Mobile First Indexing – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Mobile First Indexing – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Vlada Karpovich/pexels.com

Powszechnie wiadomo, że Google nieustannie wprowadza zmiany w algorytmach czy oferowanych narzędziach. Dziś omówimy modyfikację, której skutków nie musisz się obawiać, chyba że Twoja witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych.

Zastanów się więc, czy wygląd i funkcjonalność Twojej strony internetowej są przyjazne dla mniejszych ekranów. Jeśli okaże się, że nie, jak najszybciej musisz to zmienić. Dlaczego? O tym w dalszej części artykułu.

Czym jest indeksowanie Mobile First?

Indeksowanie mobilne oznacza analizowanie witryny przez boty Google przy użyciu mobilnej wersji, aby ustalić jej pozycję w rankingu. Nie oznacza to jednak, że Google zwraca uwagę tylko na wariant strony dla telefonów. Wyszukiwarka najpierw wyszuka mobilną wersję witryny, ale jeśli jej nie posiadasz, forma na komputery nadal może być indeksowana. Pamiętaj jednak, że brak wersji dostosowanej do urządzeń mobilnych z pewnością będzie miał negatywny wpływ na pozycję strony internetowej na liście wyników wyszukiwania.

Krótko mówiąc, boty Google najpierw wyszukają wersję Twojej witryny przyjazną dla urządzeń mobilnych, a jeśli jej nie znajdą, przejdą do analizy wariantu na komputery.

Sprawdź: Indeksowanie z priorytetem dla urządzeń mobilnych? Oczywiście, ale dlaczego Mobile First Indexing, przejęło inicjatywę?

Narzędzie Google do analizy witryn dostosowanych do urządzeń mobilnych

Jeśli nie jesteś w stanie do końca określić, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych lub chcesz sprawdzić, czy bieżący wariant działa prawidłowo, rozważ podłączenie adresu witryny do narzędzia testowego Google.

Źródło: Monstera/pexels.com

Dzięki temu nie tylko potwierdzisz, że Twoja witryna jest w rzeczywistości dostosowana do urządzeń mobilnych, ale także zdobędziesz przydatne informacje, przy użyciu których będziesz w stanie zoptymalizować swoją stronę internetową. Uzyskasz także dane, które pomogą Ci naprawić wszelkie błędy, niekorzystnie wpływające na funkcjonowanie witryny i jej pozycję w SERP.

Mobile First Indexing Google Webmaster Tools

Po wprowadzeniu modyfikacji, na podstawie której Google zaczyna od indeksowania mobilnej wersji witryny, można zauważyć, że fragmenty w wyszukiwarce są pobierane z mobilnej odmiany Twojej strony. Nie są to jednak wszystkie zmiany. Oto elementy, które przybierają nową formę.

Monitorowanie zasięgu indeksu

  • Stara nazwa raportu Google Search Console: Index Status
  • Nowa nazwa raportu Google Search Console: Index Coverage Status

Nowy raport nie różni się szczególnie od jego nowej wersji, z wyjątkiem większej bazy szczegółowych informacji o stanie indeksowania.

Model ten pokazuje, które z Twoich stron zostały zaindeksowane. Dzięki niemu dowiesz się również, jak naprawić strony, których Google nie może przeanalizować. Należy bowiem zauważyć, że wraz z rozwojem witryny powinien nastąpić stopniowy wzrost liczby prawidłowo indeksowanych stron.

Monitorowanie wyświetleń i funkcji witryny

  • Stara nazwa raportu Google Search Console: Search Analytics
  • Nowa nazwa raportu Google Search Console: Performance Report

Nowy raport obejmuje informacje pochodzące z 16 ostatnich miesięcy i jest łatwiejszy w odbiorze dla przeciętnego użytkownika.

Model ten zawiera ważne dane o tym, jak dobrze wypada Twoja witryna w ogólnych wynikach wyszukiwania Google. Obejmuje dane dotyczące na przykład tego, jak często pojawia się w SERP, jaką pozycję zazwyczaj zajmuje, ile kliknięć generuje, jak wygląda i wiele innych. Jeśli umiejętnie skorzystasz z tych informacji, Twoja pozycja na liście wyników wyszukiwania może ulec znacznej poprawie.

Monitorowanie Rich Cards

  • Stara nazwa raportu Google Search Console: Rich Cards
  • Nowa nazwa raportu Google Search Console: Individual Enhancement Reports

Nowy raport daje możliwość zażądania ponownego zaindeksowania naprawionych błędów za pomocą jednego kliknięcia.

Model ten pokaże Ci, które części nie zostały odczytane przez Google. Ponadto dostarczy również informacji na temat rozwiązywania konkretnych problemów związanych z błędami wyników z elementami rozszerzonymi i umożliwi Ci wysłanie prośby o ponowne ich zaindeksowanie.

Sprawdź: Strona internetowa a urządzenia mobilne. Optymalizacja strony pod kątem mobilności i ASO

Inne zmiany

Zaszło również wiele innych, ogólnych zmian, ale wszystkie opierają się na nowych, ulepszonych raportach i narzędziach. Warto wspomnieć, że Google zawsze zaoferuje Ci pomoc w związku z dostosowaniem się do nowych modyfikacji, więc nie musisz się martwić o wszelkie szczegóły z tym związane.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, możesz przejść do Forum Google w celu znalezienia odpowiedzi. Google pozwoli Ci także uzyskać aktualne informacje na temat wszystkich zmian i szczegółów związanych ze społecznością Google, wiadomościami czy wydarzeniami.

Podsumowanie

Google nieustannie się zmienia. Nadążanie za tymi modyfikacjami można nazwać niemal obowiązkiem, gdyż jeśli nie dostosujesz swojej witryny do nowych algorytmów, nie osiągniesz satysfakcjonujących wyników. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki, aby odpowiednio zoptymalizować swoją stronę internetową. Zyskasz dzięki temu wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, zdobędziesz popularność w sieci oraz przyciągniesz nowych odbiorców. Zacznij już dziś!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak sprawdzić linki zewnętrzne prowadzące do strony internetowej?

    Jak sprawdzić linki zewnętrzne prowadzące do strony internetowej?

    Chcesz sprawdzić odnośniki prowadzące do Twojej lub konkurencyjnej witryny? Wykorzystaj do tego odpowiednie narzędzia. Znajdź najlepsze dla siebie!
    Czym jest strona filarowa?

    Czym jest strona filarowa?

    Większość przedsiębiorców nadal nie wie, czym są strony filarowe, dlatego postanowiliśmy dokładnie wyjaśnić ten termin w naszym artykule.
    Jak zidentyfikować złe backlinki? Poznaj najlepsze narzędzia

    Jak zidentyfikować złe backlinki? Poznaj najlepsze narzędzia

    Link building to podstawa strategii SEO off-site. Jak sprawdzać jakość oraz liczbę linków przychodzących? Jakie narzędzia pomagają ocenić ich profil?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę