Keep it fresh – algorytm Świeżości Google. O co chodzi?

Keep it fresh – algorytm Świeżości Google. O co chodzi?

cottonbro/pexels.com

Z ostatniej chwili, to dziś gorący temat, z bieżących informacji – te hasła pojawiają się każdego dnia niezależnie od branży. Nowości są wprowadzane częściej, niż nam się wydaje. Chcąc nadążyć za tym, co aktualne, bez odpowiedniego algorytmu nasze poszukiwania trwałyby wieki. A kto z nas ma na to czas? Google szybko to zauważył i wprowadził w tym celu projekt wspomagający potrzeby odbiorców. Dziś dowiesz się, dlaczego warto dbać o świeżość treści oraz aktualizacje strony. Chcesz być na topie? Keep your site fresh.

Freshness – czym jest algorytm Świeżości?

Jest to narzędzie pomagające internautom odnajdywać aktualne wydarzenia z kraju i świata, z wydarzeń politycznych, ekonomicznych, sportowych, muzycznych, kulturalnych etc. Działanie algorytmu ujawniło się w widoczny sposób podczas pandemii COVID-19, kiedy to odbiorcy poszukiwali cały czas nowych informacji. Ranking potrafił się wówczas zmienić wielokrotnie w ciągu jednej godziny!

Google wprowadził ten algorytm z uwagi na codziennie pojawiające się nowe treści – nikt nie byłby w stanie się przez nie przedrzeć. Aktualne informacje stały się więc niezwykle pożądanym towarem, zwłaszcza w dzisiejszym, szybko biegnącym świecie.

Algorytm Google a SEO

Wpływ algorytmu na pozycjonowanie był widoczny od razu. W momencie jego wprowadzenia zmiana wpłynęła na 35% wyszukiwań użytkowników. Jeśli więc zależy Ci na wysokim, stałym miejscu na liście rankingowej, musisz dbać o aktualność opublikowanych treści. Pamiętaj, „Content is king”, jak powiedział Bill Gates (1996). Google często aktualizuje swoje treści w SERP, co wpływa na współczynnik klikalności na naszej stronie (CTR). Dodatkowo algorytm ma bezpośredni wpływ na zaangażowanie internautów, a to na ich reakcjach zależy nam najbardziej.

W jaki sposób Google sprawdza aktualność treści?

  • Analizuje datę powstania strony
  • Sprawdza ilość i częstotliwość zmian w jej obrębie (aktualizacje)
  • Bada szybkość zmiany strony
  • Sprawdza wskaźnik tworzenia nowych stron i podstron
  • Analizuje aktualność linków zwrotnych do strony

Jak zoptymalizować stronę pod kątem Algorytmu Świeżości?

Kto pierwszy ten lepszy

Jeśli Twoja strona publikuje wiadomości bądź wydarzenia, powinieneś stać się pierwszym źródłem informacji. Zostajesz niejako reporterem w obrębie własnej niszy, musisz więc śledzić wszystkie wydarzenia, które łączą się z charakterem Twojej witryny. W takim przypadku użytkownicy będą wiedzieć, do kogo w pierwszej kolejności się zwrócić.

Dbaj o aktualizacje

Mądrze podejmowane aktualizacje to niezawodny sposób na odświeżanie witryny. Zaglądaj więc do Google Analytics, gdzie znajdziesz wszelkie potrzebne Ci raporty o przepływie ruchu na stronie. Świeżość ma zaspokajać więc potrzeby użytkowników, co nie zawsze łączy się z gorącymi tematami. Ulepszenia nie mogą zakłócać odbioru strony, więc ich nie nadużywaj.

Wykorzystaj znacznik czasu

Warto również skorzystać ze znacznika czasu, który z jednej strony daje informacje użytkownikom o „dacie przydatności” publikacji, z drugiej zaś jest wyznacznikiem dla robotów Google podczas procesu indeksowania. Można z niego w łatwy sposób skorzystać, sięgając do wtyczek CMS.

Stwórz harmonogram publikacji

Tak naprawdę najlepszym rozwiązaniem jest regularne publikowanie treści. Oczywiście nie chodzi o to, żeby tworzyć je każdego dnia i atakować nimi odbiorców. Chodzi o zdrowe utrzymanie balansu, aby użytkownicy sieci wyczekiwali nowych materiałów.

Postaw na spójność

Częstotliwość to jedna strona medalu, po drugiej kryje się spójność materiałów. Konsekwencja podejmowanych tematów bądź dziedzin Ci się opłaci. Oczywiście nie musisz zamykać się w jednym profilu. Za pomocą menu okruszkowego możesz tworzyć segmenty różnych materiałów i pod ich kątem podejmować strategię optymalizacji.

Postaraj się o częstsze indeksowanie

Jeśli regularnie aktualizujesz swoją stronę, dajesz sygnał robotom wyszukiwarek, że warto zaglądać na nią częściej niż standardowo. Dbaj więc o sitemap.xml swojej witryny oraz linkowanie wewnętrzne.

Połącz się z mediami społecznościowymi

Jak być szybko na bieżąco? Z pomocą przyjdą znane wszystkim social media. Zanim napiszesz długi materiał o wartości merytorycznej, warto wcześniej podłapać temat. Za pomocą Facebooka, Instagrama, Tik Toka czy Twittera od razu poinformujesz swoich odbiorców o tym, co ważne!


Źródło: Jules Amé/pexels.com

FQA

Jeśli zależy Ci na komunikacji z odbiorcami, postaw na pytania. Z pewnością będą one przydatne również dla innych internautów. Dostarczaj więcej informacji na najczęściej zadawane pytania.

Podsumowanie

Widzisz więc, że Algorytm Świeżości jest jednym z czynników rankingowych dla Google – jednak tylko w przypadku stron, które są sprofilowane pod zapytania wrażliwe na czas. Pamiętaj jednak, aby nie aktualizować samego znacznika bez aktualnej treści. Nie spoczywaj na laurach – na optymalizację czeka ponad 200 innych czynników, dlatego przede wszystkim staraj się dopasować do potrzeb swoich czytelników. Witryna nieodświeżana przez lata staje się nieatrakcyjna dla Google i internautów. Keep it fresh!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pozycjonowanie a marketing

    Pozycjonowanie a marketing

    Pozycjonowanie strony to ważny, ale nie jedyny, element działań marketingowych firm. Dowiedz się, w jakie inne formy reklamy internetowej zainwestować.
    11 najczęstszych błędów SEO przy ekspansji zagranicznej

    11 najczęstszych błędów SEO przy ekspansji zagranicznej

    Otwarcie się na nowy rynek to odważna decyzja, ale też ogromna szansa. Przygotowaliśmy garść cennych porad, które pomogą Ci uniknąć podstawowych błędów na nieznanym lądzie.
    Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji

    Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji

    Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz zwiększyć współczynnik konwersji? Zadbaj o optymalizację stron produktów!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.