Każdy, kto działa w obszarze e-commerce wie o tym, że widoczność sklepu internetowego bezpośrednio wpływa na ruch i sprzedaż. Jeśli widoczność jest niska, to szanse na duże zyski są znikome. To problemy, z którymi zgłasza się do nas wielu naszych Klientów. Ciekawym przykładem jest historia sklepu internetowego z prześcieradłami i narzutami – przeczytaj, co zrobiliśmy, by pomóc im wybić się w wyszukiwarce i zwiększyć liczbę konwersji o 40%.
Klientowi zależało na poprawie widoczności sklepu internetowego, ponieważ generował on niski ruch organiczny. Przyczyną takiego stanu rzeczy była niewłaściwa optymalizacja witryny. Z danych wynikało, że liczba fraz w TOP 10 wynosiła mniej niż 100.
Nasi eksperci wykonali pełen audyt SEO, na podstawie którego przygotowali indywidualną strategię pozycjonowania. Klient zaakceptował plan działania. Na liście celów do osiągnięcia uwzględniliśmy:
W pierwszej kolejności zleciliśmy przygotowanie zupełnie nowych treści zgodnie z wytycznymi SEO. To bardzo istotne, by tekst nie tylko wpisywał się w obszar zainteresowań potencjalnego klienta, ale również wspierał SEO. Dlatego też nasyciliśmy treści odpowiednimi słowami kluczowymi, zastosowaliśmy linkowanie wewnętrzne oraz dodaliśmy nagłówki <h1>, <h2>. Następnie skupiliśmy się na wyeliminowaniu podstawowych błędów technicznych na stronie.
Drugi miesiąc współpracy zaowocował wzrostem widoczności strony. Udało nam się to osiągnąć dzięki usunięciu błędów technicznych na stronie. Naszym priorytetem było zwiększenie widoczności witryny, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie pierwszych tekstów optymalizacyjnych na stronę.
W trakcie trzeciego miesiąca współpracy dalej wdrażaliśmy przygotowane wcześniej teksty oraz zajęliśmy się pełną optymalizacją dla wybranych podstron. Jednocześnie ze statystyk wynika, że strona naszego Klienta odnotowuje kolejne wzrosty. Ten pożądany efekt udało się osiągnąć za sprawą opisów kategorii i podkategorii w poprzednim miesiącu.
To czas, w którym wystartowaliśmy z link buildingiem: linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, linki dofollow/nofollow oraz linkowanie z grafik. Link building to jeden z ważniejszych aspektów SEO polegający na pozyskaniu zwrotnych linków z innych stron kierujących do stron pozycjonowanej witryny. Im więcej odwołań do danej strony, tym większa szansa na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Przez cały czas trwania naszej współpracy gromadziliśmy dane o zachowaniach użytkowników oraz porzuconych koszykach. Ogrom dostępnych informacji pozwolił nam rozpocząć działania mające na celu optymalizację współczynnika konwersji. Konwersja to pożądane działanie, którego oczekujemy od klienta. Przykładowo, w przypadku sklepu internetowego konwersją będzie zakup towaru.
Wdrożony przez nas plan poskutkował wzrostem liczby konwersji o 40% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Oznacza to, że na stronie Klienta dokonuje transakcji coraz więcej klientów, a więc zwiększa się również przychód.
Szósty miesiąc zaczęliśmy od wdrożenia optymalizacji. Pozytywne efekty były widoczne niemal natychmiast – strona zaczęła się pojawiać w TOP 10 na ogólne, jedno- i dwuczłonowe frazy.
Najważniejsze statystyki z Google Analytics pokazują, jakie efekty przyniosły prowadzone przez nas działania. Liczba zamówień zwiększyła się ponad 2-krotnie, a średnia wartość zamówienia wzrosła z 281 zł do 305 zł w najlepszym momencie.
Jak widać na opisanym przykładzie, korzyści wynikające z optymalizacji sklepu internetowego są długofalowe i wielopoziomowe. To nie tylko wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, ale również większy ruch i przychody. Skontaktuj się z naszymi specjalistami i poznaj propozycje optymalizacji Twojego sklepu internetowego.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.