Lokalne SEO – dlaczego warto je stosować?

Lokalne SEO – dlaczego warto je stosować?

Pixabay/pexels.com

Lokalne SEO pozwala osiągnąć sukces niemal każdej firmie. Warto więc znać najważniejsze korzyści, które wynikają z zastosowania tej strategii.

Lokalne SEO to nierzadko klucz do sukcesu małej firmy. Sprawdź teraz, co możesz osiągnąć dzięki optymalizacji treści pod kątem lokalnych wyszukiwań!

Digital marketing odgrywa ważną rolę zarówno w małych, jak i większych przedsiębiorstwach. Agencje SEO zapewniają opiekę nad każdym obszarem optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek i świadczą usługi, takie jak pozbywanie się filtrów od Google, budowanie sieci linków zwrotnych, prowadzenie lokalnej strategii SEO, tworzenie wysokiej jakości treści i wiele innych.

Odpowiedź na pytanie: “Dlaczego warto zatrudnić agencję SEO?” jest więc oczywista: ze względu na doświadczenie i rozległą wiedzę, dzięki której osiągnąć można naprawdę satysfakcjonujące wyniki. Wielu twórców decyduje się nawet na współpracę z kilkoma zespołami. Kiedy jeden z nich zajmie się optymalizacją treści, inny może zacząć prowadzić kampanię w mediach społecznościowych.

Jedną z części optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek jest lokalne SEO. Kiedy warto zastosować tę strategię? Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, która ma swoją lokalizację w pewnym mieście i zależy Ci na zdobyciu klientów z najbliższego otoczenia, lokalne SEO będzie najlepszym rozwiązaniem.

Aby jednak opracować skuteczną strategię optymalizacji treści pod kątem lokalnych wyszukiwań, trzeba wiedzieć, na czym w ogóle polega lokalne SEO i jakie techniki wchodzą w jego skład.

Czym jest lokalne SEO?

Krótko mówiąc, lokalne SEO wiąże się z poprawą widoczności firmy na liście wyników wyszukiwania, która dotyczy pewnego lokalnego obszaru. Strategia ta ma na celu przyciągnięcie klientów z najbliższego otoczenia, a co za tym idzie, zwiększenie przychodów.

Wszyscy wiemy, jak ważną rolę w życiu niemal każdego człowieka odgrywa Internet. Poszukiwanie informacji, przeglądanie recenzji pewnych produktów, nauka, rozrywka czy robienie zakupów odbywa się obecnie za pośrednictwem strony internetowych. Aby więc maksymalnie wykorzystać potencjał swojej marki, musisz zyskać popularność w sieci, co pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona zainteresowanych odbiorców i osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe.

Jakie są jednak inne korzyści z lokalnego SEO i dlaczego warto je stosować?

Łatwy start

Dzięki wykorzystaniu Google Moja Firma i zminimalizowaniu znaczenia niemal wszystkich innych katalogów lokalnych, rozpoczęcie działalności w Internecie okazuje się niezwykle proste i nie wymaga większego wysiłku.

Lepsza widoczność w SERP

Gdy już rozpoczniesz swoją działalność w sieci, Twoja firma wyświetli się na liście wyników wyszukiwania za każdym razem, gdy użytkownik w Twojej okolicy przeprowadzi wyszukiwanie słowa kluczowego z nią związanego. Dzięki temu staniesz się też widoczny w Mapach Google, co dodatkowo zwiększy bazę Twoich klientów. Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep wędkarski, a ktoś w Twojej okolicy potrzebuje nowej siatki na ryby. W polu wyszukiwarki wpisze wówczas “sklep wędkarski”, a Google wyświetli listę wszystkich tego typu firm w okolicy. Jako że Twoja marka jest już obecna w Internecie, możesz spodziewać się pojawienia na samym szczycie SERP.

Źródło: Pixabay/pexels.com

Gromadzenie ocen i recenzji

Zbieranie ocen i recenzji od zadowolonych klientów sprawia, że Twoja firma sprawia wrażenie godnej zaufania, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe. Gromadzenie pochlebnych opinii sprawia też, że wyszukiwarki promują Twoją ofertę w SERP, dzięki czemu zyskujesz popularność i przyciągasz nowych klientów.

Sprawdź: Jak skutecznie tworzyć marketing lokalny?

Szansa na pokonanie branżowych rywali

Jeśli posiadasz w swojej ofercie wysokiej jakości produkty lub usługi i zadbałeś o optymalizację wizytówki w Google Moja Firma, możesz zdobyć dużą przewagę nad branżowymi rywalami. Dzięki temu z pewnością pojawisz się na liście lokalnych wyszukiwań i staniesz się popularną firmą w swojej okolicy.

Przyciąganie nowych klientów

Wykorzystanie strategii lokalnego SEO może skutkować większą liczbą potencjalnych klientów. Jeśli oferujesz wysokiej jakości produkty lub usługi, posiadasz pozytywne oceny i recenzje oraz zajmujesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, prawdopodobieństwo, że konsumenci zainteresują się skorzystaniem z Twojej oferty, znacznie wzrasta.

Sprawdź: Lokalsi. Czym jest regionalne SEO oraz jak je wdrożyć na swojej stronie?

Poprawa współczynnika konwersji

Wyobraź sobie, że prowadzisz małą cukiernię. Użytkownik wpisał w wyszukiwarkę “pobliskie cukiernie” i trafiła na Twoją ofertę. Jako że podałeś swój numer kontaktowy w wizytówce Google, dzwoni do Ciebie w celu złożenia zamówienia i prosi o dostarczenie go pod określony adres. Jeśli zadbasz o widoczność swoich danych w sieci, umożliwisz klientom bezpośredni kontakt ze swoją firmą, dzięki czemu zwiększysz szansę na faktyczną sprzedaż.

Budowanie wizerunku

Lokalne SEO może zapewnić Ci popularność w najbliższej okolicy i osiąganie lepszych wyników sprzedażowych. Pamiętaj jednak, że dbałość o wizerunek marki powinna być Twoim priorytetem. Pokaż więc swoim klientom, że mogą Ci zaufać, odpowiadaj na ich pytania i podziękuj za pozostawienie opinii, a pokażesz im, że jesteś liderem w swojej branży.

Sprawdź: Kamera, akcja! Optymalizacja wideo w strategiach lokalnego SEO

Podsumowanie

Z pewnością wiesz już, jak ważna jest optymalizacja pod kątem lokalnych wyszukiwań i co można dzięki niej osiągnąć. Warto też podkreślić, że klientom coraz częściej zależy na znalezieniu firm w najbliższej okolicy, wskutek czego wartość lokalnego SEO znacząco rośnie.

Zadaniem lokalnego SEO jest doprowadzenie Twojej witryny na szczyt listy wyników wyszukiwań pochodzących z najbliższej okolicy. Zadbaj więc o jakość swoich treści, dbaj o klientów, aby zasłużyć na pozytywne opinie i systematycznie optymalizuj zawartość firmowej strony internetowej, a z pewnością osiągniesz sukces.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO dla początkujących: optymalizacja on-site krok po kroku

    SEO dla początkujących: optymalizacja on-site krok po kroku

    Jak wygląda optymalizacja wewnętrznej struktury strony internetowej? Techniczne SEO on-page od podstaw. O czym pamiętać, aby uzyskać zadowalające efekty pozycjonowania?
    Jak poradzić sobie z karą nałożoną na stronę internetową przez Google?

    Jak poradzić sobie z karą nałożoną na stronę internetową przez Google?

    Masz problem z nałożoną karą na Twoją stronę internetową i nie wiesz, jak sobie z nią poradzić? Stworzyliśmy ten artykuł z myślą o Tobie i Twoich problemach!
    Jak stworzyć płatną kampanię w Internecie – czyli wszystko o Google Ads

    Jak stworzyć płatną kampanię w Internecie – czyli wszystko o Google Ads

    Chcesz stworzyć płatną kampanię w internecie? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się wszystkiego o Google Ads!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę