DARMOWY AUDYT SEO

Jak ulepszyć techniczną stronę SEO w witrynie za pomocą Googlebota?

Jak ulepszyć techniczną stronę SEO w witrynie za pomocą Googlebota?

Karolina Grabowska/pexels.com

Wysokiej jakości treści w witrynie mogą znacznie poprawić jej pozycję w rankingu wyszukiwarek, ale techniczne SEO wspiera stronę jeszcze dokładniej i precyzyjniej.

W tym artykule postanowiliśmy przyjrzeć się technicznej stronie SEO i jej optymalizacji za pomocą Googlebota.

Czym jest Googlebot i jak on działa?

Googlebot jest ogólną nazwą robota Google. Decyduje on o optymalizacji strony internetowej. Jest to robot, którego Google używa do indeksowania witryn. Jego zadaniem jest analizowanie każdej odwiedzanej strony i dodawanie jej do indeksu Google. Kiedy witryna zostanie zindeksowana przez robota wyszukiwarki, użytkownicy internetu będą mogli uzyskać do niej dostęp na podstawie swoich zapytań w wyszukiwarce.

Źródło: Engin Akyurt/pexels.com

Można wyróżnić dwa typy robotów: na urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych.

Aby zrozumieć funkcjonowanie rankingu wyszukiwarek, należy najpierw poznać działanie robotów Google. Korzystają one z bazy danych i map witryn, które wykryły podczas indeksowania. Zawsze, kiedy robot wyszukiwarki znajdzie nowe dane podczas indeksowania witryny, automatycznie dołącza je do listy kolejnych witryn, które zamierza odwiedzić.

Jeśli wykryje on uszkodzone linki na stronie, od razu je zarejestruje, co może negatywnie wpłynąć na SEO witryny. Dlatego upewnij się, że Twoja strona jest przygotowana do poprawnego zaindeksowania.

Sprawdź: Googlebot – co to jest?

Jak zoptymalizować stronę pod kątem robota Google?

  1. Stosuj linki wewnętrzne
  2. Może to okazać się przydatne, kiedy po raz pierwszy generujesz mapę witryny. Linki wewnętrzne pomagają robotom Google indeksować witrynę. Im bardziej zdefiniowane i zintegrowane linki wewnętrzne znajdują się w Twojej witrynie, tym lepiej roboty wyszukiwarki mogą ją indeksować.

    Aby przeanalizować jakość wewnętrznej struktury linków Twojej witryny, możesz stosować wiele narzędzi, na przykład Google Search Console.

  3. Jakościowa treść w witrynie
  4. Jakościowa treść może być bardzo ważna dla określenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Algorytmy stosowane przez robota Google podczas indeksowania witryny oceniają także jakość treści, dlatego upewnij się, że treści na stronie są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, aby mogły poprawić autorytet Twojej firmy.

  5. Stosuj mapę witryny
  6. Mapa witryny to przewodnik dla robotów indeksujących, wskazujący im, jak poruszać się po stronie WWW. Często Googleboty mogą zgubić się w trakcie procesu indeksacji, a wygenerowana mapa witryny, pomaga im dokładnie ją zrozumieć. Zapewnia ona, że roboty mogą przeszukać wszystkie istotne obszary witryny.

  7. Pozbądź się problemu zduplikowanych stron WWW
  8. Zduplikowane strony internetowe są najczęstszym problemem, zwłaszcza w przestrzeni E-Commerce. Wpływają one negatywnie na prawidłowe indeksowanie witryny, ponieważ Googlebot nie wie, która strona jest tą właściwą.

    Jeśli w Twojej witrynie znajdują się zduplikowane strony, musisz zidentyfikować je za pomocą tagów kanonicznych, aby upewnić się, że Googlebot zna ich właściwości.

  9. Pisz łatwe w odbiorze i aktualne treści
  10. Google koncentruje się na użytkownikach i jest to ich najważniejszy element rankingowy. Zapewnienie łatwego dostępu i prostej w obsłudze strony, a także nowych treści na niej, może skutecznie przyciągnąć odbiorców, co znacznie poprawi optymalizację strony internetowej przez robota wyszukiwarki.

    Zaawansowane algorytmy wyszukiwarki pomagają robotom stale analizować i określać, czy treść na stronie jest aktualna i łatwa do zrozumienia.

  11. Szybkość ładowania strony ma znaczenie
  12. Pamiętaj, że szybkość ładowania witryny jest bardzo ważnym czynnikiem, który musisz zoptymalizować w pierwszej kolejności, ponieważ jest jednym z najbardziej cenionych przez Google elementów rankingowych. Roboty wyszukiwarki szacują czas wczytywania witryny i jeśli potrwa to dłużej, niż powinno, to prawdopodobnie algorytm uzna taką witrynę za stronę niewartą rozpowszechniania.

  13. Zoptymalizuj swoje obrazy na stronie WWW
  14. Optymalizacja obrazu na stronie internetowej może pomóc robotom wyszukiwarek określić, w jaki sposób odnoszą się one do treści i poprawiają jej kondycję.

    Oto kilka sposobów na optymalizację obrazów w witrynie:

    • Alternatywny tekst obrazu — warto opisać obraz słowami i zastosować słowa kluczowe, aby poprawić SEO obrazu, które pozytywnie wpłynie na pozycję strony w rankingu wyników wyszukiwania;
    • Nazwa pliku obrazu – powinieneś w jak najkrótszy sposób nazwać obraz na stronie, aby roboty indeksujące wiedziały, co on przedstawia;
    • Osobna mapa witryny z obrazami — zaleca się stosowanie oddzielnej mapy witryny dla obrazów na stronie, aby algorytm mógł łatwiej i szybciej je przeszukiwać.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, dlaczego powinieneś zwracać uwagę na optymalizację technicznego aspektu SEO na stronie internetowej. Z pewnością już potrafisz wykorzystać robota wyszukiwarki na swoją korzyść, dlatego najwyższy czas, aby zabrać się do pracy i upewnić się, że Twoja witryna jest prawidłowo zaindeksowana przez wyszukiwarkę.

Jeśli nadal będziesz miał problemy z samodzielnymi działaniami, warto skorzystać ze wsparcia doświadczonych ekspertów ds. SEO, którzy będą wiedzieli, jak Ci pomóc!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Responsywność strony a SEO
    Responsywność strony a SEO
    Aby dana strona była atrakcyjna dla użytkowników oraz algorytmów wyszukiwarki konieczne jest jej poprawne wyświetlanie nie tylko na monitorach, lecz także ekranach urządzeń mobilnych. Jak responsywność wpływa na SEO strony?
    Dlaczego optymalizacja treści to długi proces?
    Dlaczego optymalizacja treści to długi proces?
    Optymalizacja treści to długi proces, który wymaga zaangażowania i wytrwałości. Dlaczego tak jest?
    Wideo jako część strategii marketingowej
    Wideo jako część strategii marketingowej
    Prowadzisz stronę internetową? Chcesz zdobyć nowych odbiorców? Treści wideo mogą Ci w tym pomóc! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę