo korzystnie wpływa to na wiarygodność przedsiębiorstwa, nie ujmując jednocześnie aspektom wizualnym strony internetowej.

W wielu przypadkach w stopce na stronie internetowej umieszczane są wszelkiego rodzaju dowody społeczne, certyfikaty, przyciski call to action, informacje o prawach autorskich oraz partnerach. Trzeba jednak pamiętać, że sekcja ta nie powinna być rozbudowana bardziej niż główna treść serwisu, dlatego, tworząc stopkę, warto umieścić w niej informacje najważniejsze z punktu widzenia danej firmy.

Pozycjonowanie a stopka na stronie

Na wstępie warto zaznaczyć, że chociaż stopka na stronie zawiera bardzo ważne informacje z punktu widzenia użytkowników, nie ma zbyt dużego wpływu na pozycjonowanie witryny. Należy więcej uznać ją jako istotny dodatek, a nie kluczowy element strategii SEO.

Stopka na stronie ma jednak bezpośredni wpływ na doświadczenia użytkowników. Element ten ułatwia bowiem nawigację w witrynie oraz bezpośredni kontakt z obsługą firmy. Jako że algorytm Google uwzględnia wskaźniki UX, obecność zoptymalizowanej stopki na stronie może pośrednio wpływać na SEO.

Warto też wspomnieć o słowach kluczowych w stopce. Sekcja ta jest doskonałym miejscem do umieszczenia trudnych fraz w postaci nieodmienionej. Co więcej, podlinkowanie tych terminów korzystnie wpływa na ruch w witrynie oraz zwiększa świadomość klientów na temat świadczonych usług.

Ponadto w stopce warto umieścić linki do podstron. Wszelkiego rodzaju ważne dokumenty, takie jak polityka prywatności, regulaminy, zakładki rejestracji czy formularze logowania, to tylko kilka przykładów, jakie należy uwzględnić w tej sekcji. Nie mają one bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, lecz ulokowanie ich w stopce może znacznie ułatwić eksplorowanie zawartości serwisu zarówno wyszukiwarkom, jak i odbiorcom.

Stopka na stronie internetowej – najczęstsze błędy

Mimo że stopka na stronie w niewielkim stopniu wpływa na pozycjonowanie witryny, należy uważać, aby podczas jej tworzenia nie popełnić żadnych błędów. Zdarza się, że przedsiębiorcy, chcąc maksymalnie wykorzystać potencjał tego elementu, przesadzają z jego optymalizacją, co bardzo niekorzystnie wpływa na SEO.

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest upychanie słów kluczowych i linków w stopce. Nadużywanie tych elementów jest szybko identyfikowane przez wyszukiwarkę Google, która przykłada szczególną wagę do jakości prezentowanych użytkownikom treści.

Częstym problemem jest także powtarzanie odnośników. Każda podstrona w serwisie powinna zawierać unikalne treści oraz intuicyjną strukturę nawigacji. Trzeba bowiem pamiętać, że o ile użytkownicy zwykle nie zauważają takich sytuacji, roboty Google z pewnością uwzględnią tego typu błędy podczas budowania rankingu wyszukiwarki.

Błędem, o którym wspomnieliśmy wcześniej, jest zbyt rozbudowana stopka na stronie. Trzeba pamiętać, że jest ona jedynie dodatkiem do witryny i nie powinna być obszerniejsza niż główna treść w witrynie.

Podsumowanie

Stopka na stronie internetowej to bardzo ważny element każdego serwisu. Jak widać, stworzenie idealnej stopki nie jest jednak łatwym zadaniem. Aby uniknąć wszelkich błędów i maksymalnie wykorzystać jej potencjał, warto skonsultować się z profesjonalną agencją interaktywną. Specjaliści opracują skuteczną stopkę, a także uwzględnią w niej informacje, dzięki którym sprzedaż i konwersja znacznie wzrosną.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Powiększone zdjęcie
    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jakie znaczenie ma myślnik w domenie i czy warto się na niego decydować?
    Jakie znaczenie ma myślnik w domenie i czy warto się na niego decydować?
    Skomplikowane nazwy witryn internetowych odstraszają, jak również bywają problematyczne na etapie ich wpisywania. Jak tworzyć efektywne adresy WWW?
    Jak stworzyć strategię generowania ruchu SEO w e-commerce? Okiem eksperta
    Jak stworzyć strategię generowania ruchu SEO w e-commerce? Okiem eksperta
    Prawie połowa przedsiębiorców nie osiąga sukcesu w e-commerce, co niestety nie jest zaskakujące. Wiele sklepów internetowych otwiera się, działa w […]
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.