Pop-upy stały się nieodzownym elementem stron internetowych. Dziś właściwie możemy je zauważyć wszędzie, jednak mimo swej popularności nie każdy do końca wie, czym one są i jak działają.
Czym jest pop-up?
Pop-up to wyskakujące, w większości przypadków na stronie głównej, okienko z odpowiednią treścią. Można wymienić różne rodzaje pop-upów ze względu na ich budowę:
- Overlay – znajduje się na środku ekranu;
- Full screen – okienko pojawia się na całym ekranie i musimy je zamknąć, aby przejść na stronę;
- Exit pop-up – pojawia się w momencie, gdy użytkownik chce opuścić stronę;
- Boxy typu slide in – box wyświetlający się po pewnym czasie z boku strony;
- Powiadomienia push – powiadomienia mające na celu informowanie o nowej ofercie lub aktualizacji treści. Użytkownik musi najpierw je zaakceptować, aby regularnie otrzymywać.
Jakie są główne cele pop-upów?
Cele pop-upów możemy podzielić na trzy kategorie:
1. Cele informacyjne:
- umieszczanie ważnych informacji dotyczących pracy organizacji;
- prośby o zatwierdzenie Polityki Prywatności i RODO.
2. Cele marketingowe:
- zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego;
- akcje lojalnościowe, np. rabat na produkty, bony.
3. Cele komunikacyjne:
- okienko chatu pozwalające na wysyłanie wiadomości;
- okienko callback pozwalające na oddzwonienie do klienta.
Jak stworzyć efektywny pop-up?
Jeśli chcesz stworzyć efektywny pop-up, musisz uwzględnić kilka aspektów. Zadbaj o to, aby pop-up:
- przyciągał odbiorców – stwórz własną wizję i pomysł;
- wyświetlał się poprawnie na wszystkich urządzeniach (laptopach, smartfonach, tabletach);
- wyświetlał się dopiero po kilku sekundach po wejściu przez użytkownika na stronę;
- przycisk zamykający okno był dobrze widoczny i działał poprawnie.
Ponadto:
- zaproponuj odwiedzającemu coś od siebie – rabat, bon albo darmowy e-book;
- zamieszczaj, zależnie od potrzeb, różne treści pop-upów na podstronach, dbając przy tym o ich spójność.
Jak zaprojektować pop-up na podstawie User Experience?
User Experience to nic innego jak doświadczenia użytkownika dotyczące Twojej strony internetowej. Warto więc zaprojektować pop-up w taki sposób, aby był zgodny z zasadami UX.
Jak to zrobić?
- Nie zmuszaj użytkownika do zobaczenia danej reklamy. Powinieneś dać mu możliwość wyłączenia pop-upu w każdej chwili.
- Nie korzystaj z reklam autoplay. Nie pozwól, by filmy włączały się automatycznie, bez zgody użytkownika lub z wyciszonym dźwiękiem.
- Ogranicz reklamy. Ich mnogość nie zapewni lepszego UX, przeciwnie – może raczej zdenerwować użytkownika.
Jak sprawdzić, czy Twój pop-up jest skuteczny?
Najlepsze pop-upy na stronie internetowej mają skuteczność na poziomie 9,28%. Najsilniejsze okazują się powiadomienia push, ponieważ są nowe i nietypowe.
Aby zmierzyć skuteczność pop-upów, warto skorzystać z Google Analytics. Za pomocą tego narzędzia można uzyskać kompletne informacje o ścieżkach zakupowych klienta i najskuteczniejszych elementach strony.
Dobrą praktyką są również testy A/B. Decydując się na ich przeprowadzenie, można dowiedzieć się, które treści są najbardziej efektywne i wybrać najlepszą opcję.
Callback24 – pop-up, który przyciąga klientów
Callback24 oferuje efektywny i szybki sposób pozyskiwania nowych klientów. Dzięki niemu możesz zyskać do 30% więcej połączeń ze strony internetowej.
Jak go zainstalować?
Najpierw należy zainstalować widget słuchawki. Po kliknięciu widgetu i po określonym czasie pojawi się pop-up, w którym użytkownik może wpisać swój numer telefonu. Gdy to zrobi, możesz do niego oddzwonić.
W panelu “Narzędzia” zobaczysz numer klienta, a także adres strony, z której “przyszedł”. Dzięki temu dowiesz się, które witryny generują najwięcej zapytań, a także, ile osób pozyskał pop-up.
Podsumowanie
Pop-upy nadal cieszą się sporą popularnością i są dobrym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów.
Jeśli posiadasz swoją stronę WWW czy e-sklep lub dopiero zamierzasz założyć własną witrynę internetową, Callback24 będzie najlepszym rozwiązaniem. Pozwoli bowiem zdobyć więcej klientów oraz zadbać o renomę Twojej firmy.
Zaskocz nowych użytkowników i spraw, aby chcieli zostać z Tobą na dłużej!
Masz pytania? Potrzebujesz pomocy? Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych może być kluczem do sukcesu Twojej firmy. Napisz do naszej agencji SEO z Poznania.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!