Zapytaj o ofertę
Czym zajmuje się copywriter?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym zajmuje się copywriter?

Czym zajmuje się copywriter?

5 min. czytania

Lubisz pisać? Tworzenie narracji jest tym, co sprawia Ci przyjemność? Nie masz problemów z językiem i gramatyką? Jeśli obecnie szukasz pracy i zastanawiasz się, które stanowisko odpowiada na wyżej postawione pytania, musisz dowiedzieć się, kim jest copywriter! Być może jest to zawód przeznaczony właśnie dla Ciebie.

Dobry content, czyli jaki?

W świecie SEO nieustannie króluje hasło „Content is King!” autorstwa Billa Gates’a, wygłoszone w latach 90. XX wieku. Treść w sieci jest znacznie szerszym pojęciem, niż mogłoby się to wydawać. Są to bowiem nie tylko artykuły, ale wszystko to, z czym ma styczność odbiorca (m.in.: obrazy, wideo, infografiki, wykresy, e-booki, prezentacje, webinary). Niezależnie jednak od tego, o jakim elemencie mowa, najważniejsza jest jakość.

Dobry content jest oryginalny, dobrze napisany (poprawny merytorycznie i językowo), pełny treści i aktualny. Powinien angażować czytelnika i sprawiać, że będzie chciał wracać po więcej. Ponadto świetne treści powinny być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, aby potencjalni czytelnicy mogli je łatwo znaleźć. Pierwszym krokiem każdego udanego procesu optymalizacji jest zrozumienie, czego ludzie szukają w Google.

Co sprawia, że content jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek?

SEO (Search Engine Optimization) ma na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz zdobycie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. Optymalizacja treści skupia się przede wszystkim na zastosowaniu właściwych słów kluczowych, jakości oraz łatwości nawigacji.

Dobrym sposobem na wykorzystanie tych umiejętności jest copywriting, który obejmuje pisanie zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek. Dzięki tej strategii będziesz mieć pewność, że treść witryny jest trafna, wolna od błędów, dokładna. Jest to ważne nie tylko w celach rankingowych, ale także dlatego, że Google karze witryny z nieaktualnymi lub nieistotnymi informacjami.

Wprowadzenie do copywritingu

Copywriting to sztuka i nauka tworzenia przekonujących, interesujących treści, zachęcających czytelników do podjęcia określonego działania. Copywriterzy są niezbędną częścią każdej firmy, która działa w sieci – zwłaszcza w kontekście branży e-commerce.

Współczesna wirtualna rzeczywistość wygląda tak, że każda ze stron WWW musi mierzyć się z naprawdę wysoką konkurencją. Jeśli więc chcesz odnieść sukces w cyfrowym świecie, potrzebujesz strony, która będzie nie tylko odpowiadać potrzebom internautów, ale także robotom sieciowym.

Profesjonalny copywriter tworzy artykuły i wpisy, ale również hasła reklamowe, scenariusze spotów, ulotki etc. Z biegiem czasu oraz wraz z rozbudową poszczególnych dziedzin marketingu internetowego i SEO wśród copywriterów pojawiły się osoby specjalizujące się w różnych dziedzinach pisania. Możemy więc wyróżnić:

  • tradycyjnych copywriterów (osoby tworzące treści typowo marketingowe, artykuły sponsorowane, oferty marketingowe, hasła promocyjne);
  • SEO copywriterów (osoby tworzące treści pod optymalizację i pozycjonowanie contentu, uwzględniające słowa kluczowe, nagłówki, meta tagi);
  • content writerów/ web writerów (osoby tworzące treści na strony tematyczne, ale także mailingi czy pod kątem ofert produktowych);
  • ghost writerów (autorzy widmo skupiający się na tworzeniu treści dla zleceniodawcy bez podawania swoich danych).

Korzyści z copywritingu

  1. Większy ruch na stronie. Im większe dopasowanie do potrzeb odbiorców, tym wyższa pozycja rankingowa. Internauci skupiają się przede wszystkim na pierwszej stronie wyników wyszukiwań, ponieważ to właśnie tam mogą znaleźć najbardziej trafne odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
  2. Budowa popularności. Wysokiej jakości treść wspiera fundamenty świadomości marki, a co za tym idzie, coraz więcej osób korzysta z jej usług. Treść wspiera więc tak zwany marketing szeptany.
  3. Skuteczniejsze konwersje. Dobry tekst czy trafne hasło jest w stanie skuteczniej przykuć uwagę odbiorców, a także zachęcić ich do interakcji. Copywriter wspiera tym samym proces lead generation – ważny w kontekście zwiększania zysków firmy.
  4. Wizerunek eksperta i zaufanie. Dzięki dobremu contentowi będziesz traktowany poważnie w swojej branży, a jest to szczególnie ważne w przypadku klientów B2B. Copywriting sprawia więc, że stajesz się marką premium.

Jak zostać copywriterem?

Myśląc o copywritingu, najpierw musisz zapoznać się z teorią pisania oraz obowiązującymi trendami. Wszystko zależy od tego, jaka branża Cię interesuje. Warto wybrać bliską sobie dziedzinę, choć nie jest to konieczne – copywriter powinien być otwarty na eksperymenty i poszukiwać optymalnych rozwiązań w każdym przypadku.

Pierwszym krokiem jest zbudowanie portfolio oraz szlifowanie warsztatu pisarskiego. Można to robić samodzielnie – warto w tym celu skorzystać z szerokiej oferty kursów i szkoleń. Następnie, po zbudowaniu takiego portfolio, zacznij poszukiwanie zleceń lub pracy. Na początku najlepiej aplikować na stanowiska juniorskie oraz staże, gdzie doświadczenie nie jest koniecznością.

Obecnie jedną z najbardziej rozchwytywanych specjalności jest UX writing oraz SEO writing. Warto więc celować w dziedziny o największym potencjale rozwoju, które będą stawiać przed Tobą wyzwania.

Podsumowanie

Wysokiej jakości treść jest niezbędna do sukcesu każdej witryny lub bloga. Samo pisanie niestety nie wystarczy. Ważne są widoczność, pozycja rankingowa i dopasowanie do intencji wyszukiwania odbiorców. Praca copywritera opiera się m.in. na tych trzech aspektach. Możesz zostać nim sam lub zatrudnić takiego specjalistę w swojej firmie – zdecydowanie warto!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    SEO copywriting vs. użyteczność
    SEO copywriting vs. użyteczność
    Tworzenie wartościowego treści to proces oparty na zrozumieniu odbiorcy i klarownym przekazie. Jak zatem powinien wyglądać skuteczny copywriting?
    Mieszarki tekstów pod SEO – czy korzystanie z nich ma jeszcze sens?
    Mieszarki tekstów pod SEO – czy korzystanie z nich ma jeszcze sens?
    Tworząc content na stronie WWW, chcesz wyróżnić się wyjątkowością w morzu tematycznie zbliżonych treści. Czy są mechanizmy, które zrobią to za Ciebie?
    Na czym polega recykling treści?
    Na czym polega recykling treści?
    Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników i poprawić ich relacje z marką? Postaw na recykling treści! Dowiedz się, co to takiego!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.