DARMOWY AUDYT SEO

Czy tekst alternatywny wpływa na SEO strony internetowej?

5 min czytania
Czy tekst alternatywny wpływa na SEO strony internetowej?
Kategoria Pozycjonowanie

Warto zastanowić się nad działaniem tekstu alternatywnego, dodawanego do obrazów na stronie internetowej, ponieważ jest on ważnym aspektem zwiększania pozycji w rankingu wyników wyszukiwania witryny. W tym artykule pokażemy Ci, jak napisać dobry tekst alternatywny oraz jak wpływa on na SEO Twojej strony.

Spis treści:

Czym jest tekst alternatywny?

Tekst alternatywny jest narzędziem używanym do komunikowania, o czym jest dany obraz na stronie internetowej. Jest to ważne dla wyszukiwarek, aby mogły lepiej indeksować zawartość witryny.

Sprawdź: Korzyści z optymalizacji grafik oraz ustawiania odpowiednich altów

Dlaczego tekst alternatywny jest ważny?

Pomaga w optymalizacji obrazów na stronie internetowej

Pamiętaj, że obrazy odgrywają bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu witryny. Dodanie tekstu alternatywnego do obrazów może znacznie poprawić ich pozycję i widoczność w wyszukiwarce. Im dokładniejszy i bardziej szczegółowy opis alternatywny, tym szybciej wyszukiwarka go zaindeksuje.

Zwiększa pozycję strony w rankingu wyszukiwarek

Dzięki opisowi wyszukiwarki natychmiast rozumieją, o czym jest dany obraz na stronie. Pomaga im to precyzyjnie oceniać i indeksować obrazy w wyszukiwarce. Warto również tutaj stosować odpowiednie słowa kluczowe, które wpływają pozytywnie na SEO witryny.

Treść staje się bardziej dostępna

Przez to, że treść obrazu staje się niedostępna i z pewnych powodów odbiorcy nie mogą go zobaczyć, dołączenie tekstu alternatywnego, będącego krótkim opisem obrazu, pomoże przekazać dokładną istotę obrazu. W przypadku braku tego opisu roboty wyszukiwarek odczytują tylko nazwę pliku, która nie zawsze poprawnie przedstawia obraz. Przez to nie jest on brany pod uwagę podczas indeksacji.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak prawidłowo stworzyć tekst alternatywny obrazu?

Napisanie dobrego tekstu alternatywnego jest nie lada sztuką. Poniżej przygotowaliśmy kilka wskazówek, których należy przestrzegać podczas pisania tekstu alternatywnego obrazów.

Stosuj odpowiednie słowa kluczowe

Subtelnie wprowadzaj słowa kluczowe do swojego tekstu alternatywnego. To one powodują, że tekst zostaje zauważony przez wyszukiwarki i indeksowany. Czasem warto pomyśleć o skorzystaniu z odpowiednich narzędzi do analizy terminów pod kątem SEO.

Nie upychaj na siłę słów kluczowych

Pamiętaj, że dobry tekst alternatywny powinien być naturalny i swobodny w odbiorze. Dlatego nie dodawaj na siłę zbyt dużej ilości słów kluczowych w treści tekstu alternatywnego. Ważne, abyś skoncentrował się na dokładnym opisie obrazu niż na większej ilości terminów.

Trzymaj się zasad gramatycznych

Staraj się bezbłędnie tworzyć opisy grafik, ponieważ zwiększa to ich czytelność oraz buduje wiarygodność. Błędy gramatyczne nigdy nie są dobrze odbierane przez użytkowników i wyszukiwarki.

Pisz krótko i na temat

Trzymaj się zasady: “Pisz krótko, ale na temat”. Musisz pomóc robotom indeksującym w dokładnym przeanalizowaniu obrazu. Treść musi być łatwa, naturalna i przyjemna w odbiorze. Staraj się nie rozpisywać na kilka zdań, przykładowo, jeśli opisujesz obraz z podlewaniem kwiatów, to nie możesz pisać pełnymi zdaniami, czyli „na zdjęciu znajduje się kobieta, która podlewa kwiaty o poranku”. Możesz po prostu napisać: „Kobieta podlewająca kwiaty”. Najważniejsze to pisać w sposób precyzyjny.

Sprawdź: Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO

Najważniejsze zasady, o których nie możesz zapomnieć podczas pisania tekstu alternatywnego

Dodawaj tekst alternatywny do każdego obrazu na stronie

Warto dodawać tekst alternatywny do każdego obrazu na Twojej stronie internetowej, nawet zwykłego, małego baneru z logiem marki. Mogą one nie zawierać słowa kluczowego, ale powinny zawierać tekst alternatywny, ponieważ pomaga to poprawić ogólne wrażenia użytkownika i sprawić, że Twoje treści będą bardziej angażujące. Ma to duży wpływ na roboty indeksujące wyszukiwarek.

Upewnij się, że nie jest uszkodzony

Niepoprawne załączenie tekstu alternatywnego często skutkuje tym, że zamiast dodawać przejrzystości i naturalności, to tylko dezorientuje algorytmy wyszukiwarek oraz odbiorców. Jest to zwyczajnie nieestetyczne. Najważniejsze, aby zrobić to dobrze, a nie na oślep. Wpływa to bowiem na jakość Twojej witryny.

Nie dołączaj CTA

Często właściciele sklepów internetowych myślą, że tekst alternatywny wpływa na sprzedaż produktów i postanawiają dołączyć do niego CTA. Jednak ma on działanie negatywne, ponieważ roboty indeksujące nie reagują na takie zabiegi, dla nich liczą się tylko suche informacje. Pamiętaj, że głównym celem tekstu alternatywnego jest precyzyjne opisanie zawartości obrazu.

Idealna długość to 125 znaków

Pamiętaj, aby Twój tekst alternatywny składał się maksymalnie z 125 znaków. Długie teksty alternatywne mogą rozpraszać. Najważniejsze, aby były one czytelne i atrakcyjne dla wyszukiwarki. Jeśli będziesz tworzył je w ten sposób, z pewnością osiągniesz swój cel.

Podsumowanie

Pamiętaj, że tekst alternatywny jest niezbędnym narzędziem poprawiającym Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a niestety jest dość często ignorowany przez właścicieli witryn internetowych. Stosuj krótkie treści, które precyzyjnie opiszą zawartość obrazu, wraz z zastosowaniem odpowiednich słów kluczowych wpływających na prawidłowe pozycjonowanie obrazu.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
Trust Flow jest jednym z parametrów określających wiarygodność strony. Co ma wpływ na jego wynik, jak go sprawdzić i jak poprawić? Podpowiadamy!
Co warto przeanalizować u konkurencji w kontekście SEO?
Co warto przeanalizować u konkurencji w kontekście SEO?
Analiza SEO Twojej konkurencji pomoże Ci odkryć możliwości związane z lepszym pozycjonowaniem Twojej witryny.Sprawdź, co warto przeanalizować!
Co to jest crawl budget?
Co to jest crawl budget?
Jeśli zależy Ci na osiągnięciu wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, warto zapoznać się z pojęciami takimi jak crawl budget. Co to jest i w jaki sposób wpływa na SEO?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę