Luis Quintero/pexels.com
Jednym z najczęstszych problemów agencji SEO jest wytłumaczenie klientom, dlaczego wyniki optymalizacji ich witryny nie pojawią się po tygodniu działań. Trudno jest to uzmysłowić szczególnie tym, którzy działają w bardzo konkurencyjnej branży, a pokonanie ich największych rywali może zająć miesiące, o ile nie lata sukcesywnego prowadzenia strategii.
Kiedy klient zapyta specjalistę, jak długo będzie musiał czekać na wymarzone efekty, zwykle nie dostanie jednoznacznej odpowiedzi. Należy bowiem zwrócić uwagę, że algorytmy Google stale się zmieniają i to, co było skuteczne jeszcze tydzień temu, za jakiś czas okaże się nie przynosić pożądanych wyników. Ponadto wyszukiwarki oceniają jakość witryny na podstawie nie do końca znanych nam kryteriów, dlatego trudno jest opracować idealną strategię, która sprosta wszystkim oczekiwaniom Google i zajmie najwyższą pozycję w SERP.
Przyjrzyjmy się bliżej działaniom SEO, które wpływają na czasochłonność optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, aby lepiej zrozumieć, dlaczego warto zainwestować w ten niezwykle skuteczny proces. Aby rozpocząć swoją przygodę z SEO, na początku musisz uzbroić się w czas i cierpliwość. Resztę zrobi SEO!
Jeśli nie działasz w nowej, mało konkurencyjnej niszy, możesz być pewien, że największym wyzwaniem w całej strategii optymalizacji treści będzie pokonanie branżowych rywali, którzy najprawdopodobniej zaczęli już wdrażać swoje metody optymalizacyjne i uzyskali wysokie pozycje w SERP (Search Engine Results Pages).
Nawet najbardziej doświadczeni specjaliści SEO potrzebują trochę czasu na przeanalizowanie rynku, aby opracować strategię, która okaże się rzeczywiście skuteczna i zapewni doskonałe wyniki.
Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność, Twoi najwięksi rywale z pewnością mogą pochwalić się nawet dziesięcioletnim stażem budowania i optymalizowania strony internetowej. Zadaniem agencji SEO jest przeprowadzenie kompleksowej analizy, która pomoże dostosować strategię słów kluczowych, wskutek której będziesz miał szansę pokazać się na najwyższych pozycjach w SERP. Zwróć jednak uwagę, że tak dokładne i szczegółowe badania wymagają czasu. Istnieje oczywiście wiele narzędzi, które znacznie ułatwiają ten proces. Niemniej jednak, poważne podejście do tematu wymaga niemałego skupienia i zaangażowania, a opracowanie idealnego planu działania z pewnością nie zmieści się w kilku dniach.
Jeśli interesujące Cię słowo kluczowe ma setki wyników w wyszukiwarce i miliony wyszukiwań, pokonanie najpopularniejszych stron w rankingu SERP nie będzie łatwe. Bądź więc cierpliwy! Jeśli działasz na tak konkurencyjnym rynku, musisz skupić się na dwóch aspektach: długi czas na pozycjonowanie określonych słów kluczowych i inwestycja w powiązane, mniejsze nisze, które pozwolą Ci przyciągnąć klientów do głównej witryny.
Po dokładnej analizie słów kluczowych i zbudowaniu skutecznej strategii linków, musisz skupić się na stworzeniu interesujących treści. Skoncentruj się na pozyskiwaniu dodatkowych łączy z elementów, takich jak: kampanie PPC, media społecznościowe, gościnne blogi, dodatkowe strony, obrót treściami i linkami itp.
Niezależnie od metod, dzięki którym uzyskujesz nowe linki, wchodzenie w interakcję z innymi firmami może wydawać się nieco zniechęcające. Upewnij się jednak, że współpracujesz z doświadczonymi specjalistami SEO, dzięki czemu tego typu procesy nie będą tak trudne i wymagające oraz przyniosą pożądane efekty. Pamiętaj, że dobra strategia link buildingu to podstawa, gdyż ma bezpośredni wpływ na Twoją pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Musisz wiedzieć, że Google bardziej docenia powolne rozwijanie witryny, sukcesywne zdobywanie linków zwrotnych i tworzenie wysokiej jakości treści. Okazuje się więc, że powolna i stabilna strategia jest tą najskuteczniejszą.
Źródło: Jessica Lewis Creative/pexels.com
Jeszcze kilka lat temu spamowanie setkami linków mogło przynieść natychmiastowe efekty. Co prawda nie były one stabilne i długotrwałe, ale powtarzanie tego procesu skutkowało pożądanymi rezultatami.
W obecnych czasach okazuje się jednak, że Google jest zbyt dokładny, aby tego typu podstępne działania przyniosły jakiekolwiek korzyści. Algorytmy wyszukiwarki bardzo dobrze radzą sobie z wykrywaniem spamu linkami, przez co witryna stosująca takie zagrania, może zostać ukarana i nie pojawi się na liście wyników wyszukiwania konkretnego słowa kluczowego.
Każda wyszukiwarka stale się rozwija, więc zmieniają się sposoby oceniania przez nią wartości treści. Jest to również powodem, dla którego skuteczne działania SEO wymagają czasu.
Procesy i algorytmy, które budują rankingi wyszukiwarek mogą zmieniać się nawet codziennie. Niestety, zadaniem twórców stron internetowych jest dostosowanie się do tych aktualizacji, dzięki czemu witryny będą miały szansę na wysoką pozycję w SERP.
Widzisz już pewnie, dlaczego proces optymalizacji treści nie przyniesie Ci natychmiastowych wyników. Na najlepsze efekty będziesz musiał trochę poczekać. Pamiętaj, że korzystanie z usług agencji SEO może nieco usprawnić ten proces, więc warto pomyśleć o takiej współpracy. Twoim zadaniem jest uzbrojenie się w czas i cierpliwość, dzięki czemu będziesz w stanie osiągnąć wszystkie swoje cele.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.