Christina Morillo / pexels.com
Stworzenie wartościowych linków zwrotnych jest trudnym zadaniem z dziedziny SEO, ponieważ trudno jest przekonać drugą stronę internetową, aby używała Twoich linków i promowała Cię.
W SEO można wyróżnić kilka strategii budowania backlinków, na przykład płatne linki zwrotne lub linki uszkodzone. Im więcej działań, tym mniej wiadomo, na co się zdecydować. Postanowiliśmy stworzyć ten artykuł, żeby przybliżyć Ci temat backlinków i pokazać, jak prawidłowo je tworzyć.
Obecnie należy stawiać na jakość, a nie ilość. Dlatego postaraj się zrozumieć ideę dobrych i wartościowych backlinków. Jeżeli to osiągniesz, to z pewnością odniesiesz sukces w swojej branży.
Umieszczanie backlinków na stronie internetowej przede wszystkim zwiększa ruch organiczny w samej witrynie, a niekoniecznie działa jako ruch odsyłający. Celem backlinków jest zwiększenie autorytetu Twojej witryny oraz przewyższenie konkurencji.
Pamiętaj, że właściwy adres URL strony ma kluczowe znaczenie podczas tworzenia backlinków. Google nie toleruje linków spamujących i pustych stron, które już dawno zostały usunięte. Dlatego należy o tym pamiętać podczas tworzenia treści, jak również aktualizacji już istniejących. Dzięki temu budujesz swój autorytet marki, a Google zaczyna pozycjonować Twoją stronę WWW wyżej w rankingu wyników wyszukiwania.
Musisz pamiętać, że już dawno minęły czasy, kiedy każdy link (nieważne jaki) odpowiadał za autorytet strony. Obecnie Google ceni sobie konkretną wartość, która będzie odpowiednia dla użytkowników przeglądający konkretne strony WWW.
Właśnie tak… najważniejszy jest odbiorca i jego dobro, dlatego algorytmy stale się aktualizują, aby dostosować swoje wyszukiwania do konkretnych zapytań. Dlatego linki muszą być wysokiej jakości, inaczej strona internetowa zostanie uznana za nieodpowiednią w trakcie indeksowania.
Istnieje wiele czynników, które wskazują na jakość linków. Tak jak wspomnieliśmy wyżej, najważniejsza jest wartość domeny oraz to, aby linki nie były puste i spamujące. Backlinki muszą odpowiednio pasować do konkretnej zaznaczonej frazy, ponieważ nikt nie chce trafić na odnośnik do innego tematu.
Najłatwiej sporządzić listę wpływowych stron internetowych oraz influencerów, którzy mogliby Ci potencjalnie pomóc w tworzeniu backlinków. Następnie spróbuj się z nimi skontaktować, może akurat będą chcieli z Tobą współpracować!
Okazuje się, że jest kilka powodów umieszczania backlinków w tej samej witrynie, dla których opłaca się to robić:
Musisz wiedzieć, że kiedy link do Twojej witryny prowadzi wielokrotnie z jednej i tej samej domeny, to dobrze świadczy o naturalności przekazu. Gorzej jest, kiedy posiadasz po jednym linku z każdej witryny.
Stosowanie backlinków z odpowiednich domen, które posiadają autorytet, jest wskazane nawet w dużej ilości, ponieważ pomagają one zwiększyć autorytet strony internetowej. Można to zmierzyć za pomocą oceny domeny i oceny adresu URL witryny.
Znalezienie się w widocznej witrynie z ruchem organicznym pomoże Ci odnieść sukces. Pamiętaj, że bardziej wartościowe jest przebywanie w witrynie, która wielokrotnie generuje większy ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania niż witryna, w której ruch organiczny jest mniejszy.
Źródło: Christina Morillo / pexels.com
Istnieją dwa ważne czynniki, które przyczyniają się do wysokiej jakości linków zwrotnych. Chodzi tutaj o trafność linku oraz autorytet domeny wyjściowej. Najważniejsze jest to, aby tworzyć docelowe miejsca w witrynie, które są odpowiednie dla wszystkich, czyli należy zadbać o wiarygodność witryny. Może się to okazać pomocnym elementem w zajęciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Trafność i autorytet jest trudnym wyzwaniem w optymalizacji wyszukiwarek. Wysokiej jakości backlinki pomagają wzmocnić stronę internetową przedsiębiorcy.
Najbardziej sprawdzonym sposobem okazuje się ranking wyników wyszukiwania, ponieważ, jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, to Twoja strona internetowa znajdzie się tam na wysokiej pozycji. Odpowiednie linki zwrotne zwiększają autorytet witryny, dzięki czemu zwiększasz widoczność domeny na konkretne słowa kluczowe. Alternatywnymi sposobami mogą okazać się różnego rodzaju metryki, takie jak miesięczny ruch w wyszukiwarce, liczba linków zwrotnych, liczba wiarygodnych witryn i ocena domeny, dzięki odpowiednim narzędziom.
Mamy nadzieję, że przynajmniej trochę przybliżyliśmy Ci ideę tworzenia backlinków i zaczniesz je stosować w swoich strategiach marketingowych. Pamiętaj, że najważniejsze to tworzyć linki ostrożnie i myśleć o tym, co aktualnie się dzieje. Stale analizuj swoje linki zwrotne i reaguj, jeśli coś jest nie tak. Każdy pozostawiony zły link może wnieść duże straty dla Twojej strony internetowej, a tego z pewnością chciałbyś uniknąć.
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.