Vlada Karpovich/pexels.com
Powszechnie wiadomo, że Google nieustannie wprowadza zmiany w algorytmach czy oferowanych narzędziach. Dziś omówimy modyfikację, której skutków nie musisz się obawiać, chyba że Twoja witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
Zastanów się więc, czy wygląd i funkcjonalność Twojej strony internetowej są przyjazne dla mniejszych ekranów. Jeśli okaże się, że nie, jak najszybciej musisz to zmienić. Dlaczego? O tym w dalszej części artykułu.
Indeksowanie mobilne oznacza analizowanie witryny przez boty Google przy użyciu mobilnej wersji, aby ustalić jej pozycję w rankingu. Nie oznacza to jednak, że Google zwraca uwagę tylko na wariant strony dla telefonów. Wyszukiwarka najpierw wyszuka mobilną wersję witryny, ale jeśli jej nie posiadasz, forma na komputery nadal może być indeksowana. Pamiętaj jednak, że brak wersji dostosowanej do urządzeń mobilnych z pewnością będzie miał negatywny wpływ na pozycję strony internetowej na liście wyników wyszukiwania.
Krótko mówiąc, boty Google najpierw wyszukają wersję Twojej witryny przyjazną dla urządzeń mobilnych, a jeśli jej nie znajdą, przejdą do analizy wariantu na komputery.
Jeśli nie jesteś w stanie do końca określić, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych lub chcesz sprawdzić, czy bieżący wariant działa prawidłowo, rozważ podłączenie adresu witryny do narzędzia testowego Google.
Źródło: Monstera/pexels.com
Dzięki temu nie tylko potwierdzisz, że Twoja witryna jest w rzeczywistości dostosowana do urządzeń mobilnych, ale także zdobędziesz przydatne informacje, przy użyciu których będziesz w stanie zoptymalizować swoją stronę internetową. Uzyskasz także dane, które pomogą Ci naprawić wszelkie błędy, niekorzystnie wpływające na funkcjonowanie witryny i jej pozycję w SERP.
Po wprowadzeniu modyfikacji, na podstawie której Google zaczyna od indeksowania mobilnej wersji witryny, można zauważyć, że fragmenty w wyszukiwarce są pobierane z mobilnej odmiany Twojej strony. Nie są to jednak wszystkie zmiany. Oto elementy, które przybierają nową formę.
Nowy raport nie różni się szczególnie od jego nowej wersji, z wyjątkiem większej bazy szczegółowych informacji o stanie indeksowania.
Model ten pokazuje, które z Twoich stron zostały zaindeksowane. Dzięki niemu dowiesz się również, jak naprawić strony, których Google nie może przeanalizować. Należy bowiem zauważyć, że wraz z rozwojem witryny powinien nastąpić stopniowy wzrost liczby prawidłowo indeksowanych stron.
Nowy raport obejmuje informacje pochodzące z 16 ostatnich miesięcy i jest łatwiejszy w odbiorze dla przeciętnego użytkownika.
Model ten zawiera ważne dane o tym, jak dobrze wypada Twoja witryna w ogólnych wynikach wyszukiwania Google. Obejmuje dane dotyczące na przykład tego, jak często pojawia się w SERP, jaką pozycję zazwyczaj zajmuje, ile kliknięć generuje, jak wygląda i wiele innych. Jeśli umiejętnie skorzystasz z tych informacji, Twoja pozycja na liście wyników wyszukiwania może ulec znacznej poprawie.
Nowy raport daje możliwość zażądania ponownego zaindeksowania naprawionych błędów za pomocą jednego kliknięcia.
Model ten pokaże Ci, które części nie zostały odczytane przez Google. Ponadto dostarczy również informacji na temat rozwiązywania konkretnych problemów związanych z błędami wyników z elementami rozszerzonymi i umożliwi Ci wysłanie prośby o ponowne ich zaindeksowanie.
Zaszło również wiele innych, ogólnych zmian, ale wszystkie opierają się na nowych, ulepszonych raportach i narzędziach. Warto wspomnieć, że Google zawsze zaoferuje Ci pomoc w związku z dostosowaniem się do nowych modyfikacji, więc nie musisz się martwić o wszelkie szczegóły z tym związane.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, możesz przejść do Forum Google w celu znalezienia odpowiedzi. Google pozwoli Ci także uzyskać aktualne informacje na temat wszystkich zmian i szczegółów związanych ze społecznością Google, wiadomościami czy wydarzeniami.
Google nieustannie się zmienia. Nadążanie za tymi modyfikacjami można nazwać niemal obowiązkiem, gdyż jeśli nie dostosujesz swojej witryny do nowych algorytmów, nie osiągniesz satysfakcjonujących wyników. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki, aby odpowiednio zoptymalizować swoją stronę internetową. Zyskasz dzięki temu wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, zdobędziesz popularność w sieci oraz przyciągniesz nowych odbiorców. Zacznij już dziś!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.