Canva Studio/pexels.com
Link building jest ważnym czynnikiem SEO. Niestety, zbyt wiele firm stosuje tę strategię w niewłaściwy sposób. Najczęstszym błędem jest kupowanie linków spamujących, co może powodować tylko chwilowy sukces, ponieważ kiedy algorytmy Google zobaczą, że nie działasz w sposób uczciwy, to nałożą na Ciebie karę. Musisz pamiętać, że Google lubi różnorodność wartościowych linków w witrynie, a nie tysiące linków z kilku przypadkowych stron internetowych. Z pewnością link building wymaga czasu, ale mimo wszystko opłaca się czekać.
W tym artykule postaramy się wytłumaczyć Ci, na czym polega link building, jakie przynosi korzyści, a także jakie są największe mity o nim.
Jest to jeden z podstawowych działań, które składają się na dobrą strategię pozycjonowania strony internetowej. W link buildingu chodzi o pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli takich, które pochodzą z innych witryn i prowadzą do pozycjonowanej strony WWW. Są one jednym z istotniejszych czynników rankingowych Google.
Linki mogą należeć do jednej z dwóch kategorii: follow i nofollow. Linki follow przekazują uprawnienia domeny z jednej witryny do drugiej. Linki nofollow nie działają w taki sposób, ponieważ informują one Google, aby nie kojarzyło witryny z łączem strony, do której prowadzi. Istnieje kilka powodów, dla których warto wybrać jeden z linków jako link nofollow. Jednym z nich jest to, że Google widzi linki jako rekomendację innych, że warto przejść z jednej witryny do drugiej.
Domena strony tak jak Twoja witryna ma swój własny autorytet oparty na wskaźnikach. Wskazuje to na sukces lub siłę strony oraz prawdopodobieństwo uzyskania wysokiej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania. Tak jak jedna witryna może przekazywać uprawnienia do domeny innej za pośrednictwem linków, tak samo strony w Twojej witrynie mogą przekazywać uprawnienia strony do innych.
Należy pamiętać, aby nie dodawać linków “na ślepo”, bez jakiegokolwiek planu. Musisz wiedzieć, że nie wszystkie linki są takiej samej jakości i nie wystarczy znaleźć się pod obojętnie jakim linkiem zwrotnym. Jeden właściwy link jest dużo lepszy niż dziesięć różnych linków, które nie generują ruchu na Twojej stronie WWW.
Linki zewnętrzne stanowią wyraźny sygnał dla robotów wyszukiwarek, że pod danym adresem znajduje się wartościowa treść. Jeżeli link zostanie umieszczony w wartościowych witrynach, to z pewnością jeszcze silniej będzie to wpływało na Twój autorytet. Musisz pamiętać, że jakość linków jest najważniejsza, bez tego nie osiągniesz sukcesu w swojej firmie. Im więcej wartościowych linków do Twojej witryny, tym większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz wyróżniony na tle innych marek.
Przemyślane działania w tym zakresie mogą pomóc osiągnąć wysoką pozycję strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Warto zwrócić uwagę również na takie korzyści z link buildingu jak:
Jest to nieprawda, ponieważ jak mogłeś przeczytać wyżej, wartościowe linki powodują wzrost pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Kontaktowanie się z innymi przedsiębiorcami i proszenie o linki do konkretnych stron może zostać uznane za spam. Strony, które mają wysokie współczynniki konwersji, zwykle nie są stronami zawierającymi bardzo trafne lub angażujące informacje. One wszystkie mają na celu sprzedaż. Dobrą strategią jest skupienie się na tworzeniu stron z wysokiej jakości treściami, ponieważ wtedy będziesz mieć większą szansę na uzyskanie wysokiej jakości linków.
Źródło: fauxels/pexels.com
Przede wszystkim potrzebujesz linków wysokiej jakości. Oczywiście nie możesz oceniać witryny tylko pod tym kątem. Trafność jest również ważnym czynnikiem, o którym należy pamiętać. Wartość linku to nie tylko poziom autorytetu domeny witryny, z której go otrzymujesz, ale także to, jak ta witryna odnosi się do Twojej. Google lubi różnorodność linków kierujących do Twojej witryny. Jeżeli skupisz się tylko i wyłącznie na tych popularnych witrynach, to możesz stać się podejrzany dla wyszukiwarki.
Budowanie linków z pewnością nie należy do prostych działań. Czasami zabiera dużą ilość czasu i pieniędzy, jednak jest to niezbędny element do uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci zrozumieć ideę link buildingu i sam postanowisz wdrożyć tę strategię w swojej firmie.
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO! Zapraszamy!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.