Zapytaj o ofertę

Polityka cenowa w sklepie online krok po kroku

4 min czytania
Polityka cenowa w sklepie online krok po kroku
Kategoria Partnerzy

Stara koncepcja 4P w marketingu (price, product, place, promotion) nadal nie traci na znaczeniu. Każdy z jej elementów jest wyzwaniem i wymaga szerokokątnego spojrzenia zarówno na produkt, jak i na branżę, w której się działa. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce 2020, dla ¾ internautów powodem wyboru zakupów w internecie jest atrakcyjniejsza cena niż w sklepie stacjonarnym. Mówi się, że produkt jest tyle wart, ile jest w stanie za niego zapłacić klient, jednak dzisiaj, biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję w każdej branży, to powiedzenie odchodzi powoli do lamusa. Dlatego właśnie odpowiednia strategia cenowa jest kluczowym elementem biznesu.

Spis treści:

Cena w e-commerce

Klient może myśleć, że cena jest wymysłem firmy sprzedającej produkt – nic bardziej mylnego. Na cenę produktu lub usługi składa się szereg kosztów związanych np. z produkcją, obsługą, czy logistyką. Jedną z najczęściej stosowanych strategii w sklepach e-commerce jest dopasowanie cen względem oczekiwań rynku oraz cen, jakie proponuje konkurencja. Polega to na ustalaniu cen na podstawie oczekiwań klientów i analizie poziomu cen konkurencji tak, aby ostatecznie były zbliżone do realiów branżowych. Dzięki punktowi odniesienia możemy tak ustalać stawki oraz proponować dodatkowe korzyści, aby nasza oferta była najatrakcyjniejsza.

Niektóre e-sklepy przyjmują strategię związaną z narzucaniem marży. Jednak inne sklepy internetowe również znają ceny od producentów lub dystrybutorów i niestety zawęża to pole manewru, ponieważ w dalszym ciągu nie unikniemy porównywania naszej oferty z innymi. Wielu w takiej sytuacji decyduje się na zaniżanie cen, atrakcyjne promocje ograniczone czasowo, czy pakietowanie produktów.

Tworzenie strategii cenowej

Cena ma niebywałe znaczenie w biznesie i nie chodzi tutaj tylko o rentowność firmy, ale również o jej wpływ na wizerunek i pozycjonowanie marki. Zarówno zbyt wysokie ceny, jak i za niskie mogą źle wpłynąć na odbiór sklepu przez klienta. Istotny jest również sposób pokazywania cen w odpowiednim kontekście. Inaczej kształtuje się polityka cenowa w przypadku towarów sezonowych, jak również w momencie, gdy bierzemy pod uwagę grupę docelową produktu lub usług. Podczas tworzenia strategii cenowej warto pamiętać o naszych stałych klientach, gdzie za pomocą ceny możemy budować ich lojalność. Również, kiedy mamy do czynienia z nowymi klientami polityka uwzględniająca rabat np. na pierwsze zakupy jest bardzo dobrą zachętą, aby przekonać tych jeszcze niezdecydowanych.

Jeżeli w naszym biznesie analizujemy dane skąd przychodzą klienci, może warto pomyśleć o rozwiązaniu bazującym na dynamicznym dostosowywaniu cen. Proces tworzenia strategii cenowej jest wymagający i nierzadko może się szybko zmieniać wraz z rozwojem biznesu. Dlatego właśnie ważne jest, aby zawsze być na bieżąco – codzienny monitoring, analiza rynku i konkurencji, ale również klientów to podstawa w działalności sklepu e-commerce.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Automatyzacja pracy nad strategią cenową

Praca nad polityką cenową i jej kształtowaniem to proces długofalowy i bardzo czasochłonny. Tak naprawdę, aby to robić dobrze można by poświęcić jeden etat na zbieranie danych, analizę i przygotowywanie raportów. Na szczęście istnieją narzędzia, które pozwalają zautomatyzować proces optymalizacji cen, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. Aplikacja LivePrice może zastąpić człowieka w procesie śledzenia i ustalania cen, a także w badaniu konkurencji. Rozwiązanie to samoczynnie zmienia ceny tak, aby oferta Twojego sklepu internetowego zawsze była najkorzystniejsza w porównywarce cenowej. Z pewnością sprawi to, że znacznie więcej klientów zapozna się z Twoją ofertą i dokona zakupu.

Dzięki nawiązaniu partnerstwa z LivePrice, specjalnie dla klientów Grupy iCEA została przygotowana  dedykowana oferta. Od teraz, każdy z naszych klientów będzie mógł skorzystać z 30 darmowych dni monitoringu cen na Ceneo oraz Allegro, ale to nie wszystko! Dodatkowo nasi klienci mogą skorzystać z rabatu w wysokości 30% na abonament na trzy pierwsze miesiące oraz z bezpłatnego dostępu do modułu automatycznej zmiany cen na Allegro.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?
Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?
Rekomendacje innych klientów wpływają na decyzje zakupowe kolejnych osób. Wykorzystaj ich potencjał w Google Ads i zwiększ efektywność swoich reklam.
Rozpoczęcie współpracy iCEA Group i Sky-Shop.pl
Rozpoczęcie współpracy iCEA Group i Sky-Shop.pl
W dobie pandemii marketing online zyskał na znaczeniu, dlatego od dziś dzielimy się bezpłatnie naszą wiedzą także z klientami SkyShop! Zobacz, co zyskasz podczas naszych eksperckich konsultacji.
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia tekstów na stronę WWW?
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia tekstów na stronę WWW?
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje copywriting, umożliwiając automatyzację tworzenia treści. Z tego artykułu dowiesz się, jak ją wykorzystać!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę