Zapytaj o ofertę

Jak stopka na stronie wpływa na SEO?

7 min czytania
Jak stopka na stronie wpływa na SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Stopka to nieodłączny element niemal każdej strony internetowej. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy jest on jednak konieczny i jak wpływa na pozycjonowanie witryny. Trzeba pamiętać, że umieszczenie stopki w serwisie powinno być zrealizowane w sposób zgodny z kilkoma ważnymi zasadami. W tym artykule omówimy zatem, czym jest stopka na stronie i jak wpływa na SEO.

Spis treści:

Czym jest stopka na stronie internetowej?/ Stopka na stronie - czym jest?

Stopka na stronie to element, z którym spotykamy się niemal przy każdej wizycie na danej witrynie. Mimo że nie pojawia się w każdym serwisie, wszyscy użytkownicy wiedzą, że znajduje się na samym dole strony. Aby więc zapoznać się z informacjami zawartymi w stopce, należy przescrollować całą witrynę.

Stopka na stronie internetowej jest kluczowym elementem dla każdego jej użytkownika. Pozwalam zapoznać się z najważniejszymi informacjami o firmie oraz ustalić dane kontaktowe.

Wyświetlana na poszczególnych podstronach serwisu. Niezależnie od miejsca, w którym znajduje się użytkownik, ma on dzięki niej dostęp do ważnych informacji o przedsiębiorstwie, które pomagają mu podjąć decyzję dotyczącą zakupu.

Warto też wspomnieć, że wygląd stopki w przypadku każdej firmy jest dość zróżnicowany. Najważniejsze informacje przedstawić można bowiem w formie jednej kolumny, dwóch, a nawet trzech. Można także dodać specjalne widżety lub treści graficzne. Trzeba jednak pamiętać, że stopka na stronie nie jest głównym elementem serwisu, a wyłącznie przydatnym dodatkiem, dlatego też nie powinna być rozbudowana bardziej niż pozostałe treści witryny.

Stopka na stronie – co powinna zawierać?

Trzeba pamiętać, że stopka na stronie bezpośrednio wpływa na doświadczenia użytkowników. Ważne jest zatem, aby kompleksowo zoptymalizować informacje znajdujące się na dole witryny.

W stopce powinny znaleźć się dane ułatwiające konsumentom podejmowanie określonych działań związanych z nawiązywaniem relacji z firmą. Poniżej przedstawiamy listę elementów, które warto umieścić w stopce na swojej stronie. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie z wymienionych czynników powinny znaleźć się w tej sekcji. Wyboru należy dokonać na podstawie celów danej firmy, charakterystyki branży czy oczekiwań potencjalnych klientów. Jakie elementy warto więc rozważyć podczas tworzenia stopki?

Jednym z najważniejszych elementów każdej stopki na stronie internetowej są informacje o bezpośredniej działalności firmy. Klienci powinni bez problemu ustalić, czym zajmuje się dane przedsiębiorstwo, jakie świadczy usługi, czym wyróżnia się w branży i jakie ma osiągnięcia. Trzeba jednak pamiętać, że z tego typu informacjami nie warto przesadzać, gdyż można zostać uznanym za niewiarygodnego przedsiębiorcę.

Kolejnym elementem jest sekcja z danymi kontaktowymi. Powinny się w niej znaleźć takie elementy, jak: adres głównej siedziby i wszystkich lokalnych oddziałów, nazwa firmy, adres email, godziny otwarcia, numer telefonu.

W przypadku przedsiębiorstw zajmujących się stacjonarną sprzedażą warto umieścić w stopce mapę dojazdu wraz z niezbędnymi wskazówkami. Dzięki temu osoby zainteresowane daną usługą nie będą miały problemu z ustaleniem adresu lokalu.

Stopka na stronie jest też doskonałym miejscem do umieszczenia formularza kontaktowego. Poza udostępnieniem go w zakładce kontaktowej warto ulokować skróconą postać kwestionariusza w stopce. Dzięki temu żaden użytkownik nie będzie miał problemów z nawiązaniem kontaktu z firmą.

Tworząc stopkę, nie można zapomnieć o szczegółowych danych rejestrowych firmy. Powinny się w niej znaleźć następujące elementy: typ działalności, numery NIP, REGON, KRS i wszystkie inne niezbędne w kontekście księgowym informacje.

Wiele marek wykorzystuje stopkę na stronie jako miejsce do zapisów do newslettera. Jako że element ten jest widoczny na każdej podstronie serwisu, użytkownicy mogą go szybko zidentyfikować i bez problemów zapisać się na listę mailingową.

Wszyscy wiemy, jak ważne w marketingu są social media. Warto więc wypromować swoje profile, umieszczając je w stopce. Dzięki temu rozwiązaniu każda osoba, która zakończyła już eksplorowanie witryny, będzie miała możliwość przejścia na media społecznościowe firmy, a jej kontakt z marką zostanie maksymalnie wydłużony.

W stopce warto umieścić regulamin i politykę prywatności. Bardzo korzystnie wpływa to na wiarygodność przedsiębiorstwa, nie ujmując jednocześnie aspektom wizualnym strony internetowej.

W wielu przypadkach w stopce na stronie internetowej umieszczane są wszelkiego rodzaju dowody społeczne, certyfikaty, przyciski call to action, informacje o prawach autorskich oraz partnerach. Trzeba jednak pamiętać, że sekcja ta nie powinna być rozbudowana bardziej niż główna treść serwisu, dlatego, tworząc stopkę, warto umieścić w niej informacje najważniejsze z punktu widzenia danej firmy.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Pozycjonowanie a stopka na stronie

Na wstępie warto zaznaczyć, że chociaż stopka na stronie zawiera bardzo ważne informacje z punktu widzenia użytkowników, nie ma zbyt dużego wpływu na pozycjonowanie witryny. Należy więcej uznać ją jako istotny dodatek, a nie kluczowy element strategii SEO.

Stopka na stronie ma jednak bezpośredni wpływ na doświadczenia użytkowników. Element ten ułatwia bowiem nawigację w witrynie oraz bezpośredni kontakt z obsługą firmy. Jako że algorytm Google uwzględnia wskaźniki UX, obecność zoptymalizowanej stopki na stronie może pośrednio wpływać na SEO.

Warto też wspomnieć o słowach kluczowych w stopce. Sekcja ta jest doskonałym miejscem do umieszczenia trudnych fraz w postaci nieodmienionej. Co więcej, podlinkowanie tych terminów korzystnie wpływa na ruch w witrynie oraz zwiększa świadomość klientów na temat świadczonych usług.

Ponadto w stopce warto umieścić linki do podstron. Wszelkiego rodzaju ważne dokumenty, takie jak polityka prywatności, regulaminy, zakładki rejestracji czy formularze logowania, to tylko kilka przykładów, jakie należy uwzględnić w tej sekcji. Nie mają one bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, lecz ulokowanie ich w stopce może znacznie ułatwić eksplorowanie zawartości serwisu zarówno wyszukiwarkom, jak i odbiorcom.

Stopka na stronie internetowej – najczęstsze błędy

Mimo że stopka na stronie w niewielkim stopniu wpływa na pozycjonowanie witryny, należy uważać, aby podczas jej tworzenia nie popełnić żadnych błędów. Zdarza się, że przedsiębiorcy, chcąc maksymalnie wykorzystać potencjał tego elementu, przesadzają z jego optymalizacją, co bardzo niekorzystnie wpływa na SEO.

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest upychanie słów kluczowych i linków w stopce. Nadużywanie tych elementów jest szybko identyfikowane przez wyszukiwarkę Google, która przykłada szczególną wagę do jakości prezentowanych użytkownikom treści.

Częstym problemem jest także powtarzanie odnośników. Każda podstrona w serwisie powinna zawierać unikalne treści oraz intuicyjną strukturę nawigacji. Trzeba bowiem pamiętać, że o ile użytkownicy zwykle nie zauważają takich sytuacji, roboty Google z pewnością uwzględnią tego typu błędy podczas budowania rankingu wyszukiwarki.

Błędem, o którym wspomnieliśmy wcześniej, jest zbyt rozbudowana stopka na stronie. Trzeba pamiętać, że jest ona jedynie dodatkiem do witryny i nie powinna być obszerniejsza niż główna treść w witrynie.

Podsumowanie

Stopka na stronie internetowej to bardzo ważny element każdego serwisu. Jak widać, stworzenie idealnej stopki nie jest jednak łatwym zadaniem. Aby uniknąć wszelkich błędów i maksymalnie wykorzystać jej potencjał, warto skonsultować się z profesjonalną agencją interaktywną. Specjaliści opracują skuteczną stopkę, a także uwzględnią w niej informacje, dzięki którym sprzedaż i konwersja znacznie wzrosną.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Answer Box – co to jest i jak się w nim znaleźć?
Answer Box – co to jest i jak się w nim znaleźć?
Czym jest Answer Box? Co zrobić, aby się w nim znaleźć? Podpowiemy Ci, jakie techniki warto wykorzystać, aby zwiększyć widoczność strony w sieci!
iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
Zobacz, dlaczego stare podejście do SEO nie ma szans w zmieniającej się branży, jak udaje nam się trzymać rękę na pulsie i w jaki sposób skorzystasz na tym jako nasz klient.
Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
Czym jest koncepcja client personas? Jaki wpływ ma na wyniki kampanii marketingowych? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę