Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami na stronie internetowej?

Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami na stronie internetowej?

Artem Podrez / pexels.com

Zduplikowane treści na stronie internetowej to jeden z wielu problemów, na które mogą natknąć się twórcy treści w zakresie SEO. Niestety takie działania mogą źle wpłynąć na autorytet i wartość Twojej witryny. Chcemy Cię uchronić przed problemami, jakie wyrządzają zduplikowane treści, dlatego czytaj dalej.

W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest zduplikowana treść, dlaczego wpływa ona negatywnie na stronę WWW, a także, jak radzić sobie z duplikatami treści.

Czym właściwie jest zduplikowana treść?

Zduplikowana treść odnosi się do treści, które pojawiają się w Internecie w więcej niż jednym miejscu. Lokalizację stanowi tutaj unikalny adres URL. Pamiętaj, że zduplikowana treść w ramach tego samego adresu nie jest czymś nagannym i nie stanowi problemu gorzej, jeżeli pochodzi już z innego źródła.

Zduplikowana treść na stronie WWW może mieć przede wszystkim negatywny wpływ na Twój ranking w wynikach wyszukiwania, ponieważ utrudnia ona wyszukiwarce decyzję, która wersja identycznej czy podobnej treści jest bardziej odpowiednia dla konkretnego zapytania użytkownika. Najczęściej jest tak, że żadna ze stron nie znajdzie się w wyszukiwarce.

Sprawdź: Czym dokładnie jest duplicate content? Dlaczego należy go unikać?

Dlaczego zduplikowana treść wpływa negatywnie na stronę internetową?

Pamiętaj, że zduplikowana treść jest problemem zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla właścicieli stron internetowych. Jeżeli chodzi o wyszukiwarki, to dużym problemem jest to, że roboty wyszukiwarek nie wiedzą, którą stronę powinny indeksować i pokazywać ją użytkownikom na konkretne słowa kluczowe. Najczęściej takie strony nie są dobrze oceniane i lądują na bardzo niskich wynikach wyszukiwania, czyli są niewidoczne.

Musisz wiedzieć, że wyszukiwarki nigdy nie będą wyświetlały więcej niż jednej wersji treści. To bardzo osłabia widoczność strony internetowej w wyszukiwarce, przez co Twoja witryna nie generuje konwersji. Jeżeli znajdują się linki w treści, to wpłynie to jeszcze bardziej negatywnie na wartość i autorytet witryny.

Źródło: Zen Chung / pexels.com

Jak rozpoznać zduplikowaną treść na stronie?

Z pewnością nikt celowo nie tworzy zduplikowanych treści na swojej stronie internetowej. Zwykle dzieje się to przez przypadek, jednak jest łatwe do zauważenia. Musisz wiedzieć, że istnieje kilka sposobów na stworzenie zduplikowanej treści, a jeśli nie zachowasz ostrożności, to również może Ci się to przydarzyć. Oto trzy najczęstsze działania, które powiedzą Ci o zduplikowanej treści na stronie:

  1. Bezpośrednio skopiowana treść

    Czasami dzieje się tak, że treść zostaje bezpośrednio skopiowana z innych blogów czy witryn. Jest to szczególny problem w przypadku sklepów internetowych, które wykorzystują informacje o produktach na wielu stronach, zwłaszcza jeśli chodzi o popularne produkty, które można zobaczyć również w witrynach konkurencji.

  1. Różne wersje witryn

    Czasami wersje witryn różnią się, gdy są przesyłane z dobrze znanym przedrostkiem „www”. Idealny format oznacza, że ​​wersja jest identyczna dla obu tych stron lub też w sytuacjach, w których używane są zarówno http://, jak i https://. Jeżeli funkcjonują dwie oddzielne witryny o różnych formatach i obie są dostępne dla wyszukiwarek, to z pewnością będziesz mieć problemy.

  1. Różnice w adresie strony

    Musisz pamiętać, że w SEO używane są pewne parametry adresu URL, które mogą prowadzić do problemów z duplikacją treści, szczególnie w obszarach takich jak śledzenie kliknięć. Niektóre z tych problemów są spowodowane przez umieszczanie treści w złych adresach URL. Mogą również wystąpić przypadki, w których identyfikatory sesji są błędnie przypisywane użytkownikom. Często istnieją również pewne formy treści, które są przystosowane do druku, kiedy takie strony są zduplikowane i indeksowane, to może powstać duży problem. Dlatego zalecamy unikać dodawania parametrów adresu URL lub alternatywnych wersji adresu URL w witrynie.

Sprawdź: Sposoby walki ze spamem. Jakie ma on znaczenie dla SEO i jak go unikać?

Jak usunąć ze swojej strony zduplikowane treści?

Jeżeli chcesz rozwiązać problem zduplikowanych treści w witrynie, to głównym celem jest pomoc wyszukiwarce w identyfikacji właściwej treści duplikatu. Wiąże się to z kanonizacją treści, którą można wykonać na kilka poniższych sposobów:

  • preferowana obsługa domeny- w Google Search Console możesz ustawić preferowaną domenę dla swojej witryny oraz określić, czy algorytm Google powinien indeksować adresy URL w różny sposób;
  • rel=canonical- jest to metoda informująca wyszukiwarkę, aby traktowała stronę jako kopię określonego adresu URL;
  • przekierowanie 301- ta metoda polega na skonfigurowaniu przekierowania 301 ze zduplikowanych stron do oryginału.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, czym jest zduplikowana treść na stronie internetowej i jak sobie z nią poradzić. Najważniejszą kwestią jest to, aby Twoja witryna nie ucierpiała na tym i nadal wyświetlała się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli nadal nie wiesz, jak podjąć konkretne działania związane z usunięciem problemu treści, to może warto skontaktować się z doświadczonym zespołem ekspertów ds. SEO?

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie! Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły współpracy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?

    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?

    Masz silnie rozbudowaną strukturę własnej strony internetowej? Dowiedz się, jak kontrolować jej zawartość za pomocą meta tagu noindex w kontekście SEO.
    Backlinki – czym są i dlaczego są tak ważne?

    Backlinki – czym są i dlaczego są tak ważne?

    Backlinki są jednym z niezbędnych czynników decydujących o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Dlatego najwyższa pora dowiedzieć się o nich więcej.
    Słowa kluczowe a SEO – co się kryje za intencjami?

    Słowa kluczowe a SEO – co się kryje za intencjami?

    Tajemnica słów kluczowych. Jak poruszać się w świecie technicznego SEO? Jakie rodzaje słów można wyróżnić i jak je wykorzystać w pozycjonowaniu? Czytaj!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.