Zapytaj o ofertę

Czym jest wyszukiwanie semantyczne i jaki ma wpływ na SEO?

6 min czytania
Czym jest wyszukiwanie semantyczne i jaki ma wpływ na SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Obecnie cyfrowy marketing nie polega już tylko na dodawaniu słów kluczowych w odpowiednie miejsca. Każdy właściciel strony internetowej podejmuje te same działania pod kątem pozycjonowania czy marketingu. Dlatego najważniejsze jest to, aby zostać zrozumianym przez wyszukiwarki i dzięki temu zyskać wysoką pozycję. Wszystko możemy zawdzięczać wyszukiwaniu semantycznemu.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polega semantyczne wyszukiwanie, dlaczego jest ono takie ważne oraz jaki ma wpływ na SEO.

Spis treści:

Czym jest wyszukiwanie semantyczne?

Semantyka, mówiąc ogólnie, bada znaczenia wyrazów. Wyszukiwanie semantyczne to zatem proces, w którym wyszukiwarka dostarcza trafnych wyników dzięki zrozumieniu kontekstu zapytania i intencji użytkownika, a nie tylko dzięki odpowiedniemu dopasowywaniu słów kluczowych.

Celem takich wyszukiwań jest poprawa dokładności wyświetlanych wyników wyszukiwania użytkownika. Aby pokazać mu odpowiednie strony, algorytm musi najpierw, dzięki wyszukiwaniu semantycznemu, zrozumieć jego zapytanie. Właśnie to sprawia, że wyszukiwarki odczytują intencje odbiorców. Dzieje się tak, ponieważ rozumieją one wspomniany wcześniej kontekst treści, a także prawidłowo interpretują powiązane ze sobą słowa.

W jaki sposób rozpoczęła się era wyszukiwania semantycznego?

Wyszukiwarki chcą dostarczać użytkownikom jak najbardziej odpowiednich informacji, zapewniając w ten sposób pozytywne wrażenia odbiorcy.

Warto wiedzieć, że na samym początku SEO roboty wyszukiwarek nie były tak potężne jak obecnie. Nie zwracały uwagi na słabej jakości treści, które składały się z samych słów kluczowych i nie wnosiły żadnej wartości dla użytkownika. Zwyczajnie wyświetlały wyniki zawierające zbędny zlepek słów, który nic nie wnosił do życia odbiorcy. Nie było to z pewnością korzystne zarówno dla wyszukiwarki, jak i użytkowników.

Google w celu rozwiązania tego problemu opracował kilka niezbędnych aktualizacji algorytmów, takich jak Koliber w 2013 r. czy Panda w 2011 r., które naprawiły problemy związane z usilnym upychaniem słów kluczowych w treściach na stronie WWW i nieetycznymi strategiami SEO. Semantyczne wyszukiwanie jest wynikiem wieloletniego zbierania oraz analizowania danych przez wyszukiwarkę. Stanowi również krok w kierunku zwiększania zdolności robotów indeksujących do wykraczania poza zwykłą analizę słów kluczowych.

Dlaczego wyszukiwanie semantyczne jest ważne?

Dla algorytmu ważniejsze są tematy niż słowa kluczowe. Pamiętaj jednak, że połączenie obu zapewnia najlepsze wyniki wyszukiwania. Właśnie dzięki temu potencjalny klient sklepu internetowego po wpisaniu słowa “buty” nie zobaczy koszulek z tym motywem.

Jeśli zrozumiesz semantyczne SEO, będziesz mógł manipulować intencją użytkownika, aby wyszukiwarka wyświetlała Twój produkt lub usługę w pierwszej kolejności na liście wyszukiwań.

Wyszukiwanie semantyczne jest bezpośrednią formą marketingu internetowego, która łączy potencjalnych klientów z firmą, przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Co wpływa na wyszukiwanie semantyczne?

Semantyczne znaczenie zapytania użytkownika

Wyszukiwarki analizują semantykę lub znaczenie konkretnego zapytania użytkownika, aby dostarczyć mu odpowiednie, zgodne z kontekstem wyniki.

Cel wyszukiwania

Intencja wyszukiwania odnosi się do tego, co i dlaczego jest wpisywane w pasek wyszukiwania. Każdy człowiek ma konkretny cel swoich poszukiwań. Najczęściej jest to zakup konkretnego artykułu albo zaczerpnięcie informacji. Od celu zależy sposób kierowania bezpośrednich wyników.

Jak prawidłowo korzystać z wyszukiwania semantycznego?

  1. Wykorzystaj LSI w swoich treściach – LSI, inaczej ukryte indeksowanie semantyczne, to system, który pomaga wyszukiwarce ocenić semantyczne słowa kluczowe powiązane z frazą, na którą zamierzasz pozycjonować witrynę. Ich stosowanie pomaga wyszukiwarce rozpoznać konkretny temat. Staraj się przewidywać zapytania użytkowników
  2. Zwracaj uwagę na odbiorców swoich treści. Postaraj się zrozumieć intencję słowa kluczowego, którego szukają użytkownicy. Jeśli już zrozumiesz to działanie, spróbuj przewidzieć następne pytanie użytkownika.
  3. Twórz tematyczne treści – pomagają bowiem osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania; wydłużają czas spędzony przez użytkownika na stronie, wspierają użytkowników w zrozumieniu zawartych na stronie informacji.

Jak ulepszyć semantyczne SEO?

Wyszukiwanie głosowe a SEO

Musisz wiedzieć, że na semantyczne wyszukiwanie wpłynęła popularność wyszukiwania głosowego. Obecnie bardzo duża część osób z niego korzysta. Jeśli chcesz zoptymalizować swoje wyszukiwanie głosowe, to pamiętaj, że różni się ono od tradycyjnego SEO. Tutaj sama treść musi być bardziej precyzyjna i odpowiadać na konkretne zapytanie użytkownika. Jeśli chcesz rozwiązać ten problem, postaraj się stworzyć jasne, zwięzłe odpowiedzi na często zadawane pytania.

Cel wyszukiwania a SEO

Staraj się stale analizować zapytania użytkowników i odpowiadać na te najczęściej zadawane. Ważne, aby tworzyć treść, która opierać się będzie na intencji odbiorcy, a nie tylko na słowach kluczowych. Użytkownik może chcieć porównać ceny lub poznać zalety jednego produktu względem innych. Treści, które odnoszą się do intencji odbiorcy, będą miały wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zadowolenie użytkownika ponad wszystko

Pamiętaj, że zadowolenie użytkowników jest stawiane na pierwszym miejscu przez algorytmy wyszukiwarek, ponieważ chcą zadowolić go w 100%. Twoja strona internetowa powinna być przyjazna dla odbiorcy, a jednocześnie zapewniać mu płynne i szybkie poruszanie się po niej. Pamiętaj także o kompatybilności witryny z urządzeniami mobilnymi.

Ogólne SEO nadal ważne

Wyszukiwarki podlegają stałym aktualizacjom, ale nie myśl, że wszystkie pozostałe wskazówki ogólnego SEO są już nieprzydatne. Nadal musisz stosować odpowiednie słowa kluczowe, aby nakierować roboty indeksujące na Twoją stronę WWW. Jeśli chcesz poprawić swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania, to nie zapominaj o technicznym SEO strony!

Korzyści płynące z wyszukiwania semantycznego

  1. Zwiększa się widoczność strony
  2. Witryna może znaleźć się w polecanych fragmentach wyszukiwarki
  3. Zwiększa się autorytet witryny

Podsumowanie

Wyszukiwanie semantyczne szybko się rozwija i zaczyna lepiej działać. Można nazwać ten typ wyszukiwania przyszłością wyszukiwarki. Użytkownik zaczyna otrzymywać bardziej trafne wyniki wyszukiwania, co przekłada się na jego zadowolenie z samej wyszukiwarki. Może to spowodować, że bardziej zainteresowane osoby Twoją firmą zaczną do Ciebie docierać i skorzystają z Twoich usług.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Na czym polega analiza konkurencji w SEO?
Na czym polega analiza konkurencji w SEO?
Firmy sprzedające produkty bądź świadczące podobne usługi są względem siebie konkurencyjne. Poznanie praktyk rywali to ważny krok w dalszej pracy nad SEO.
Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak jej uniknąć?
Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak jej uniknąć?
Jednym z zagrożeń, które mogą pojawić się przy pozycjonowaniu strony, jest kanibalizacja fraz kluczowych. Dowiedz się, w jakich sytuacjach takie zjawisko stanowi problem, jak je rozpoznać i co zrobić, by go uniknąć.
Google, Bing, Yahoo i inne – czym są wyszukiwarki internetowe i co musisz o nich wiedzieć?
Google, Bing, Yahoo i inne – czym są wyszukiwarki internetowe i co musisz o nich wiedzieć?
Podstawy bycia usieciowionym: czym są wyszukiwarka internetowa oraz algorytmy? W jaki sposób internauci szukają informacji?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę