fauxels/pexels.com
Z pewnością wiesz, że optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek jest ważna. W końcu posiadanie odpowiednio zoptymalizowanej witryny może przyczynić się do sukcesu Twojej firmy w sieci.
Jednak dość często przedsiębiorcy podejmują działania na własną rękę i do końca nie wiedzą, czy robią to w prawidłowy sposób, przez co tworzą się liczne błędy na stronie, które mogą poważnie zaszkodzić Twoim staraniom o poprawę pozycji w rankingu i utrudnić potencjalnym klientom znalezienie strony firmy w wynikach wyszukiwania.
Dość popularnym błędem jest niewłaściwa optymalizacja treści w witrynie pod kątem złych słów kluczowych. Jeśli chcesz przyciągnąć ruch do swojej strony internetowej, nie zrobisz tego nigdy, jeśli nie przeprowadzisz odpowiedniego badania słów kluczowych.
Staraj się szukać takich słów kluczowych, które będą kierować Twoje treści do osób zamierzających dokonać zakupu. Wiele osób błędnie myśli, że tworzy się głównie darmowe poradniki, które nie generują konwersji w witrynie. Musisz nieustannie publikować swoje treści, które przeprowadzą potencjalnego klienta od początku, do końca ścieżki zakupowej. Pamiętaj, że nie osiągniesz tego bez odpowiednio dobranych słów kluczowych.
Powinieneś stale analizować postępy swojej strategii SEO, ponieważ bez tego nie osiągniesz sukcesu w swojej firmie. Jeśli nie będziesz badać wyników kampanii, słów kluczowych, które działają w prawidłowy sposób, czy innych czynników wpływających na SEO Twojej strony, możesz pożegnać się z wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania.
Narzędzie Google Analytics może Ci pomóc w tej kwestii, ponieważ oferuje możliwość tworzenia raportów. Dzięki nim z łatwością określisz, które słowa kluczowe generują ruch na Twojej stronie, a które z nich powodują konwersję. Zwrócenie uwagi na ten wskaźnik może umożliwić kierowanie na frazy o mniejszym ruchu, które mają wyższą wartość konwersji.
Często okazuje się, że treści są tworzone pod wyszukiwarki, aby znaleźć się na wysokiej pozycji, jednak jest to błędem. Google ceni sobie użytkowników, dlatego zacznie pozycjonować Twoją witrynę tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będziesz generował treści skierowane bezpośrednio do konkretnego użytkownika.
W pierwszej kolejności dowiedz się, kim są Twoi odbiorcy i czego od Ciebie oczekują. Następnie napisz treść zawierającą potrzebne informacje, dodając odpowiednie słowa kluczowe. To świetny sposób, aby nie tylko poprawić optymalizację swojej witryny, ale także zbudować zaufanie klientów.
Nie możesz zapominać o najważniejszej kwestii, czyli o wyszukiwaniu lokalnym. Jeśli prowadzisz firmę stacjonarną, to z pewnością przyda Ci się ta strategia. Pomoże uzyskać lepszy ruch na stronie docelowej, który obejmuje osoby mieszkające lub pracujące w Twojej okolicy i potrzebujące dostarczanych przez Ciebie towarów czy też usług.
Jeżeli chcesz zostać zauważony przez innych w Twojej okolicy, postaraj się pozycjonować na lokalne słowa kluczowe wyszukiwane przez potencjalnych klientów.
Niestety coraz częściej recenzje i opinie różnych użytkowników są pomijane, a jest to dobra okazja do zauważenia ich oraz zamieszczenia niektórych na stronie firmy. Z pewnością pomoże to zwrócić uwagę na Twoją markę oraz wzbudzi do niej zaufanie. Czasami wystarczy dodać opcję komentowania pod artykułami na blogu. Okazuje się bowiem, że użytkownicy nieświadomie stosują słowa kluczowe, które mogą okazać się pomocne podczas strategii SEO. Uważaj zaś na spamujące komentarze ze strony odbiorców, ponieważ to może zepsuć Twoją reputację.
Optymalizacja obrazów pod kątem SEO jest tak samo ważna, jak zwykłych treści na stronie internetowej. Niestety coraz więcej osób o tym zapomina i pozostawia obrazy niezindeksowane przez wyszukiwarki. Jest to dużym błędem, który może zaprzepaścić Twoją karierę na lata.
Nigdy nie stworzyłeś opisów meta do swoich treści, które będą wyświetlane na głównej stronie wyników wyszukiwania pod linkiem do Twojej strony? Opierałeś się wyłącznie na automatycznych wyborach wyszukiwarki? Jest to bardzo duży błąd, ponieważ przez to często mogłeś nie zostać wyszukany przez innych użytkowników.
Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w SEO, warto zaktualizować swoje opisy meta i tagi tytułów. Czasami wystarczy, że użyjesz słowa kluczowego, które okaże się trafne z wyszukiwaną frazą przez użytkownika. Nigdy nie ufaj automatycznie wygenerowanym opisom przez Google, ponieważ nie wróżą one sukcesu Twojej firmie.
Istnieje wiele możliwości, dzięki którym możesz poprawić swój ogólny ranking SEO. Pamiętaj o wspomnianych przez nas błędach podczas tworzenia swojej następnej strategii marketingowej, a z pewnością osiągniesz sukces w branży!
Jeśli potrzebujesz pomocy, nasz zespół SEO jest chętny udzielić Ci cennych rad.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.
W Internecie jest mnóstwo informacji na ten temat, ale Twój artykuł jest naprawdę ciekawi. Odróżnia się od innych charakterystycznym stylem wypowiedzi – i dobrze. Oryginalność jest w cenie 🙂