Wiele osób koncentruje się na szlifowaniu zawartości strony internetowej. Być może to będzie dla Ciebie duże zaskoczenie…Google przyjmuje nieco inną perspektywę. Jego uwagę przyciągają również działania zewnętrzne.
Działania off-site SEO to wszystkie działania prowadzone poza stroną. Pojęcie SEO poza witryną kojarzy się najczęściej z tworzeniem linków, ale to coś znacznie więcej. Lepszemu zapoznaniu się z lekturą tego marketingowego zagadnienia, posłuży przedstawienie kilku najlepszych technik.
Nic tak nie działa na wyobraźnię i dobrą rekomendację jak linki. Zamieszczane w artykułach blogowych u innych osób stanowią istotne narzędzie pozyskiwania uwagi użytkowników i potencjalnych klientów. To jeden ze sposób poinformowania wyszukiwarki o tym, że treści umieszczane na Twojej stronie są rzetelne i merytoryczne.
Dobrze zbudowane linki mogą stać się kluczem do sukcesu w osiągnięciu wysokiej pozycji w rankingu. Co więcej, za ich sprawą Twoja strona internetowa zyska status lidera w dziedzinie, którą się zajmujesz.
Pamiętaj jednak, że liczba linków nie jest równoznaczna z ich jakością. Zadbaj o to, aby źródło, w którym zostaną zamieszczone wzmianki o Twojej witrynie były możliwie jak najwyższej rangi.
Jeśli zależy Ci na uzyskaniu dużego ruchu na stronie, warto wziąć pod uwagę potencjał zakładek. Jaki jest ich cel? To sposób na łączenie i udostępnianie użytkownikom witryn internetowych, które przypadły im do gustu, za pomocą stron, które posiadają wspomniane zakładki.
Budowaniu rozpoznawalności oraz widoczności Twojej witryny sprzyjają kanały w mediach społecznościowych. Przedstawiamy krótki instruktaż dotyczący tego, jak wykorzystać ich zasoby.
Pierwszym krokiem jest założenie konta na Facebooku, Instagramie czy Twitterze (możesz zdecydować się na inne platformy). Następnie zamieszczenie w tych serwisach linków, które będą przekierowywać obserwatorów na Twoją witrynę. To prosty sposób na promocję strony internetowej wraz z zamieszczeniem wszelkich aktualizacji, które jej dotyczą.
Odnośniki do strony załączone w serwisach społecznościowych stają się budulcem w pozyskiwaniu rozgłosu, w związku z prowadzoną przez Ciebie aktywnością w witrynie. Twoje treści są regularnie upowszechniane w kanałach społecznościowych? Tym lepiej dla Ciebie. Jest większe prawdopodobieństwo, że boty wyszukiwania dostrzegą Cię w otchłani Internetu.
Zamieszczanie postów o unikatowym charakterze to kolejny sposób na promocję Twojej strony w sieci internetowej. Kieruj się skrupulatnością w tworzeniu treści, tak, aby odbiorcy zrozumieli Twoje przesłanie.
Jeżeli nie jesteś fanem tworzenia obszernych treści, a kreatywność nie jest Twoją mocną stroną, rozważ zatrudnienie blogera. Proste rozwiązania przynoszą pożądane rezultaty. Zwerbowanie w szeregi swojej firmy osoby, która zna się na rzeczy i przygotuje dla Ciebie tekst, ułatwi Ci mozolny proces twórczy.
Mamy tu na myśli crosslinking, który polega na łączeniu dwóch odrębnych witryn za pomocą klikalnych linków. Łączenie krzyżowe ma jednak swój warunek. Muszą pojawić się minimum dwie domeny. Ta taktyka umożliwi Ci uzyskanie linku z innych stron lub blogów, które tematycznie są związane z Twoją.
Cytowanie to nic innego, jak umieszczenie w witrynach wizytówki NAP. To forma wpisu, która po rozwinięciu akronimu przedstawia swoją zawartość (mamy tu na myśli nazwę, adres i numer telefonu). To narzędzie, które pomaga wyszukiwarkom w ocenie Twojej obecności i pozycji, jaką osiągasz w sieci.
Pamiętaj: NAP w zasadzie powinien być zgodny z informacjami, które znajdują się na Twojej witrynie internetowej.
Najpopularniejsze błędy wynikają z niedostatecznej wiedzy odnośnie do pozycjonowania strony. Unikaj jak ognia generowania linków z miejsc, które uznawane są za spamerskie. Kolejną wtopą, którą możesz popełnić jest brak wizytówki Google.
Efektywnie przeprowadzana strategia off-site dostarczy Ci wiele profitów, m.in. wyższą pozycję w rankingu wyszukiwania, wzmożony ruch w witrynie czy lepszą ekspozycję Twojej strony. Możesz uzyskać też wyższy wskaźnik PR (PageRank), który odnosi się do oceny rangi Twojej strony wśród innych konkurentów.
Jak widzisz, nie tylko działania podejmowanie na stronie przyczyniają się do zdobywania czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania. SEO poza witryną to ważny element w całej układance związanej z pozycjonowaniem stron.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.