Zapytaj o ofertę
Jak działa pop-up?

Jak działa pop-up?

4 min. czytania

Pop-upy stały się nieodzownym elementem stron internetowych. Dziś właściwie możemy je zauważyć wszędzie, jednak mimo swej popularności nie każdy do końca wie, czym one są i jak działają.

Czym jest pop-up?

Pop-up to wyskakujące, w większości przypadków na stronie głównej, okienko z odpowiednią treścią. Można wymienić różne rodzaje pop-upów ze względu na ich budowę:

  • Overlay – znajduje się na środku ekranu;
  • Full screen – okienko pojawia się na całym ekranie i musimy je zamknąć, aby przejść na stronę;
  • Exit pop-up – pojawia się w momencie, gdy użytkownik chce opuścić stronę;
  • Boxy typu slide in – box wyświetlający się po pewnym czasie z boku strony;
  • Powiadomienia push – powiadomienia mające na celu informowanie o nowej ofercie lub aktualizacji treści. Użytkownik musi najpierw je zaakceptować, aby regularnie otrzymywać.

Jakie są główne cele pop-upów?

Cele pop-upów możemy podzielić na trzy kategorie:

1. Cele informacyjne:

  • umieszczanie ważnych informacji dotyczących pracy organizacji;
  • prośby o zatwierdzenie Polityki Prywatności i RODO.

2. Cele marketingowe:

  • zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego;
  • akcje lojalnościowe, np. rabat na produkty, bony.

3. Cele komunikacyjne:

  • okienko chatu pozwalające na wysyłanie wiadomości;
  • okienko callback pozwalające na oddzwonienie do klienta.

Jak stworzyć efektywny pop-up?

Jeśli chcesz stworzyć efektywny pop-up, musisz uwzględnić kilka aspektów. Zadbaj o to, aby pop-up:

  • przyciągał odbiorców – stwórz własną wizję i pomysł;
  • wyświetlał się poprawnie na wszystkich urządzeniach (laptopach, smartfonach, tabletach);
  • wyświetlał się dopiero po kilku sekundach po wejściu przez użytkownika na stronę;
  • przycisk zamykający okno był dobrze widoczny i działał poprawnie.

Ponadto:

  • zaproponuj odwiedzającemu coś od siebie – rabat, bon albo darmowy e-book;
  • zamieszczaj, zależnie od potrzeb, różne treści pop-upów na podstronach, dbając przy tym o ich spójność.

Jak zaprojektować pop-up na podstawie User Experience?

User Experience to nic innego jak doświadczenia użytkownika dotyczące Twojej strony internetowej. Warto więc zaprojektować pop-up w taki sposób, aby był zgodny z zasadami UX.

Jak to zrobić?

  • Nie zmuszaj użytkownika do zobaczenia danej reklamy. Powinieneś dać mu możliwość wyłączenia pop-upu w każdej chwili.
  • Nie korzystaj z reklam autoplay. Nie pozwól, by filmy włączały się automatycznie, bez zgody użytkownika lub z wyciszonym dźwiękiem.
  • Ogranicz reklamy. Ich mnogość nie zapewni lepszego UX, przeciwnie – może raczej zdenerwować użytkownika.

Jak sprawdzić, czy Twój pop-up jest skuteczny?

Najlepsze pop-upy na stronie internetowej mają skuteczność na poziomie 9,28%. Najsilniejsze okazują się powiadomienia push, ponieważ są nowe i nietypowe.

Aby zmierzyć skuteczność pop-upów, warto skorzystać z Google Analytics. Za pomocą tego narzędzia można uzyskać kompletne informacje o ścieżkach zakupowych klienta i najskuteczniejszych elementach strony.

Dobrą praktyką są również testy A/B. Decydując się na ich przeprowadzenie, można dowiedzieć się, które treści są najbardziej efektywne i wybrać najlepszą opcję.

Callback24 – pop-up, który przyciąga klientów

Callback24 oferuje efektywny i szybki sposób pozyskiwania nowych klientów. Dzięki niemu możesz zyskać do 30% więcej połączeń ze strony internetowej.

Jak go zainstalować?

Najpierw należy zainstalować widget słuchawki. Po kliknięciu widgetu i po określonym czasie pojawi się pop-up, w którym użytkownik może wpisać swój numer telefonu. Gdy to zrobi, możesz do niego oddzwonić.

W panelu “Narzędzia” zobaczysz numer klienta, a także adres strony, z której “przyszedł”. Dzięki temu dowiesz się, które witryny generują najwięcej zapytań, a także, ile osób pozyskał pop-up.

Podsumowanie

Pop-upy nadal cieszą się sporą popularnością i są dobrym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów.

Jeśli posiadasz swoją stronę WWW czy e-sklep lub dopiero zamierzasz założyć własną witrynę internetową, Callback24 będzie najlepszym rozwiązaniem. Pozwoli bowiem zdobyć więcej klientów oraz zadbać o renomę Twojej firmy.

Zaskocz nowych użytkowników i spraw, aby chcieli zostać z Tobą na dłużej!

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy? Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych może być kluczem do sukcesu Twojej firmy. Napisz do naszej agencji SEO z Poznania.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Odkryj SMS marketing – SMSAPI partnerem Grupy iCEA
    Odkryj SMS marketing – SMSAPI partnerem Grupy iCEA
    SMS marketing pomaga szybko i pewnie dotrzeć do klienta. Potrzebujesz jednak odpowiedniej bazy kontaktów i skutecznego narzędzia. Podpowiadamy, jak się za to zabrać.
    Rozpoczęcie współpracy iCEA Group i Sky-Shop.pl
    Rozpoczęcie współpracy iCEA Group i Sky-Shop.pl
    W dobie pandemii marketing online zyskał na znaczeniu, dlatego od dziś dzielimy się bezpłatnie naszą wiedzą także z klientami SkyShop! Zobacz, co zyskasz podczas naszych eksperckich konsultacji.
    Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?
    Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?
    Rekomendacje innych klientów wpływają na decyzje zakupowe kolejnych osób. Wykorzystaj ich potencjał w Google Ads i zwiększ efektywność swoich reklam.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.