Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?

Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?

Christina Morillo/pexels.com

Skuteczne treści to takie, które przynoszą długoterminowe korzyści i spełniają oczekiwania grupy docelowych odbiorców. Wysoka jakość i aktualność nawet po 5 latach od publikacji? Tak, jest to możliwe! Ten typ treści określany jest jako evergreen content.

Co to jest evergreen content?

Istnieją dwie kwestie związane z tym tematem:

  • Tematy evergreen
  • Jak można wywnioskować z nazwy, są to tematy, które cieszą się zainteresowaniem odbiorców jeszcze długo po ich opublikowaniu.

    Jeśli na przykład piszesz o aktualnym wydarzeniu sportowym, odbiorcy nie będą skłonni czytać tego przez wiele tygodni – prawdopodobnie najwięcej kliknięć artykuł zbierze do 3 dni po udostępnieniu. Niesezonowe tematy, które są aktualne przez cały rok i cieszą się długoterminowym zainteresowaniem użytkowników, określić można właśnie mianem ponadczasowych treści.

    Oto kilka przykładów tematów evergreen content:

    • Przepis na pizzę;
    • Kto był pierwszym człowiekiem na księżycu?
    • Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha;
    • Jak opiekować się kotem?
    • Jak naprawić przerzutki w rowerze?

    Wyżej wymienione tematy nie opierają się na jednorazowym wydarzeniu, ale dotyczą problemów, z którymi ludzi mają do czynienia każdego dnia.

  • Ponadczasowa zawartość
  • Evergreen content to połączenie interesującego tematu i wysokiej jakości treści, która będzie osiągać długoterminowe wyniki. Ten typ zawartości nieustannie zachowuje swoją wartość, a wahania wskaźniku ruchu w witrynie są zwykle niewielkie. Odpowiednio dobrana strategia content marketingu i umiejętne dobranie słów kluczowych może zapewnić zainteresowanie użytkowników niezależnie od upływającego czasu.

    Łatwiej będzie to zobrazować na konkretnym przykładzie. Dla firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych, evergreen content byłyby czymś w rodzaju „Jak opracować strategię SEO?”. Mimo że algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, treść może być stale aktualizowana, dzięki czemu będzie chętnie czytana przez odbiorców.

Evergreen content i jego wpływ na SEO

Nawet najtrafniejsze treści, które dotyczą pewnego wydarzenia, w końcu stracą swoją popularność. Wyobraź sobie wygraną polskich siatkarzy na Mistrzostwach Świata w 2018. Internet oszalał na punkcie tego zwycięstwa, a informacje o naszej drużynie były wyszukiwane nawet przez zupełnych laików siatkówki. Jednak udział tych wyszukiwań znacznie spadł po kilku miesiącach od sukcesu sportowców. Idealnie obrazuje to przykład treści, które nie zaliczają się do evergreen content.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Popularne w danej chwili tematy zwykle cieszą się ogromnym zainteresowaniem publiczności. Niestety, w miarę upływu czasu ich poczytność spada, przez co przestają przynosić twórcy realne zyski.

Obok tego typu tematów warto więc publikować ponadczasowe treści, do których użytkownicy chętnie wrócą niezależnie od pory roku, aktualnych wydarzeń czy obecnie odbywających się imprez sportowych. Dzięki temu możliwe jest bowiem systematyczne budowanie ruchu w witrynie, co ma realny wpływ na jej pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Warto więc wykorzystać potencjał evergreen content, gdyż ten typ treści pomaga osiągnąć wiele korzyści. Należy jednak zwrócić uwagę na dwie z nich, które są szczególnie ważne z punktu widzenia SEO:

  • Mniej pracy – ciągłe tworzenie treści i aktualizowanie starej zawartości nie jest konieczne, gdyż użytkownicy i tak są zainteresowanie danym tematem, przez co ruch w witrynie utrzymuje się na stałym poziomie;
  • Stabilny ruch w witrynie – evergreen content pomaga ustabilizować ruch w witrynie, co nie jest możliwe przy strategii publikowania standardowych wpisów. Warto też podkreślić, że Google buduje ranking SERP na podstawie trafności i aktualności treści, a ponadczasowa zawartość posiada obie te cechy.

Popularne formy ponadczasowych treści

Istnieje wiele rodzajów treści, które pozwalają ustabilizować ruch w witrynie i cieszą się ciągłym zainteresowaniem użytkowników. Warto jednak zwrócić uwagę na te najpopularniejsze formy, które mogą okazać się najbardziej skuteczne. Należą do nich przede wszystkim poradniki, tutoriale DIY, listy, recenzje popularnych produktów czy filmy informacyjne. Wykorzystanie tych struktur nie zagwarantuje nagłego napływu nowych odbiorców, ale ich potencjał do przekształcenia się w formy evergreen content, może okazać się kluczem do sukcesu.

Dlaczego warto wykorzystać evergreen content?

  • Budowanie ruch i przyciąganie klientów
  • Evergreen content to świetny sposób na zwiększenie ruchu w witrynie i generowanie nowych klientów. Ten typ treści jest bowiem nieustannie wyszukiwany w Google, co zapewnia stały napływ odbiorców i skutkuje lepszymi wynikami witryny.

  • Treści evergreen są łatwiejsze w utrzymaniu
  • Ponadczasowe treści nie wymagają ciągłych aktualizacji. Stanowią więc łatwy sposób promowania marki w sieci, gdyż nie tylko przynoszą doskonałe wyniki, ale również nie wymagają szczególnej uwagi. Twoim jedynym zadaniem jest dbałość o optymalizację witryny, aby umożliwić odbiorcom łatwy dostęp do jej zawartości.

  • Evergreen content jest bardziej wydajny
  • Istotną zaletą ponadczasowych treści jest ich samowystarczalność i regularność w przyciąganiu ruchu, czego nie można przypisać standardowej formie artykułów.

Podsumowanie

Jak już pewnie wiesz, evergreen content to doskonała forma strategii treści, która owocować może satysfakcjonującymi wynikami. Struktura ponadczasowej zawartości pozwala utrzymywać ruch w witrynie i cieszy się dużym zainteresowaniem odbiorców z różnych środowisk, co ma bezpośredni wpływ na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania. Jeśli więc chcesz osiągnąć świetne wyniki, skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz artykuły, które zachwycą użytkowników i zapewnią Ci długotrwałą popularność w sieci!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Szybko, szybciej, najszybciej – jak zwiększyć szybkość działania witryny internetowej

    Szybko, szybciej, najszybciej – jak zwiększyć szybkość działania witryny internetowej

    Współcześnie urządzenia mobilne wyprzedzają inne technologie. Każdy z nas oczekuje, że strona załaduje się niemalże od razu. Jak uporać się z problemem ładowania witryny internetowej?
    Jak znaczniki Schema.org wpływają na Twoją stronę internetową?

    Jak znaczniki Schema.org wpływają na Twoją stronę internetową?

    Zastanawiasz się, jak korzystać ze znaczników Schema.org, aby wysoko pozycjonować swoją stronę internetową? Sprawdź, jak je stosować.
    Czy przejrzystość treści na stronie internetowej wpływa na SEO?

    Czy przejrzystość treści na stronie internetowej wpływa na SEO?

    Zastanawiasz się, jak zaangażować odbiorców i jednocześnie wpłynąć na SEO swojej witryny? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.