Warto zastanowić się nad działaniem tekstu alternatywnego, dodawanego do obrazów na stronie internetowej, ponieważ jest on ważnym aspektem zwiększania pozycji w rankingu wyników wyszukiwania witryny. W tym artykule pokażemy Ci, jak napisać dobry tekst alternatywny oraz jak wpływa on na SEO Twojej strony.
Tekst alternatywny jest narzędziem używanym do komunikowania, o czym jest dany obraz na stronie internetowej. Jest to ważne dla wyszukiwarek, aby mogły lepiej indeksować zawartość witryny.
Pamiętaj, że obrazy odgrywają bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu witryny. Dodanie tekstu alternatywnego do obrazów może znacznie poprawić ich pozycję i widoczność w wyszukiwarce. Im dokładniejszy i bardziej szczegółowy opis alternatywny, tym szybciej wyszukiwarka go zaindeksuje.
Dzięki opisowi wyszukiwarki natychmiast rozumieją, o czym jest dany obraz na stronie. Pomaga im to precyzyjnie oceniać i indeksować obrazy w wyszukiwarce. Warto również tutaj stosować odpowiednie słowa kluczowe, które wpływają pozytywnie na SEO witryny.
Przez to, że treść obrazu staje się niedostępna i z pewnych powodów odbiorcy nie mogą go zobaczyć, dołączenie tekstu alternatywnego, będącego krótkim opisem obrazu, pomoże przekazać dokładną istotę obrazu. W przypadku braku tego opisu roboty wyszukiwarek odczytują tylko nazwę pliku, która nie zawsze poprawnie przedstawia obraz. Przez to nie jest on brany pod uwagę podczas indeksacji.
Napisanie dobrego tekstu alternatywnego jest nie lada sztuką. Poniżej przygotowaliśmy kilka wskazówek, których należy przestrzegać podczas pisania tekstu alternatywnego obrazów.
Subtelnie wprowadzaj słowa kluczowe do swojego tekstu alternatywnego. To one powodują, że tekst zostaje zauważony przez wyszukiwarki i indeksowany. Czasem warto pomyśleć o skorzystaniu z odpowiednich narzędzi do analizy terminów pod kątem SEO.
Pamiętaj, że dobry tekst alternatywny powinien być naturalny i swobodny w odbiorze. Dlatego nie dodawaj na siłę zbyt dużej ilości słów kluczowych w treści tekstu alternatywnego. Ważne, abyś skoncentrował się na dokładnym opisie obrazu niż na większej ilości terminów.
Staraj się bezbłędnie tworzyć opisy grafik, ponieważ zwiększa to ich czytelność oraz buduje wiarygodność. Błędy gramatyczne nigdy nie są dobrze odbierane przez użytkowników i wyszukiwarki.
Trzymaj się zasady: “Pisz krótko, ale na temat”. Musisz pomóc robotom indeksującym w dokładnym przeanalizowaniu obrazu. Treść musi być łatwa, naturalna i przyjemna w odbiorze. Staraj się nie rozpisywać na kilka zdań, przykładowo, jeśli opisujesz obraz z podlewaniem kwiatów, to nie możesz pisać pełnymi zdaniami, czyli „na zdjęciu znajduje się kobieta, która podlewa kwiaty o poranku”. Możesz po prostu napisać: „Kobieta podlewająca kwiaty”. Najważniejsze to pisać w sposób precyzyjny.
Warto dodawać tekst alternatywny do każdego obrazu na Twojej stronie internetowej, nawet zwykłego, małego baneru z logiem marki. Mogą one nie zawierać słowa kluczowego, ale powinny zawierać tekst alternatywny, ponieważ pomaga to poprawić ogólne wrażenia użytkownika i sprawić, że Twoje treści będą bardziej angażujące. Ma to duży wpływ na roboty indeksujące wyszukiwarek.
Niepoprawne załączenie tekstu alternatywnego często skutkuje tym, że zamiast dodawać przejrzystości i naturalności, to tylko dezorientuje algorytmy wyszukiwarek oraz odbiorców. Jest to zwyczajnie nieestetyczne. Najważniejsze, aby zrobić to dobrze, a nie na oślep. Wpływa to bowiem na jakość Twojej witryny.
Często właściciele sklepów internetowych myślą, że tekst alternatywny wpływa na sprzedaż produktów i postanawiają dołączyć do niego CTA. Jednak ma on działanie negatywne, ponieważ roboty indeksujące nie reagują na takie zabiegi, dla nich liczą się tylko suche informacje. Pamiętaj, że głównym celem tekstu alternatywnego jest precyzyjne opisanie zawartości obrazu.
Pamiętaj, aby Twój tekst alternatywny składał się maksymalnie z 125 znaków. Długie teksty alternatywne mogą rozpraszać. Najważniejsze, aby były one czytelne i atrakcyjne dla wyszukiwarki. Jeśli będziesz tworzył je w ten sposób, z pewnością osiągniesz swój cel.
Pamiętaj, że tekst alternatywny jest niezbędnym narzędziem poprawiającym Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a niestety jest dość często ignorowany przez właścicieli witryn internetowych. Stosuj krótkie treści, które precyzyjnie opiszą zawartość obrazu, wraz z zastosowaniem odpowiednich słów kluczowych wpływających na prawidłowe pozycjonowanie obrazu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.