Proxyclick Visitor Management System/pexels.com
Backlinki są ważnym elementem kampanii SEO. Dzięki nim Twoja strona internetowa może zyskać wysoką pozycję w rankingu. Przemyślana strategia może skierować Cię na właściwy tor sprzedażowy. Jeśli chcesz zwiększyć ruch w swojej witrynie dzięki linkom przychodzącym, dobrze trafiłeś.
W tym artykule dowiesz się, czym właściwie są backlinki, dlaczego warto z nich korzystać na swojej stronie WWW oraz jak umieścić je w treściach.
Linki przychodzące są to takie linki, które pochodzą z zewnętrznych stron i prowadzą bezpośrednio do Twojej. Składają się z dwóch podstawowych elementów:
Backlinki są ważnym elementem SEO, ponieważ bez nich mogą powstać pewne trudności w prawidłowym pozycjonowaniu witryny. Pamiętaj, aby pochodziły ze strony, która posiada pewien autorytet w branży, w innym przypadku zdobywanie lepszej pozycji w wyszukiwarce może się nie udać. Warto zwrócić także uwagę na sam wygląd tekstów zakotwiczonych, ponieważ muszą one wyglądać w sposób naturalny.
Strategia backlinków może wpłynąć na zauważalność Twojej marki, ponieważ użytkownik, przeglądając inną stronę, trafią na Twoją. Najczęściej wzbudza to ciekawość w jego oczach i generuje pytanie: “Dlaczego informacja kierowana jest właśnie do mnie?” Oznacza to, że stajesz się dla niego wiarygodny i godny zaufania.
Linki przychodzące pomagają w znalezieniu się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że im więcej linków z zaufanych stron WWW otrzyma Twoja witryna, tym lepiej wpłynie to na Twój ranking.
Kiedy inne strony WWW podają bezpośredni link do Twojej witryny, to zaczynasz generować na stronie ruch organiczny, który jest bardzo pożądany dla Twojej firmy.
Warto publikować swoje artykuły na stronie innej firmy. Możesz w ten sposób udostępniać swoje wpisy dalej i zostać zauważonym. Witryny o wysokiej pozycji rankingowej mogą być świetnym miejscem do tego, aby potencjalni odbiorcy kliknęli Twój link.
Pamiętaj, że wartościowa treść jest najważniejszym czynnikiem SEO i to właśnie ją użytkownicy chcą udostępniać dalej. Musisz zacząć stosować odpowiednie infografiki, wykresy i inne wizualizacje, które odgrywają ważną rolę w wyglądzie Twojego artykułu, a także wpływają na ogólne wrażenia w odbiorze użytkowników. Postaraj się tworzyć angażujące treści, bez zbędnego upychania słów kluczowych.
Pomagają one przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów firmy. Użytkownicy widzą bowiem wartość w darmowych i prezentowych rzeczach. Możesz oferować np. rabat za zapisanie się do newslettera czy inne ciekawe chwyty marketingowe. Dzięki temu inni chętniej będą udostępniać Twoje konkursy czy promocje na stronie.
Czasem warto poprosić o współpracę influencerów, którzy zaczną promować Twoją markę swoim obserwatorom.
Warto wspomnieć w swoich treściach na stronie o konkretnych osobach czy firmach, które posiadają już swój autorytet w branży. Może to spowodować, że zostaniesz zauważony przez nich samych.
Spraw, aby Twoja strona była łatwa w obsłudze i wizualnie atrakcyjna. Upewnij się, że układ witryny, jej motyw, kolor oraz czcionka współgrają ze sobą i dostarczają odbiorcy estetycznych wrażeń.
Możesz poprosić o pomoc projektanta stron WWW. Zaprojektuje on dla Ciebie unikalny interfejs, który będzie wpływał na użytkowników. Jednak pamiętaj, aby przy świetnym wyglądzie nie zapominać o szybkości ładowania się strony, ponieważ często jest to zaburzone.
Dłuższe treści z odpowiednimi obrazami czy filmami dodają stronie wartości, przez co użytkownik wie, że znajdzie odpowiedź na swoje pytania. Pisz swoją treść na co najmniej 5 tysięcy słów.
To właśnie tam spędzają swój czas Twoi odbiorcy. W social mediach możesz pokazać się w zupełnie innym świetle. Mogą oni rozpowszechniać inne artykuły i dzielić się doświadczeniami z innymi użytkownikami. Pomyśl o założeniu własnego profilu firmowego.
Jeśli zaczniesz korzystać z ukierunkowanych słów kluczowych, możesz zwiększyć widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania, ponieważ to właśnie one kierują użytkowników na Twoje artykuły. Pamiętaj, aby dodawać linki do zakotwiczonych słów kluczowych, które mają wysoką wartość. Stale analizuj aktualne frazy i stosuj je u siebie w treściach.
Stosowanie backlinków jest świetnym sposobem, aby osiągnąć sukces w Internecie. Mimo że nie są one głównym czynnikiem rankingowym, to z pewnością pośrednio na niego wpływają. Pamiętaj, aby pisać w sposób wartościowy i jasny dla użytkownika, a z pewnością inni Cię zauważą i zechcą odnosić się do Twojej witryny bezpośrednio. Skorzystaj z naszych wskazówek, aby generować najlepsze backlinki!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.