Zapytaj o ofertę
Marketing dla medycyny estetycznej – zmiany w prawie
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Marketing dla medycyny estetycznej – zmiany w prawie

Marketing dla medycyny estetycznej – zmiany w prawie

5 min. czytania

Wraz z nowym rokiem w życie weszło wiele nowych zasad i ograniczeń dotyczących reklamowania między innymi sprzętu specjalistycznego, implantów, produktów medycyny estetycznej, a także wyrobów opartych na laserze i kwasie hialuronowym. Wiele zmian zaszło także w prawie dotyczącym promowania zabiegów medycyny estetycznej. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, w tym artykule omówimy nowe regulacje oraz podpowiemy, jak powinien wyglądać marketing dla medycyny estetycznej.

Marketing dla medycyny estetycznej – co zmieniło się w 2023 roku?

Zmiany w zasadach reklamowania zabiegów medycyny estetycznej to efekt wejścia w życie 1 stycznia 2023 roku nowej ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku. Celem tej regulacji jest przystosowanie polskiego rynku do unijnych zasad, a dokładnie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 roku dotyczącego wyrobów medycznych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2017/746 z dnia 5 kwietnia 2017 roku w sprawie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro.

W efekcie nowych regulacji gabinety medycyny estetycznej mają znacznie mniejsze możliwości w zakresie reklamowania swoich usług. Od 1 stycznia 2023 roku niezgodne z prawem jest dotychczasowe reklamowanie zabiegów zdrowotnych. Ponadto zakazane jest wykorzystywanie wizerunku lekarzy w promocji, a także influencerów i innych osób niezwiązanych z branżą medyczną. Niedozwolone jest także reklamowanie usług opierających się na zastosowaniu wyrobów medycznych, takich jak:

  • sprzęt specjalistyczny,
  • wyroby oparte na laserze,
  • implanty,
  • wyroby z kwasem hialuronowym.

Warto jednak zaznaczyć, że chociaż przepisy weszły w życie 1 stycznia 2023 roku, wszelkie kampanie rozpoczęte przed tym dniem mogą funkcjonować do 30 czerwca 2023 roku. Regulacje dotyczą wszelkich kanałów komunikacji włącznie z reklamą tradycyjną, telewizją, audycjami radiowymi i marketingiem cyfrowym.

Co grozi za złamanie zakazu reklamowania medycyny estetycznej?

Nowe regulacje znacznie ograniczają marketing dla medycyny estetycznej. Jako że na współczesnym rynku najważniejszym aspektem jest skuteczna promocja, właścicielom firm z tej branży znacznie trudniej będzie pozyskiwać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Jeśli jednak rozważasz złamanie przepisów, koniecznie z tego zrezygnuj! Podejmowanie działań niezgodnych z nowymi zasadami może skutkować karą do 2 milionów złotych.

Nie oznacza to jednak, że promocja usług z zakresu medycyny estetycznej jest zupełnie zakazana. Istnieje bowiem kilka dozwolonych technik, które można z powodzeniem wykorzystywać w swojej strategii reklamowej. Jak zatem powinien wyglądać marketing dla medycyny estetycznej w 2023 roku?

Jak promować branżę medycyny estetycznej zgodnie z prawem?

Głównym przesłaniem nowych przepisów związanych z marketingiem medycyny estetycznej jest zakaz publicznego reklamowania opisanych wyżej produktów. Trzeba jednak podkreślić, że nie każda strategia marketingowa musi opierać się na takiej koncepcji. Aby skutecznie wypromować swoje usługi w Internecie, należy budować zainteresowanie klientów i zwiększać zasięgi, nie wykorzystując przy tym kanałów reklamowych. W takie ograniczenia doskonale wpisuje się pozycjonowanie stron internetowych w organicznych wynikach wyszukiwania. W jaki sposób proces ten może pomóc Ci zwiększyć przychody?

Pozycjonowanie strony ma bezpośredni wpływ na liczbę jej użytkowników. Jako że za pośrednictwem witryny potencjalni klienci mogą umówić się na wizytę lub złożyć zamówienie, ważne jest, aby strona była łatwo dostępna i popularna w sieci. Dzięki pozycjonowaniu możesz to osiągnąć! Jak zatem powinien wyglądać marketing dla medycyny estetycznej zgodny z nowymi regulacjami? Oto kilka skutecznych technik.

Content marketing

Content marketing to jeden z najważniejszych aspektów pozycjonowania stron internetowych. Dzięki wartościowym treściom dotrzesz bezpośrednio do potencjalnych klientów i zachęcisz ich do skorzystania z usług swojej marki. Podczas tworzenia contentu warto wykorzystać popularne w branży słowa kluczowe. Możesz zidentyfikować je za pośrednictwem profesjonalnych narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Search Console czy Keyword Tool.

screen ze strony przedstawiający narzędzie do wyszukiwania fraz kluczowych Źródło: screen ze strony ahrefs.com

Po analizie słów kluczowych możesz przystąpić do tworzenia treści. Oto kilka form, dzięki którym marketing dla medycyny estetycznej przyniesie oczekiwane rezultaty:

  • newsletter,
  • treści wideo,
  • infografiki,
  • eksperckie artykuły blogowe,
  • recenzje i poradniki.

Link building

Dzięki wysokiej jakości linkom zwrotnym strona lepiej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania, a jej obroty znacznie wzrastają. Ważne, aby pozyskiwać łącza z witryn o wysokim autorytecie w branży.

Podstawową techniką link buildingu jest naturalne budowanie linków. Polega ona na tworzeniu oryginalnych treści, które bezpośrednio zachęcają innych twórców do linkowania. W większości przypadków metoda ta nie zapewnia jednak spektakularnych efektów. Warto wówczas posłużyć się następującymi praktykami:

  • blogowanie gościnne,
  • udzielanie się na forach internetowych o medycynie estetycznej,
  • aktywność w mediach społecznościowych (bez udziału influencerów),
  • udostępnianie linków w katalogach branżowych.

Optymalizacja techniczna

Marketing dla medycyny estetycznej w Internecie to nie tylko zewnętrzne działania promocyjne, ale też kompleksowa optymalizacja strony pod kątem użyteczności. Jeśli chcesz zwiększyć współczynnik konwersji i zbudować ruch w witrynie, musisz wdrożyć kilka sprawdzonych rozwiązań z zakresu optymalizacji technicznej. Na jakie aspekty powinieneś zwrócić wówczas szczególną uwagę?

  • Szybkość ładowania strony,
  • dostępność dla urządzeń mobilnych,
  • jakość zdjęć,
  • czytelność treści,
  • struktura linków wewnętrznych,
  • system nawigacji,
  • przekierowania.

grafika przedstawiająca podstawowe wskaźniki internetowe Źródło: screen ze strony pagespeed.web.dev dla adresu https://www.zalando.pl/kobiety-home/

Marketing medycyny estetycznej – co warto wiedzieć?

W 2023 roku marketing dla medycyny estetycznej stał się trudniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Co więcej, zmieniające się algorytmy wyszukiwarek i rosnące oczekiwania konsumentów dodatkowo komplikują ten proces. Pamiętaj więc, aby stosować skuteczne praktyki reklamowe, nie naruszając przy tym regulacji prawnych. Jak się w tym wszystkim nie zgubić?

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy doświadczonej agencji SEO. Specjaliści nie tylko znają nowe ograniczenia, ale też dysponują wiedzą z zakresu pozycjonowania, dzięki której wypromowanie Twoich usług w Internecie nie będzie żadnym problemem.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Pozycjonowanie branży ogrodniczej
    Pozycjonowanie branży ogrodniczej
    Pozycjonowanie branży ogrodniczej to świetny sposób na promowanie marki w sieci. Warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby proces ten był skuteczny!
    Pozycjonowanie software house
    Pozycjonowanie software house
    Pozycjonowanie software house to świetny sposób na promowanie usług IT w sieci. Warto więc wiedzieć, jak wykorzystać ten proces w swojej strategii.
    Pozycjonowanie firm z branży IT
    Pozycjonowanie firm z branży IT
    Pozycjonowanie stron internetowych to świetny sposób na promocję marki w sieci. Warto więc wiedzieć, jak proces ten wygląda w przypadku branży IT!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.