Najczęściej popełniane błędy SEO przez właścicieli stron WWW

Najczęściej popełniane błędy SEO przez właścicieli stron WWW

fauxels/pexels.com

Z pewnością wiesz, że optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek jest ważna. W końcu posiadanie odpowiednio zoptymalizowanej witryny może przyczynić się do sukcesu Twojej firmy w sieci.

Jednak dość często przedsiębiorcy podejmują działania na własną rękę i do końca nie wiedzą, czy robią to w prawidłowy sposób, przez co tworzą się liczne błędy na stronie, które mogą poważnie zaszkodzić Twoim staraniom o poprawę pozycji w rankingu i utrudnić potencjalnym klientom znalezienie strony firmy w wynikach wyszukiwania.

Lista najczęściej popełnianych błędów SEO przez właścicieli stron internetowych

Stosowanie niewłaściwych słów kluczowych

Dość popularnym błędem jest niewłaściwa optymalizacja treści w witrynie pod kątem złych słów kluczowych. Jeśli chcesz przyciągnąć ruch do swojej strony internetowej, nie zrobisz tego nigdy, jeśli nie przeprowadzisz odpowiedniego badania słów kluczowych.

Staraj się szukać takich słów kluczowych, które będą kierować Twoje treści do osób zamierzających dokonać zakupu. Wiele osób błędnie myśli, że tworzy się głównie darmowe poradniki, które nie generują konwersji w witrynie. Musisz nieustannie publikować swoje treści, które przeprowadzą potencjalnego klienta od początku, do końca ścieżki zakupowej. Pamiętaj, że nie osiągniesz tego bez odpowiednio dobranych słów kluczowych.

Brak analizy swoich obecnych działań SEO

Powinieneś stale analizować postępy swojej strategii SEO, ponieważ bez tego nie osiągniesz sukcesu w swojej firmie. Jeśli nie będziesz badać wyników kampanii, słów kluczowych, które działają w prawidłowy sposób, czy innych czynników wpływających na SEO Twojej strony, możesz pożegnać się z wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania.

Narzędzie Google Analytics może Ci pomóc w tej kwestii, ponieważ oferuje możliwość tworzenia raportów. Dzięki nim z łatwością określisz, które słowa kluczowe generują ruch na Twojej stronie, a które z nich powodują konwersję. Zwrócenie uwagi na ten wskaźnik może umożliwić kierowanie na frazy o mniejszym ruchu, które mają wyższą wartość konwersji.

Treści niedostosowane do odbiorców

Często okazuje się, że treści są tworzone pod wyszukiwarki, aby znaleźć się na wysokiej pozycji, jednak jest to błędem. Google ceni sobie użytkowników, dlatego zacznie pozycjonować Twoją witrynę tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będziesz generował treści skierowane bezpośrednio do konkretnego użytkownika.

W pierwszej kolejności dowiedz się, kim są Twoi odbiorcy i czego od Ciebie oczekują. Następnie napisz treść zawierającą potrzebne informacje, dodając odpowiednie słowa kluczowe. To świetny sposób, aby nie tylko poprawić optymalizację swojej witryny, ale także zbudować zaufanie klientów.

Brak optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwania lokalnego

Nie możesz zapominać o najważniejszej kwestii, czyli o wyszukiwaniu lokalnym. Jeśli prowadzisz firmę stacjonarną, to z pewnością przyda Ci się ta strategia. Pomoże uzyskać lepszy ruch na stronie docelowej, który obejmuje osoby mieszkające lub pracujące w Twojej okolicy i potrzebujące dostarczanych przez Ciebie towarów czy też usług.

Jeżeli chcesz zostać zauważony przez innych w Twojej okolicy, postaraj się pozycjonować na lokalne słowa kluczowe wyszukiwane przez potencjalnych klientów.

Pomijanie okazji do zamieszczenia postów innych użytkowników

Niestety coraz częściej recenzje i opinie różnych użytkowników są pomijane, a jest to dobra okazja do zauważenia ich oraz zamieszczenia niektórych na stronie firmy. Z pewnością pomoże to zwrócić uwagę na Twoją markę oraz wzbudzi do niej zaufanie. Czasami wystarczy dodać opcję komentowania pod artykułami na blogu. Okazuje się bowiem, że użytkownicy nieświadomie stosują słowa kluczowe, które mogą okazać się pomocne podczas strategii SEO. Uważaj zaś na spamujące komentarze ze strony odbiorców, ponieważ to może zepsuć Twoją reputację.

Niezoptymalizowane obrazy na stronie

Optymalizacja obrazów pod kątem SEO jest tak samo ważna, jak zwykłych treści na stronie internetowej. Niestety coraz więcej osób o tym zapomina i pozostawia obrazy niezindeksowane przez wyszukiwarki. Jest to dużym błędem, który może zaprzepaścić Twoją karierę na lata.

Brak wyjątkowych i angażujących meta opisów

Nigdy nie stworzyłeś opisów meta do swoich treści, które będą wyświetlane na głównej stronie wyników wyszukiwania pod linkiem do Twojej strony? Opierałeś się wyłącznie na automatycznych wyborach wyszukiwarki? Jest to bardzo duży błąd, ponieważ przez to często mogłeś nie zostać wyszukany przez innych użytkowników.


Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w SEO, warto zaktualizować swoje opisy meta i tagi tytułów. Czasami wystarczy, że użyjesz słowa kluczowego, które okaże się trafne z wyszukiwaną frazą przez użytkownika. Nigdy nie ufaj automatycznie wygenerowanym opisom przez Google, ponieważ nie wróżą one sukcesu Twojej firmie.

Podsumowanie

Istnieje wiele możliwości, dzięki którym możesz poprawić swój ogólny ranking SEO. Pamiętaj o wspomnianych przez nas błędach podczas tworzenia swojej następnej strategii marketingowej, a z pewnością osiągniesz sukces w branży!

Jeśli potrzebujesz pomocy, nasz zespół SEO jest chętny udzielić Ci cennych rad.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje pozycjonowanie? Cena za pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych

    Ile kosztuje pozycjonowanie? Cena za pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych

    Z tej części naszego poradnika dowiesz się więcej o różnicach cenowych w pozycjonowaniu stron www oraz sklepów online. Okazuje się, że obie usługi mogą się od siebie znacznie różnić.
    Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Czym jest anchor text? Jakie typy tekstu zakotwiczenia generują najlepsze wyniki? Odpowiedzi znajdziesz w naszym najnowszym artykule!
    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap II: optymalizacja techniczna strony

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap II: optymalizacja techniczna strony

    W kolejnej części podstaw pozycjonowania dowiesz się m.in. o tym, jak metadane mogą uratować Twoją stronę i dlaczego 7 sekund czekania to zdecydowanie za długo!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.