Wysokiej jakości treści w witrynie mogą znacznie poprawić jej pozycję w rankingu wyszukiwarek, ale techniczne SEO wspiera stronę jeszcze dokładniej i precyzyjniej.
W tym artykule postanowiliśmy przyjrzeć się technicznej stronie SEO i jej optymalizacji za pomocą Googlebota.
Googlebot jest ogólną nazwą robota Google. Decyduje on o optymalizacji strony internetowej. Jest to robot, którego Google używa do indeksowania witryn. Jego zadaniem jest analizowanie każdej odwiedzanej strony i dodawanie jej do indeksu Google. Kiedy witryna zostanie zindeksowana przez robota wyszukiwarki, użytkownicy internetu będą mogli uzyskać do niej dostęp na podstawie swoich zapytań w wyszukiwarce.
Można wyróżnić dwa typy robotów: na urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych.
Aby zrozumieć funkcjonowanie rankingu wyszukiwarek, należy najpierw poznać działanie robotów Google. Korzystają one z bazy danych i map witryn, które wykryły podczas indeksowania. Zawsze, kiedy robot wyszukiwarki znajdzie nowe dane podczas indeksowania witryny, automatycznie dołącza je do listy kolejnych witryn, które zamierza odwiedzić.
Jeśli wykryje on uszkodzone linki na stronie, od razu je zarejestruje, co może negatywnie wpłynąć na SEO witryny. Dlatego upewnij się, że Twoja strona jest przygotowana do poprawnego zaindeksowania.
Może to okazać się przydatne, kiedy po raz pierwszy generujesz mapę witryny. Linki wewnętrzne pomagają robotom Google indeksować witrynę. Im bardziej zdefiniowane i zintegrowane linki wewnętrzne znajdują się w Twojej witrynie, tym lepiej roboty wyszukiwarki mogą ją indeksować.
Aby przeanalizować jakość wewnętrznej struktury linków Twojej witryny, możesz stosować wiele narzędzi, na przykład Google Search Console.
Jakościowa treść może być bardzo ważna dla określenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Algorytmy stosowane przez robota Google podczas indeksowania witryny oceniają także jakość treści, dlatego upewnij się, że treści na stronie są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, aby mogły poprawić autorytet Twojej firmy.
Mapa witryny to przewodnik dla robotów indeksujących, wskazujący im, jak poruszać się po stronie WWW. Często Googleboty mogą zgubić się w trakcie procesu indeksacji, a wygenerowana mapa witryny, pomaga im dokładnie ją zrozumieć. Zapewnia ona, że roboty mogą przeszukać wszystkie istotne obszary witryny.
Zduplikowane strony internetowe są najczęstszym problemem, zwłaszcza w przestrzeni E-Commerce. Wpływają one negatywnie na prawidłowe indeksowanie witryny, ponieważ Googlebot nie wie, która strona jest tą właściwą.
Jeśli w Twojej witrynie znajdują się zduplikowane strony, musisz zidentyfikować je za pomocą tagów kanonicznych, aby upewnić się, że Googlebot zna ich właściwości.
Google koncentruje się na użytkownikach i jest to ich najważniejszy element rankingowy. Zapewnienie łatwego dostępu i prostej w obsłudze strony, a także nowych treści na niej, może skutecznie przyciągnąć odbiorców, co znacznie poprawi optymalizację strony internetowej przez robota wyszukiwarki.
Zaawansowane algorytmy wyszukiwarki pomagają robotom stale analizować i określać, czy treść na stronie jest aktualna i łatwa do zrozumienia.
Pamiętaj, że szybkość ładowania witryny jest bardzo ważnym czynnikiem, który musisz zoptymalizować w pierwszej kolejności, ponieważ jest jednym z najbardziej cenionych przez Google elementów rankingowych. Roboty wyszukiwarki szacują czas wczytywania witryny i jeśli potrwa to dłużej, niż powinno, to prawdopodobnie algorytm uzna taką witrynę za stronę niewartą rozpowszechniania.
Optymalizacja obrazu na stronie internetowej może pomóc robotom wyszukiwarek określić, w jaki sposób odnoszą się one do treści i poprawiają jej kondycję.
Oto kilka sposobów na optymalizację obrazów w witrynie:
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, dlaczego powinieneś zwracać uwagę na optymalizację technicznego aspektu SEO na stronie internetowej. Z pewnością już potrafisz wykorzystać robota wyszukiwarki na swoją korzyść, dlatego najwyższy czas, aby zabrać się do pracy i upewnić się, że Twoja witryna jest prawidłowo zaindeksowana przez wyszukiwarkę.
Jeśli nadal będziesz miał problemy z samodzielnymi działaniami, warto skorzystać ze wsparcia doświadczonych ekspertów ds. SEO, którzy będą wiedzieli, jak Ci pomóc!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.