Lubisz pisać? Tworzenie narracji jest tym, co sprawia Ci przyjemność? Nie masz problemów z językiem i gramatyką? Jeśli obecnie szukasz pracy i zastanawiasz się, które stanowisko odpowiada na wyżej postawione pytania, musisz dowiedzieć się, kim jest copywriter! Być może jest to zawód przeznaczony właśnie dla Ciebie.
W świecie SEO nieustannie króluje hasło „Content is King!” autorstwa Billa Gates’a, wygłoszone w latach 90. XX wieku. Treść w sieci jest znacznie szerszym pojęciem, niż mogłoby się to wydawać. Są to bowiem nie tylko artykuły, ale wszystko to, z czym ma styczność odbiorca (m.in.: obrazy, wideo, infografiki, wykresy, e-booki, prezentacje, webinary). Niezależnie jednak od tego, o jakim elemencie mowa, najważniejsza jest jakość.
Dobry content jest oryginalny, dobrze napisany (poprawny merytorycznie i językowo), pełny treści i aktualny. Powinien angażować czytelnika i sprawiać, że będzie chciał wracać po więcej. Ponadto świetne treści powinny być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, aby potencjalni czytelnicy mogli je łatwo znaleźć. Pierwszym krokiem każdego udanego procesu optymalizacji jest zrozumienie, czego ludzie szukają w Google.
SEO (Search Engine Optimization) ma na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz zdobycie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. Optymalizacja treści skupia się przede wszystkim na zastosowaniu właściwych słów kluczowych, jakości oraz łatwości nawigacji.
Dobrym sposobem na wykorzystanie tych umiejętności jest copywriting, który obejmuje pisanie zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek. Dzięki tej strategii będziesz mieć pewność, że treść witryny jest trafna, wolna od błędów, dokładna. Jest to ważne nie tylko w celach rankingowych, ale także dlatego, że Google karze witryny z nieaktualnymi lub nieistotnymi informacjami.
Copywriting to sztuka i nauka tworzenia przekonujących, interesujących treści, zachęcających czytelników do podjęcia określonego działania. Copywriterzy są niezbędną częścią każdej firmy, która działa w sieci – zwłaszcza w kontekście branży e-commerce.
Współczesna wirtualna rzeczywistość wygląda tak, że każda ze stron WWW musi mierzyć się z naprawdę wysoką konkurencją. Jeśli więc chcesz odnieść sukces w cyfrowym świecie, potrzebujesz strony, która będzie nie tylko odpowiadać potrzebom internautów, ale także robotom sieciowym.
Profesjonalny copywriter tworzy artykuły i wpisy, ale również hasła reklamowe, scenariusze spotów, ulotki etc. Z biegiem czasu oraz wraz z rozbudową poszczególnych dziedzin marketingu internetowego i SEO wśród copywriterów pojawiły się osoby specjalizujące się w różnych dziedzinach pisania. Możemy więc wyróżnić:
Myśląc o copywritingu, najpierw musisz zapoznać się z teorią pisania oraz obowiązującymi trendami. Wszystko zależy od tego, jaka branża Cię interesuje. Warto wybrać bliską sobie dziedzinę, choć nie jest to konieczne – copywriter powinien być otwarty na eksperymenty i poszukiwać optymalnych rozwiązań w każdym przypadku.
Pierwszym krokiem jest zbudowanie portfolio oraz szlifowanie warsztatu pisarskiego. Można to robić samodzielnie – warto w tym celu skorzystać z szerokiej oferty kursów i szkoleń. Następnie, po zbudowaniu takiego portfolio, zacznij poszukiwanie zleceń lub pracy. Na początku najlepiej aplikować na stanowiska juniorskie oraz staże, gdzie doświadczenie nie jest koniecznością.
Obecnie jedną z najbardziej rozchwytywanych specjalności jest UX writing oraz SEO writing. Warto więc celować w dziedziny o największym potencjale rozwoju, które będą stawiać przed Tobą wyzwania.
Wysokiej jakości treść jest niezbędna do sukcesu każdej witryny lub bloga. Samo pisanie niestety nie wystarczy. Ważne są widoczność, pozycja rankingowa i dopasowanie do intencji wyszukiwania odbiorców. Praca copywritera opiera się m.in. na tych trzech aspektach. Możesz zostać nim sam lub zatrudnić takiego specjalistę w swojej firmie – zdecydowanie warto!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.