Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie stron notariusza
10 min. czytania

Pozycjonowanie stron notariusza

Budowanie obecności marki w sieci to podstawa strategii marketingowej niemal każdej współczesnej firmy. Rodzaj wykorzystywanych technik oraz sposób ich wdrażania różni się jednak w zależności od branży i zamierzonych efektów. Pozycjonowanie notariusza jest szczególnym przypadkiem, gdyż wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Jak zatem promować się w branży notarialnej, aby zdobyć nowych klientów, nie naruszając przy tym żadnych przepisów? Sprawdźmy!

Kilka słów o branży notarialnej

Notariusz to osoba zajmująca się dokonywaniem zobowiązujących dwie strony czynności oraz nadawaniem pewnym aktom formy notarialnej. Zawód ten wiąże się ze sporządzaniem dokumentów i zaświadczeń, spisywaniem protokołów, z doręczaniem oświadczeń dziedziczenia, formułowaniem weksli, przechowywaniem ważnych dokumentów i papierów wartościowych oraz wykonywaniem czynności wynikających z pewnych przepisów.

Jako że notariusz jest osobą zaufania publicznego, jego działalność ograniczona jest pewnymi regulacjami prawnymi. Nie oznacza to jednak, że marki w tej branży nie mogą pozycjonować swoich stron internetowych. Aby lepiej zrozumieć specyfikę promowania notariusza w sieci, przyjrzyjmy się najważniejszym zasadom związanym z tym aspektem.

Pozycjonowanie notariusza – ograniczenia

Najważniejszym ograniczeniem związanym z zawodem notariusza jest bezwzględny zakaz reklamy osobistej, który przez wielu określany jest mianem nieuczciwej konkurencji. Zawarta w § 27 Kodeksu Etyki Zawodowej Notariusza zasada nie blokuje jednak posiadania notarialnej strony internetowej, choć fakt ten jest dokładnie sprecyzowany przez Uchwałę Samorządu Notarialnego.

Uchwała określa ponadto 13 elementów, które mogą znaleźć się na stronie internetowej notariusza:

  • imię, nazwisko, tytuł i stopień naukowy,
  • data powołania na notariusza,
  • informacje o formie prowadzenia kancelarii,
  • informacje o znajomości języków obcych wraz z kopiami dokumentów potwierdzających,
  • adres kancelarii wraz z informacją o jej lokalizacji (budynek, piętro) i mapą dojazdu,
  • informacje dodatkowe związane z lokalizacją kancelarii (winda, dostęp dla osób niepełnosprawnych, parking, najbliższe przystanki komunikacji miejskiej) wraz z fotografią budynku o parametrach nie większych niż 600 x 800 pikseli, przy rozdzielczości minimum 100 dpi,
  • adres poczty elektronicznej,
  • numery telefonów i faksów,
  • numery rachunków bankowych,
  • godziny otwarcia kancelarii,
  • wykaz czynności notarialnych zgodny z obowiązującymi przepisami wraz z maksymalną stawką taksy notarialnej za daną czynność oraz pobieranymi podatkami i opłatami sądowymi,
  • linki do stron internetowych: organów administracji rządowej i samorządowej, sądów, Krajowej Rady Notarialnej, Rady Izby Notarialnej,
  • godło Rzeczypospolitej Polskiej o parametrach nie większych niż 500 x 700 pikseli, przy rozdzielczości minimum 100 dpi,
  • logo kancelarii o parametrach nie większych niż 500 x 700 pikseli, przy rozdzielczości minimum 100 dpi,
  • fotografia notariusza o parametrach nie większych niż 500 x 700 pikseli, przy rozdzielczości minimum 100 dpi.

Warto też zaznaczyć, że, wykorzystując pozycjonowanie notariusza, nie można budować obecności marki w sieci za pomocą linków ze stron zewnętrznych.

Internet oferuje jednak szereg możliwości, wśród których istnieje wiele opcji do wykorzystania przez kancelarie notarialne. W związku z dynamicznym postępem technologicznym i stale rozwijającym się obszarem cyfrowym, wielu konsumentów zainteresowanych usługami notarialnymi poszukuje informacji w sieci. Warto wykorzystać ten fakt, tworząc skuteczną stronę internetową, która nie tylko uwzględni wszelkie ograniczenia, ale też uzyska wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Jak zatem powinno wyglądać pozycjonowanie notariusza i jakie techniki warto wówczas zastosować? Przyjrzyjmy się temu bliżej!

Czym jest pozycjonowanie notariusza?

Pozycjonowanie notariusza to proces budowania widoczności marki w sieci poprzez wykorzystanie dozwolonych w tym zawodzie praktyk optymalizacyjnych i marketingowych. Jako że SEO niesie za sobą wiele istotnych dla każdego współczesnego biznesu korzyści, coraz więcej osób trudniących się usługami notarialnymi decyduje się na pozycjonowanie swoich stron w Google.

Uwzględniając słowa kluczowe popularne w branży notarialnej, zwiększanie grona potencjalnych klientów oraz poszerzanie świadomości marki okazuje się o wiele łatwiejszym zadaniem. Decydując się na nie, trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych to długotrwały proces, na którego efekty trzeba trochę poczekać. Przeprowadzenie kompleksowych badań, wybór właściwych technik optymalizacyjnych, wdrożenie skutecznych działań marketingowych oraz trafna ocena efektywności strategii to zabiegi, których wyniki widoczne są z reguły po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach.

Na czas i trudność tego procesu wpływają ponadto czynniki, takie jak: konkurencyjność branży, popularność słów kluczowych, oczekiwania konsumentów czy aktualny stan strony internetowej. Mimo że pozycjonowanie jest dość czasochłonne, zdecydowanie warto się w nie zaangażować, gdyż może okazać się kluczem do sukcesu każdej współczesnej kancelarii notarialnej. Aby jednak uzyskać pożądane wyniki, należy skupić się na kilku istotnych technikach SEO.

Jak pozycjonować kancelarię notarialną?

W zakres pozycjonowania stron internetowych z każdej branży wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych i metod marketingowych. Trzeba jednak zaznaczyć, że samo wdrożenie poszczególnych rozwiązań nie gwarantuje najwyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Cała strategia SEO musi być spójna oraz dostosowana do warunków panujących na danym rynku. Koniecznym krokiem przed opracowaniem planu działania jest więc przeprowadzenie kompleksowych badań.

Analiza rynku docelowego powinna być priorytetem każdego współczesnego przedsiębiorcy, niezależnie od charakterystyki marki czy branży, w której działa. Informacje dotyczące potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców pozwolą maksymalnie dostosować działania online do ich wymagań, dzięki czemu uzyskiwane wyniki osiągną satysfakcjonujący poziom.

Wykorzystując pozycjonowanie notariusza, nie można ponadto zapominać o badaniach konkurencji. Znając skuteczne techniki stosowane przez inne marki w branży oraz wiedząc, jakie metody nie przynoszą pożądanych efektów, ryzyko popełnienia ewentualnych błędów ograniczone jest do absolutnego minimum, a koszty związane z marketingiem online nie obciążają zbytnio budżetu firmy.

Po przeprowadzeniu kompleksowych badań można przystąpić do wdrażania konkretnych technik optymalizacyjnych. Oto metody, dzięki którym pozycjonowanie notariusza z pewnością okaże się skutecznym sposobem pozyskiwania nowych klientów:

Słowa kluczowe

Nie ulega wątpliwościom, że słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii optymalizacyjnej. Dobór właściwych fraz nie tylko gwarantuje lepsze pozycjonowanie notariusza w sieci, ale też pozwala zaprezentować ofertę osobom, które są nią faktycznie zainteresowane, dzięki czemu budżet marketingowy jest racjonalnie wykorzystany.

Mimo tak dynamicznego postępu w świecie SEO wielu przedsiębiorców wciąż zastanawia się, gdzie znaleźć skuteczne słowa kluczowe. Najlepszym wówczas rozwiązaniem jest skorzystanie z prostych w obsłudze narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Analytics, które nie tylko przedstawią najpopularniejsze wśród grupy docelowej frazy, ale też zaprezentują ich konkurencyjność i trudność wdrożenia. Mając tak szczegółowe infomacje, opracowanie efektywnego planu optymalizacyjnego nie powinno stanowić żadnego problemu, a uzyskane wówczas wyniki będą gwarancją długofalowych korzyści.

Decydując się na pozycjonowanie notariusza, warto zwrócić szczególną uwagę na lokalne frazy kluczowe. Terminy powiązane z daną lokalizacją są nie tylko znacznie mniej konkurencyjne, ale też wyróżniają się satysfakcjonującą skutecznością. Pozyskiwanie klientów z najbliższej okolicy to najlepszy sposób na rozwijanie początkującego biznesu lub, jak w przypadku usług notarialnych, doskonały środek rozszerzania świadomości marki w branży. Jakie hasła warto wówczas wykorzystać? Najlepszym rozwiązaniem z pewnością okażą się frazy, takie jak “notariusz miasto”, “usługi notarialne w miasto” czy “kancelaria notarialna miasto”.

Optymalizacja strony internetowej

Projektant strony internetowej notariusza nie ma zbyt dużego pola do popisu. Optymalizując witrynę, trzeba bowiem pamiętać o wspomnianych wcześniej wytycznych uchwały Kodeksu Etyki Zawodowej Notariusza. Nie oznacza to jednak, że poza uwzględnieniem najważniejszych informacji serwis nie powinien być stale udoskonalany. Wręcz przeciwnie.

Strona internetowa to swego rodzaju wizytówka, którą notariusz posługuje się w sieci. Mało profesjonalny wygląd serwisu lub brak istotnych elementów może wzbudzić negatywne odczucia potencjalnych klientów, którzy zrezygnują wówczas ze skorzystania z usług kancelarii. O czym więc pamiętać, aby uniknąć wszelkich problemów z pozycjonowaniem?

Pierwszym punktem, który powinien stanowić priorytet każdego właściciela strony internetowej, jest optymalizacja czasu jej ładowania. Powolny serwis z pewnością nie spotka się z zainteresowaniem grupy docelowej, zmniejszając tym samym szanse na uzyskanie sprzedaży usług notarialnych. Jak przyspieszyć witrynę? Wystarczy skompresować obrazy, pozbyć się zbędnych treści lub zmienić usługi hostingowe, jeśli okaże się to konieczne.

Kolejnym aspektem prawidłowo zoptymalizowanej strony internetowej jest projekt dostosowany do urządzeń mobilnych. Jako że większość współczesnych użytkowników poszukuje informacji w sieci za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych, każda witryna powinna uwzględniać ich funkcjonalność. Pozycjonowanie notariusza przyniesie więc najlepsze efekty, jeśli serwis będzie użyteczny i atrakcyjny wizualnie zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i smartfonach czy tabletach.

Optymalizując stronę internetową, warto ponadto zwrócić uwagę na takie aspekty, jak:

  • prawidłowość metadanych;
  • odpowiedni układ treści;
  • wysoka jakość obrazów;
  • intuicyjny system nawigacji;
  • przyjazność adresów URL;
  • brak wszelkich błędów technicznych.

Pozycjonowanie notariusza według powyższych wskazówek z pewnością przyniesie satysfakcjonujące wyniki, nawet jeśli niektóre formy promocji online będą musiały zostać pominięte.

Dlaczego warto pozycjonować kancelarię notarialną?

Umiejętne wdrożenie strategii pozycjonowania stron internetowych niesie za sobą wiele korzyści istotnych dla rozwoju współczesnych marek. Oto kilka najważniejszych efektów SEO, które wesprą rozwój każdej kancelarii notarialnej:

  • lepsza widoczność marki na liście wyników wyszukiwania sprzyjająca rozszerzaniu jej świadomości w sieci;
  • satysfakcjonujący ruch w witrynie, dzięki czemu szanse na konwersję są znacznie wyższe;
  • lepsze wyniki sprzedażowe;
  • większe zainteresowanie marką i jej usługami;
  • zwiększone zaufanie klientów wynikające z profesjonalnej prezentacji strony internetowej i jej wysokiej pozycji w Google;
  • stosunkowo niskie koszty związane z promowaniem marki online;
  • nieustanny rozwój biznesu na wielu obszarach w sieci.

Pozycjonowanie notariusza to proces, którym powinna zainteresować się każda współczesna kancelaria. Poza licznymi korzyściami, jakie oferuje umiejętnie opracowany plan optymalizacyjny, SEO jest też gwarancją długotrwałych efektów, dzięki którym firma może nieustannie się rozwijać. Biorąc pod uwagę złożoność tej strategii, pojawia się jednak pytanie: czy pozycjonowanie usług notarialnych można z powodzeniem prowadzić samodzielnie?

Usługi agencji SEO czy samodzielne pozycjonowanie?

Pozycjonowanie notariusza to dość skomplikowany proces. Biorąc pod uwagę ograniczenia marketingowe związane z zawodami zaufania publicznego, opracowanie skutecznego planu optymalizacyjnego i umiejętne wdrożenie go do działań kancelarii okazać się może nie lada wyzwaniem, nawet dla doświadczonych przedsiębiorców. Warto więc zaoszczędzić cenny czas i skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów.

Agencja SEO to zespół profesjonalnych pozycjonerów, którzy zasady marketingu internetowego znają niczym własną kieszeń. Współpraca z ekspertami jest więc gwarancją doskonałych wyników sprzedażowych i lepszej pozycji w Google. Minimalizuje też ryzyko wszelkich nieprawidłowości. Warto więc rozważyć skorzystanie ze wsparcia specjalistów, gdyż okazać się to może kluczem do sukcesu każdej współczesnej kancelarii notarialnej.

FAQ dotyczące pozycjonowania notariusza

Czy notariusz może pozycjonować się lokalnie?

Poza kilkoma ograniczeniami dotyczącymi reklamowania zawodów zaufania notariusz może podejmować szereg działań z zakresu pozycjonowania lokalnego, które zapewnią mu popularność na danym obszarze geograficznym oraz pozwolą pozyskać nowych klientów.

Jakie są zalety pozycjonowania notariusza?

Istnieje wiele powodów, dla których warto podjąć się pozycjonowania notariusza. Do najważniejszych zalet tego przedsięwzięcia zaliczyć można między innymi wzrost zainteresowania usługami notarialnymi wśród grupy docelowej, zwiększenie sprzedaży oraz rozszerzenie świadomości marki w sieci.

Od czego zacząć pozycjonowanie notariusza?

Pozycjonowanie notariusza warto rozpocząć od opracowania kompleksowego planu działania. Aby jednak strategia okazała się rzeczywiście skuteczna, powinna zostać oparta na wynikach dokładnych badań, takich jak testy użyteczności strony internetowej, analiza konkurencji czy badanie potrzeb rynku docelowego.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.8/5 . Liczba ocen: 18
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej
    Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej
    Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej to niemałe wyzwanie dla wielu przedsiębiorców. Warto więc wiedzieć, jakie techniki przynoszą najlepsze efekty!
    Pozycjonowanie branży ogrodniczej
    Pozycjonowanie branży ogrodniczej
    Pozycjonowanie branży ogrodniczej to świetny sposób na promowanie marki w sieci. Warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby proces ten był skuteczny!
    Pozycjonowanie branży fotowoltaicznej
    Pozycjonowanie branży fotowoltaicznej
    Branża fotowoltaiczna to nieustannie rozwijający się obszar. Warto więc wiedzieć, jak w jej promocji może pomóc pozycjonowanie stron internetowych!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.