Jak promować swoją firmę za pomocą bloga?

Jak promować swoją firmę za pomocą bloga?

Pew Nguyen / pexels.com

Wielu właścicieli firm rezygnuje z korzystania z bloga w celu promowania swojej firmy w sieci. Znaczna część z nich sądzi, że jest to przestarzała i niepoważna forma prowadzenia kampanii marketingowych. Okazuje się jednak, że prawie 80% użytkowników regularnie czyta artykuły w sieci. Wskutek tego, blogi stają się doskonałym ośrodkiem reklamowania marek w internecie.

Ich zadaniem jest pokazanie użytkownikom wartości Twojej firmy i przedstawienie branży, w której się specjalizujesz. Pozwala to na przyciągnięcie nowych klientów i zyskanie popularności, która korzystnie wpływa na wyniki sprzedażowe.

Jeśli zatem chcesz dowiedzieć się, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie blogowanie, koniecznie czytaj dalej!

Blogowanie kluczem do sukcesu

Blog jest jednym z najważniejszych narzędzi digital marketingu, szczególnie dla właścicieli nowych firm.

Wysokiej jakości blogi przyciągają bowiem nowych klientów i przedstawiają ofertę marki docelowym odbiorcom. Ponadto badania wykazały, że firmy, które prowadzą swoje blogi, generują o ponad 50% większy ruch w witrynie niż te, które rezygnują z tej strategii.

Blogowanie jest szczególnie korzystne dla firm, które dopiero weszły na rynek i rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem w sieci. Wartościowe wpisy pomagają stworzyć profesjonalny wizerunek marki i korzystnie wpływają na jej pozycję na liście wyników wyszukiwania. Blogi stanowią również doskonałą formę nawiązania kontaktu z klientami i budowania silnych relacji, które skutkują poprawą wyników sprzedażowych.

Krótko mówiąc, blogi są swego rodzaju opisem firmy, który przedstawia konsumentom jej charakterystykę, cele, ofertę i specjalizację. Należy również zwrócić uwagę, że znaczna część obrotu na blogach stanowi ruch organiczny. Oznacza to, że odbiorcy zamiast przychodzić do Twojej witryny za pośrednictwem płatnych reklam, docierają do niej za pośrednictwem bezpłatnych ofert w wynikach wyszukiwania.

Czynnikiem, o który powinieneś zatem szczególnie zadbać, jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, dzięki której osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania i zdobędziesz nowych odbiorców.

Sprawdź: Wybór agencji reklamowej do social media

Wpływ optymalizacji treści na bloga

Optymalizacja treści to najważniejszy element prowadzenia skutecznego bloga. Jest on szczególnie istotny dla nowych firm z dwóch powodów. Po pierwsze, młode marki często nie mogą sobie pozwolić na rywalizację za pomocą płatnych reklam. Po drugie, organiczny ruch w wyszukiwarkach znacznie spada, jeśli witryna zajmie pozycje na kolejnych kartach SERP.

Osiągnięcie pozycji na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania wymaga czasu, co jest sporym utrudnieniem dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność w sieci.

Poza tym, jeśli masz bloga, który nie jest odpowiednio zoptymalizowany, nie wygeneruje on satysfakcjonującego ruchu, nawet jeśli ktoś pokusi się o przejrzenie kolejnych stron SERP. Wynika to z faktu, że współczynnik klikalności (CTR) wyników wyszukiwania znacznie spada dla pozycji znajdujących się poza pierwszą stroną.

Oznacza to, że bez optymalizacji treści trudno jest maksymalnie wykorzystać możliwości i potencjał jakiegokolwiek bloga. Bez dokładnego badania słów kluczowych i skutecznej strategii ich użycia, nawet wybór dobrego tematu może okazać się niezwykle problematyczny.

Upewnij się więc, że prawidłowo skonfigurowałeś swojego bloga, aby zarówno wyszukiwarki, jak i użytkownicy mogli dostrzec jego wartość.

Źródło: Christina Morillo / pexels.com

Jak zaprojektować bloga nowej firmy?

Założenie bloga może okazać się czasochłonnym procesem, ale zdecydowanie warto zdecydować się na ten wysiłek, gdyż osiągnięte wyniki mogą wynagrodzić wszystkie te trudy. Oto kilka wskazówek dotyczących blogowania dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność w sieci.

Załóż stronę internetową

Jeśli nie masz jeszcze witryny, na której możesz udostępniać swoje wpisy blogowe, musisz wybrać system zarządzania treścią (CMS) i usługę hostingu domen internetowych, które znacznie ułatwią cały proces. Warto skorzystać z programów typu WordPress lub Wix.

Określ swoją grupę docelową

Jeśli już stworzyłeś witrynę, nadszedł czas na rozpoczęcie blogowania! Na początku musisz określić swoją grupę docelową. W tym celu przeprowadź analizę konkurencji i kilka badań branży, w której się specjalizujesz, aby zwizualizować sobie sylwetkę przeciętnego klienta.

Dzięki temu poznasz oczekiwania i preferencje konsumentów, na których podstawie będziesz mógł stworzyć skuteczną strategię marketingową.

Zastanów się, do kogo kierujesz swoje posty i jaką formę przyjmować będą Twoje wpisy. Ponadto określ, jak często zamierzasz publikować, gdzie chcesz prowadzić kampanie marketingowe, na jakie słowa kluczowe zamierzasz kierować swoje treści i jaki jest cel wszystkich tych działań.

Ustalając odpowiedzi na te pytania, będziesz w stanie zbudować skuteczną strategię, dzięki której przekształcisz odbiorców w rzeczywistych klientów swojego sklepu.

Ustal terminarz publikacji

Stworzenie kalendarza publikacji to najprostszy sposób na organizowanie i kontrolowanie postów na blogu. Twoje treści powinny być spójne i regularnie udostępniane, jeśli zależy Ci na zbudowaniu bazy lojalnych odbiorców.

Wybierz temat na podstawie badań słów kluczowych

Badanie słów kluczowych pozwoli Ci na znalezienie najtrafniejszych tematów, które spotkają się z zainteresowaniem grupy docelowej. Określisz w ten sposób również najczęściej wyszukiwane frazy, których użycie korzystnie wpłynie na pozycję Twojej witryny na liście wyników wyszukiwania.

Sprawdź: Najczęstsze błędy w marketingu internetowym i jak ich uniknąć?

Podsumowanie

Widzisz już pewnie, jak istotne dla każdej firmy jest posiadanie zoptymalizowanego pod kątem wyszukiwarek bloga. Zastosuj się więc do wyżej wymienionych wskazówek, aby upewnić się, że Twoje wpisy są atrakcyjne z punktu widzenia użytkowników i wpasowują się w wymagania wyszukiwarek. Dzięki temu nie tylko poprawisz swój wizerunek i zyskasz nowych odbiorców, ale też zajmiesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Zacznij blogować już dziś i obserwuj niesamowite efekty!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?

    Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?

    Optymalizacja treści to niezwykle złożony proces, w którym można popełnić wiele błędów. Warto więc wiedzieć, czego unikać, aby mieć szansę na sukces.
    Pozycjonowanie za efekt – czy nadal jest to modne?

    Pozycjonowanie za efekt – czy nadal jest to modne?

    Czy płacenie za efekt - znalezienie się w czołówce listy wyszukiwań w ogóle się opłaca? Niejedną osobę trapi pytanie, czy jest to w ogóle możliwe?
    Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne?

    Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne?

    Czy funkcjonowanie biznesowe w sieci jest możliwe bez pozycjonowania? Jeśli masz co do tego wątpliwości, ten artykuł został napisany właśnie dla Ciebie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę