Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia meta description na stronie WWW

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia meta description na stronie WWW

Vlada Karpovich/pexels.com

Znacznik meta description jest ważnym elementem, który może pomóc Twojej stronie internetowej odnieść sukces w wynikach wyszukiwania. Chodzi najczęściej o zachęcenie użytkownika do bezpośredniego kliknięcia w adres URL witryny. Dlatego ważne jest, aby w tym miejscu umieścić konkretne i skrótowe informacje na temat zawartości strony lub samego artykułu blogowego.

Mimo że jest to dość proste działanie, czasem przysparza wielu problemów, przez co strona poważnie może na tym ucierpieć. Jeżeli chcesz się upewnić, że Twoje opisy meta są stworzone perfekcyjnie, to dobrze trafiłeś!

W tym artykule przedstawimy Ci kilka najczęstszych błędów popełnianych przez właścicieli strony internetowych podczas tworzenia opisów meta description, których należy unikać.

Czym jest opis meta description?

Opisy meta można znaleźć wyłącznie w wynikach wyszukiwania. Pojawiają się one pod tytułem i adresem URL strony internetowej. Są to krótkie fragmenty treści, które informują odbiorców, o czym jest strona, zanim klikną w link. Opis meta description można edytować w kodzie strony WWW. Najważniejsze jest to, aby przestrzegać liczby znaków w treści, ponieważ zdania dłuższe niż 155 znaków nie będą wyświetlane w całości.

Najczęściej są to tzw. zachęcacze, aby konkretny użytkownik odwiedził witrynę. Jeżeli samodzielnie nie przygotujesz takiego opisu, to musisz wiedzieć, że Google sam zawsze tworzy taki wycinek z fragmentu Twojej treści na stronie. Najczęściej dzieje się to poprzez wyszukanie słów kluczowych w tekście, które akurat wpisał użytkownik w pasek wyszukiwania.

Najczęstsze błędy w meta opisach

  1. Stosowanie zduplikowanych opisów
  2. Jeżeli już planujesz stworzyć swój unikalny opis meta, to postaraj się unikać powielania treści, ponieważ w innym przypadku możesz zostać ukarany przez Google. Musisz pamiętać, że meta description to podgląd na zawartość Twoich stron internetowych. Dlatego, jeżeli chcesz zainteresować swojego potencjalnego klienta do wejścia na stronę, to nie możesz dodawać wszędzie tego samego opisu, ponieważ to jedynie zniechęci go do kliknięcia.

    Jeżeli postarasz się stworzyć unikalną treść w meta opisach, to z pewnością pomogą Ci one zwiększyć ruch na stronie oraz jej CTR, a także poprawić konwersję w witrynie.

  3. Skupienie się wyłącznie na liczbie znaków
  4. Okazuje się, że liczba znaków nie wpływa tak silnie na sukces SEO strony internetowej. Kluczem do sukcesu mogą okazać się piksele, które składają się na każdą osobną literkę w zdaniu. W przypadku urządzeń mobilnych limit pikseli wynosi 680 pikseli i około 120 znaków, podczas gdy standardowe ekrany mogą obsłużyć opis o długości 920 pikseli i około 160 znaków.

    Dlatego zaleca się pisanie opisu, który będzie znajdował się pomiędzy tymi liczbami. Warto również pomyśleć o zastosowaniu różnego rodzaju wtyczek, które ułatwiają śledzenie wpływu meta opisów i ich wyglądu w wynikach wyszukiwania.

  5. Twoje opisy nie są angażujące
  6. Pamiętaj, że opisy, które są niejasne lub wypchane usilnie słowami kluczowymi, odstraszają użytkowników. Najczęściej odbiorcy myślą, że takie strony WWW należą do spamu i nie warto Ci zaufać. Oprócz zawarcia w opisach meta wszystkich niezbędnych informacji o stronie spraw, aby były one warte przeczytania w całości. Dlatego przed stworzeniem opisu zadaj sobie poniższe pytania:

    • Dlaczego ktoś chce odwiedzić moją witrynę?
    • O czym jest moja witryna?
    • Jak może ona rozwiązać problemy użytkowników?
    • Brak odpowiednich słów kluczowych

    Okazuje się, że słowa kluczowe są niezbędne w każdej optymalizacji pod kątem SEO. Zastosowanie właściwych słów kluczowych w krótkim opisie strony informuje Google, że jej zawartość jest odpowiednia dla użytkownika. Upewnij się, że słowa kluczowe są zastosowane w tytule, nagłówkach i głównej treści strony. Bez tego kroku Twój opis meta description może zostać wygenerowany automatycznie przez algorytm Google, który nie zachęci odbiorcy do kliknięcia bezpośrednio w link.

  7. Brak CTA, czyli wezwania do działania
  8. Doskonały opis Twojej witryny nie wystarczy, aby przyciągnąć potencjalnego odbiorcę. Opis meta, który prowadzi do kliknięcia w adres URL strony, musi zawierać wezwanie do działania, które służy jako przynęta. Dzięki temu z pewnością uzyskasz wyższy współczynnik klikalności oraz wzrost konwersji na stronie WWW.


    Źródło: Monstera/pexels.com

    Warto podejść do swoich opisów meta jak do reklamy, czyli wystarczy, że pokażesz użytkownikom konkretny powód, który wzbudzi w nich zaufanie do Twojej witryny. Czasami wystarczy zakończyć opis takimi zwrotami, jak: „dowiedz się więcej” czy „sprawdź sam”.

Podsumowanie

Napisanie skutecznego i przekonującego opisu meta nie jest łatwym zadaniem dla zwykłego przedsiębiorcy. Dobrze przygotowany opis może skutecznie poprawić Twój ranking w wynikach wyszukiwania, ponieważ wpływa on na zwiększenie współczynnika klikalności strony WWW.

Stworzenie go jest naprawdę niezbędnym działaniem pod kątem SEO, dlatego już dzisiaj napisz perfekcyjny meta opis i przyciągaj swoich odbiorców. Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Rodzaje SEO

    Rodzaje SEO

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, koniecznie powinieneś zainteresować się optymalizacją jej treści. Sprawdź, co możesz zyskać dzięki SEO!
    Do czego służy narzędzie Google Search Console?

    Do czego służy narzędzie Google Search Console?

    Zastanawiasz się do czego służy narzędzie Google Search Console? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
    Intencja wyszukiwania – dlaczego jest tak ważna?

    Intencja wyszukiwania – dlaczego jest tak ważna?

    Czy wiesz, czym jest intencja wyszukiwania? A może chcesz wiedzieć, jak wziąć ją pod uwagę podczas optymalizacji strony? Koniecznie przeczytaj!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.