Audyt UX – pierwszy krok do funkcjonalnej strony internetowej. Case study salonu łazienek JETA

błędy krytyczne

3

błędy istotne

13

błędy standardowe

14

mniejszy błąd

1

Kim był nasz Klient?

Jak powinna wyglądać nowoczesna strona dla klientów poszukujących produktów do wyposażenia łazienek? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwał salon łazienek JETA, który był otwarty na nowe pomysły rozwoju sklepu. Wyszliśmy z propozycją przeprowadzenia audytu UX, który pozwala na wykrycie błędów, które zniechęcają użytkowników do skorzystania z oferty lub odwiedzania strony.

Cele do osiągnięcia

Naszym zadaniem było udoskonalenie projektu. W tym celu wykonaliśmy audyt UX, za pomocą którego udało nam się zidentyfikować błędy w funkcjonowaniu witryny.

Audyt przeprowadzony krok po kroku

Audyt UX składał się z kilku etapów. W pierwszej kolejności wykonaliśmy analizę danych pochodzących ze specjalistycznych narzędzi, jak np. Google Analytics. Statystyki pokazały nam, kto najczęściej odwiedza witrynę oraz ile czasu na niej spędza. Dalej skupiliśmy się na analizie konkurencji. Ostatnie dwa etapy to analiza heurystyczna i wędrówka poznawcza.

Wyniki audytu UX

Audyt użyteczności wykazał łącznie 31 błędów wymagających poprawy. Co istotne, dotyczyły one zarówno wersji desktopowej, jak i mobilnej. W pierwszej kolejności zajęliśmy się naprawą 3 błędów krytycznych, które miały największy wpływ na funkcjonowanie serwisu.

Wybrane aspekty audytu

Niepoprawnie działający widget czatu

Czat dostępny na stronie nie spełniał podstawowej funkcji – nie dawał możliwości prowadzenia konwersacji. Użytkownik, po wypełnieniu formularza i kliknięciu w przycisk “rozpocznij czat”, mógł wysłać tylko jedną wiadomość. Po wysłaniu wyświetlał się komunikat “Ten czat się zakończył”. Zaleciliśmy poprawę funkcji czatu.

Brak zdjęcia produktu na etapie składania zamówienia

Produkty ze zdjęciem zastępczym (“Zdjęcie już wkrótce”) wyświetlały się niepoprawnie w koszyku podczas składania zamówienia. Na liście zaleceń uwzględniliśmy naprawienie wyświetlania zdjęć na podstronie, na której klient składa zamówienie.

Brak wyróżnienia ważniejszego przycisku

Na karcie produktowej przycisk “Dodaj do koszyka” nie był wyróżniony, a dodatkowo posiadał taką samą rangę jak przycisk “Powrót do listy produktów”. Zaleciliśmy wyróżnić przycisk “Dodaj do koszyka” tak, by przyciągał uwagę użytkownika i odznaczał się na tle pozostałych elementów na stronie.

Branża e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie. Chcąc być na topie, należy systematycznie wprowadzać zmiany w strukturze i funkcjonalności sklepu, które będą zgodne z aktualnymi trendami, a jednocześnie wyróżnią nas na tle konkurencji. Jeśli nie masz pomysłu, jak to zrobić, zgłoś się do nas.