Zapytaj o ofertę
Polityka cenowa w sklepie online krok po kroku
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Polityka cenowa w sklepie online krok po kroku

Polityka cenowa w sklepie online krok po kroku

4 min. czytania

Stara koncepcja 4P w marketingu (price, product, place, promotion) nadal nie traci na znaczeniu. Każdy z jej elementów jest wyzwaniem i wymaga szerokokątnego spojrzenia zarówno na produkt, jak i na branżę, w której się działa. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce 2020, dla ¾ internautów powodem wyboru zakupów w internecie jest atrakcyjniejsza cena niż w sklepie stacjonarnym. Mówi się, że produkt jest tyle wart, ile jest w stanie za niego zapłacić klient, jednak dzisiaj, biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję w każdej branży, to powiedzenie odchodzi powoli do lamusa. Dlatego właśnie odpowiednia strategia cenowa jest kluczowym elementem biznesu.

Cena w e-commerce

Klient może myśleć, że cena jest wymysłem firmy sprzedającej produkt – nic bardziej mylnego. Na cenę produktu lub usługi składa się szereg kosztów związanych np. z produkcją, obsługą, czy logistyką. Jedną z najczęściej stosowanych strategii w sklepach e-commerce jest dopasowanie cen względem oczekiwań rynku oraz cen, jakie proponuje konkurencja. Polega to na ustalaniu cen na podstawie oczekiwań klientów i analizie poziomu cen konkurencji tak, aby ostatecznie były zbliżone do realiów branżowych. Dzięki punktowi odniesienia możemy tak ustalać stawki oraz proponować dodatkowe korzyści, aby nasza oferta była najatrakcyjniejsza.

Niektóre e-sklepy przyjmują strategię związaną z narzucaniem marży. Jednak inne sklepy internetowe również znają ceny od producentów lub dystrybutorów i niestety zawęża to pole manewru, ponieważ w dalszym ciągu nie unikniemy porównywania naszej oferty z innymi. Wielu w takiej sytuacji decyduje się na zaniżanie cen, atrakcyjne promocje ograniczone czasowo, czy pakietowanie produktów.

Tworzenie strategii cenowej

Cena ma niebywałe znaczenie w biznesie i nie chodzi tutaj tylko o rentowność firmy, ale również o jej wpływ na wizerunek i pozycjonowanie marki. Zarówno zbyt wysokie ceny, jak i za niskie mogą źle wpłynąć na odbiór sklepu przez klienta. Istotny jest również sposób pokazywania cen w odpowiednim kontekście. Inaczej kształtuje się polityka cenowa w przypadku towarów sezonowych, jak również w momencie, gdy bierzemy pod uwagę grupę docelową produktu lub usług. Podczas tworzenia strategii cenowej warto pamiętać o naszych stałych klientach, gdzie za pomocą ceny możemy budować ich lojalność. Również, kiedy mamy do czynienia z nowymi klientami polityka uwzględniająca rabat np. na pierwsze zakupy jest bardzo dobrą zachętą, aby przekonać tych jeszcze niezdecydowanych.

Jeżeli w naszym biznesie analizujemy dane skąd przychodzą klienci, może warto pomyśleć o rozwiązaniu bazującym na dynamicznym dostosowywaniu cen. Proces tworzenia strategii cenowej jest wymagający i nierzadko może się szybko zmieniać wraz z rozwojem biznesu. Dlatego właśnie ważne jest, aby zawsze być na bieżąco – codzienny monitoring, analiza rynku i konkurencji, ale również klientów to podstawa w działalności sklepu e-commerce.

Automatyzacja pracy nad strategią cenową

Praca nad polityką cenową i jej kształtowaniem to proces długofalowy i bardzo czasochłonny. Tak naprawdę, aby to robić dobrze można by poświęcić jeden etat na zbieranie danych, analizę i przygotowywanie raportów. Na szczęście istnieją narzędzia, które pozwalają zautomatyzować proces optymalizacji cen, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. Aplikacja LivePrice może zastąpić człowieka w procesie śledzenia i ustalania cen, a także w badaniu konkurencji. Rozwiązanie to samoczynnie zmienia ceny tak, aby oferta Twojego sklepu internetowego zawsze była najkorzystniejsza w porównywarce cenowej. Z pewnością sprawi to, że znacznie więcej klientów zapozna się z Twoją ofertą i dokona zakupu.

Dzięki nawiązaniu partnerstwa z LivePrice, specjalnie dla klientów Grupy iCEA została przygotowana  dedykowana oferta. Od teraz, każdy z naszych klientów będzie mógł skorzystać z 30 darmowych dni monitoringu cen na Ceneo oraz Allegro, ale to nie wszystko! Dodatkowo nasi klienci mogą skorzystać z rabatu w wysokości 30% na abonament na trzy pierwsze miesiące oraz z bezpłatnego dostępu do modułu automatycznej zmiany cen na Allegro.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?
    Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?
    Rekomendacje innych klientów wpływają na decyzje zakupowe kolejnych osób. Wykorzystaj ich potencjał w Google Ads i zwiększ efektywność swoich reklam.
    Czym są progresywne aplikacje webowe (PWA) i jak wpływają na pozycjonowanie?
    Czym są progresywne aplikacje webowe (PWA) i jak wpływają na pozycjonowanie?
    Udział urządzeń mobilnych w sieci zwiększa się z biegiem lat. Dostęp do nich jest coraz powszechniejszy i głównie za ich pomocą korzystamy z mediów społecznościowych.
    Jak śledzić promocje konkurencji? O monitoringu cen w e-commerce
    Jak śledzić promocje konkurencji? O monitoringu cen w e-commerce
    Monitorowanie cen konkurencji jest kluczowym elementem podczas wdrażania strategii cenowej sklepu internetowego. Ceny potrafią zmieniać się dynamicznie, zwłaszcza w okresach […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.