Zapytaj o ofertę
Jak napisać tekst reklamowy?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak napisać tekst reklamowy?

Jak napisać tekst reklamowy?

7 min. czytania

Internet okazuje się idealnym miejscem do prowadzenia kampanii sprzedażowych. Trzonem udanej strategii jest wówczas treść, która powinna intrygować i skłaniać klienta do podjęcia aktywności zakupowej. Napisanie skutecznego tekstu reklamowego nie jest jednak łatwym zadaniem. Jak zatem powinna wyglądać treść, która sprzedaje i jakich błędów unikać podczas jej tworzenia?

Dobry tekst reklamowy, czyli jaki?

Dobry tekst reklamowy to nie tylko kombinacja pięknie ułożonych słów, ale przede wszystkim efektywne narzędzie przyciągania uwagi i skłaniania odbiorców do podjęcia określonych działań. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku umiejętność przekazania przekonującej i interesującej historii, która zainspiruje odbiorców do zainteresowania się oferowanym produktem lub usługą.

Skuteczny tekst reklamowy powinien wzbudzać ciekawość i zachęcać do dalszego poznawania oferty. Powinieneś skupić się na korzyściach, jakie niesie ze sobą produkt lub usługa oraz wykorzystywać elementy perswazyjne, takie jak nagłówki typu „tylko teraz”, „limitowana oferta” czy „promocja tylko dla Ciebie”.

Treść w marketingu jest autentyczną, kreatywną i skuteczną formą komunikacji, która buduje pozytywny wizerunek marki i sprzyja osiągnięciu celów biznesowych. Właśnie dlatego powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby teksty reklamowe były maksymalnie skuteczne.

Zasady tworzenia tekstów reklamowych

Mimo że każda firma powinna opracować własny, oryginalny system tworzenia treści, istnieje kilka wskazówek, które sprawdzą się podczas tworzenia niemal każdego tekstu reklamowego.

Klient jest najważniejszy

Aby zrozumieć kwintesencję tego, jak napisać reklamę i zyskać rozgłos, należy w pierwszej kolejności zatroszczyć się o znalezienie odpowiedzi na potrzeby grupy klientów. Nie wystarczy zamieścić produktu na stronie, lecz dokładnie określić, komu dedykowana jest promowana oferta, a także na jakie rozwiązania może liczyć konsument. W procesie twórczym warto uwzględnić aspekty dotyczące nawyków zakupowych oraz wskazać na cechę odróżniającą określony produkt od konkurencyjnych marek.

Zdefiniowanie grupy odbiorców okazuje się dość pracochłonnym zadaniem. Operowanie ogólnymi danymi nie wpłynie korzystnie na dokładne targetowanie reklam. Dlatego, aby dotrzeć do docelowej grupy klientów, warto postawić na skrupulatnie przeprowadzony research. Gdzie szukać cennych informacji?

  • Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych, przeszukaj grupy oraz internetowe fora dyskusyjne.
  • Przeprowadź ankietę w sieci dedykowaną konkretnej grupie osób.
  • Zapoznaj się z eksperckimi raportami. Wgląd w dane statystyczne umożliwia obiektywną weryfikację zachowań konsumenckich.
  • Bazuj na zdobytym doświadczeniu i obserwuj otaczające Cię społeczności.

Jak trafić w gusta odbiorcy?

Jeżeli już wiesz, kto zasila szeregi Twojego targetu, powinieneś dostosować do niego język oraz formę tworzonych przekazów. Napisz tekst reklamowy w taki sposób, aby konsument nie miał trudności ze zrozumieniem kierowanych do niego komunikatów. Pamiętaj, że każde środowisko posługuje się nieco innym stylem wypowiedzi.

Jak możesz pomóc swojemu klientowi?

Wysokiej jakości tekst reklamowy nie powinien opierać się wyłącznie na banalnym przedstawieniu opisu oferty produktów bądź usług. Spraw, aby klient zrozumiał, w jaki sposób zaprezentowana przez Ciebie oferta może mu pomóc. Zazwyczaj użytkownicy wpisują konkretne zapytanie do wyszukiwarki w celu odszukania satysfakcjonującej ich odpowiedzi.

Jak to ugryźć od strony praktycznej? Wyobraź sobie, że klient rozpoczyna treningi pływania i szuka w odmętach sieci specjalistycznych okularów. Jako nowicjusz nie jest zorientowany, jakie cechy brać pod uwagę w wyborze odpowiedniego modelu. Trudnością pojawiającą się na jego drodze jest niewystarczający zasób wiedzy na temat sprzętu. Rozwiązaniem, które możesz zaimplementować na swojej stronie internetowej, jest stworzenie artykułu opisującego wady i zalety konkretnych typów okularów pływackich.

W poznaniu tematów, którymi interesują się odbiorcy, pomoże Ci narzędzia Google Trends. Dzięki niemu zweryfikujesz najpopularniejsze wyszukiwania internautów i ustalisz, o czym pisać, aby potencjalni klienci chętnie czytali Twoje treści.

Google TrendsGoogle Trends

Atrakcyjna treść to podstawa

Co do zasady, każdą reklamę cechuje pewna unikatowość, forma, styl oraz poziom merytoryczny. Co powinien zawierać w sobie przykładowy tekst reklamowy? Na czym skoncentrować uwagę, aby zainteresować odbiorcę?

Przyjmij perspektywę klienta, zaintryguj na samym początku

W morzu systematycznie publikowanych informacji nie sposób weryfikować każdy artykuł. Z tego też względu nagłówek, jako wstęp do dalszej części wpisu, powinien być chwytliwy i przekonujący internautę do dogłębnej lektury przygotowanego tekstu. Zastanów się, co w Tobie wywołuje chęć zapoznania się z zawartością strony oraz zaimplementuj ten element w tworzonym komunikacie reklamowym.

Odwrócona piramida informacyjna

Kwintesencja treści promocyjnej powinna znaleźć się na samym początku przygotowanego artykułu. Taką zasadę przyjmuje koncepcja odwróconej piramidy, zakładająca pierwszeństwo dla podstawowych informacji. W przeciwieństwie do newsów lead nie pełni roli streszczenia, lecz zachęca do przeczytania dalszej części wpisu. Twórca wymienia argumenty przemawiające za skorzystaniem z oferty i wyróżnia wyjątkowe cechy towaru.

Obfity język korzyści

Język korzyści to nic innego, jak sformułowania towarzyszące opisywanemu asortymentowi, które mają zachęcić odbiorcę do działania. To zaprezentowanie realnych wartości produktu w taki sposób, aby potencjalny konsument zdecydował się na jego zakup. W tym celu należy skoncentrować się na połączeniu konkretnej cechy z zaletą i określoną korzyścią dla klienta.

Call To Action – spraw, by klient czytał dalej!

Intrygujący nagłówek to nie wszystko. Powinieneś nawiązać więź z klientem poprzez kierowanie do niego bezpośrednich zwrotów. Twórz komunikaty, które będą aktywizowały odbiorcę i wzywały do realizacji konkretnego działania. Formułuj wypowiedzi w trybie rozkazującym, np. “Kup teraz!” bądź “Sprawdź naszą ofertę”. Brak CTA może przyczynić się do zachowania bierności u potencjalnego klienta, czego z pewnością wolałbyś uniknąć.

Postaw na SEO

Widoczność strony, na której publikujesz tworzone teksty, jest niezwykle ważna w budowaniu popularności marki. Jeśli pomijasz praktyki z dziedziny pozycjonowania, popełniasz kolosalny błąd. SEO to nie upychanie fraz kluczowych, lecz świadomie rozmieszczanie fraz, na które użytkownicy mogą kierować zapytania.

Odpowiedni podział bloku tekstowego, zróżnicowana hierarchia nagłówków, stosowanie wypunktowań bądź umieszczanie elementów graficznych sprawiają, że artykuł staje się bardziej przejrzysty i zrozumiały przez odbiorcę. Koniecznie wykorzystaj te działania w swojej strategii.

Frazy kluczowe

Przemyśl, jakie frazy kluczowe będą odpowiadać tematyce poruszanej w tekście. Skup się na doborze ok. 4 fraz, które mogą pojawić się w tworzonym artykule. Cenna wskazówka: im bardziej skomplikowane słowa, tym droga w uzyskaniu czołowych miejsc w rankingu Google będzie nieco bardziej wyboista. Zdecyduj się więc na takie frazy, za pośrednictwem których znajdziesz się na samym szczycie hierarchii wyszukiwarki. Świetnym wyborem są hasła long tail, które możesz zidentyfikować za pomocą narzędzia Long Tail Pro.

Long Tail ProLong Tail Pro

Struktura treści

Stworzyłeś wartościowy artykuł, który z pewnością odpowiada na wszelkie dylematy Twoich czytelników? Fantastycznie! Zawartość jest niezwykle ważna, natomiast dobry copywriter wie, że bez odpowiedniej struktury nie przykuje uwagi przyszłych klientów. Aby stać się możliwe najlepszym twórcą w pozycjonowaniu, nie pomijaj hierarchii – stwórz tytuł, nagłówki oraz zajawkę, która przekona do dalszej lektury wpisu. Sporządź opis, który będzie pojawiał się w wynikach SERP pod odnośnikiem do Twojej witryny. Umieść grafiki i nie pozwól na to, aby struktura była zachwiana bądź wyglądała niekorzystnie z perspektywy odbiorcy komunikatu.

Jakich błędów unikać, pisząc teksty reklamowe?

Pomimo znajomości branży, na której temat piszesz, możesz zaliczyć pewne wpadki. Spośród listy najczęściej powtarzających się błędów warto zwrócić uwagę na:

  • umieszczanie nazwy przedsiębiorstwa w nagłówku,
  • duplikację tekstu,
  • brak poprawności językowej i niedbałość tworzonych przekazów.

Jeśli trzeba byłoby wskazać najważniejszą zasadę tworzenia treści, to jest nią bez wątpienia dostosowanie przekazu do potrzeb użytkowników. Pamiętaj, że nawet najlepszy tekst SEO nie zapewni Ci satysfakcjonujących wyników, jeśli nikt nie będzie chciał go przeczytać. Bądź więc oryginalny, na pierwszym miejscu stawiaj zainteresowanie klienta i stale monitoruj swoje postępy, a z pewnością osiągniesz sukces.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    SEO copywriting vs. użyteczność
    SEO copywriting vs. użyteczność
    Tworzenie wartościowego treści to proces oparty na zrozumieniu odbiorcy i klarownym przekazie. Jak zatem powinien wyglądać skuteczny copywriting?
    Czym dokładnie jest duplicate content? Dlaczego należy go unikać?
    Czym dokładnie jest duplicate content? Dlaczego należy go unikać?
    Duplicate content to powielona treść na stronach internetowych. Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami? Czytaj dalej.
    Klastry tematyczne i ich wpływ na content marketing
    Klastry tematyczne i ich wpływ na content marketing
    Czy wiesz, czym są klastry tematyczne i jak możesz wykorzystać je w swojej strategii content marketingu? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.