Jest wiele lokalnych firm, które nie wiedzą, jak zacząć działać w Internecie. Dlatego postanowiliśmy stworzyć artykuł, który będzie przeznaczony dla właścicieli bardzo małych firm, którzy chcą się rozwinąć w świecie online. Dla właścicieli lokalnych przedsiębiorstw SEO może być dość skomplikowane. Dodatkowo wymaga wiedzy i umiejętności. Jednak jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomóc.
Jeżeli dopiero planujesz stworzyć swoją profesjonalną stronę branżową, to idealnie trafiłeś! Pomożemy Ci sprostać trudowi pozycjonowania witryn pod kątem SEO.
Warto to zrobić, jeśli nie zamierzasz w przyszłości zmienić nazwy firmy (a raczej wolałbyś tego uniknąć). Już od samego początku musisz zadbać o to, aby nikt niepożądany nie skopiował Twojej witryny. Nie jest to droga inwestycja, a z pewnością przyda Ci się na długie lata.
Musisz wiedzieć, że hosting jest niezbędny dla każdej strony internetowej. Bez niego witryna nie mogłaby istnieć. Chodzi o to, aby użytkownik mógł do niej zajrzeć o każdej porze dnia i nocy, bez wykupionego hostingu. Twoja strona wyłączy się, kiedy Ciebie nie będzie w pobliżu, przez co będzie niedostępna dla innych odbiorców. Inaczej mówiąc, musisz zainwestować w serwer, który będzie podtrzymywał przy życiu Twoją stronę WWW.
Jeżeli masz problem ze stworzeniem projektu strony, może warto zatrudnić projektanta, który się tym zajmie? Pamiętaj, że dobrze zaprojektowana strona internetowa, to klucz do sukcesu. Okazuje się, że użytkownik najczęściej pozostaje w witrynie, ponieważ jest ona dla niego atrakcyjniejsza niż inne. Spróbuj zaskoczyć potencjalnych klientów i stwórz coś wyjątkowego!
Pamiętaj, że media społecznościowe są kluczem do sukcesu Twojej marki. Możesz tam być w stałym kontakcie ze swoimi klientami i odpowiadać na bieżąco na ich pytania. Okazuje się, że algorytmy wyszukiwarek lepiej pozycjonują witryny, które są obecne w mediach społecznościowych, dlatego jeżeli zależy Ci na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, to teraz jest ten moment, aby pomyśleć o założeniu profilu firmowego!
Upewnij się, że nazwa Twojej firmy i wszystkie inne niezbędne informacje, takie jak adres, numer telefonu czy e-mail pojawiają się na stronie głównej w formie tekstowej. Pamiętaj również, aby podać na stronie głównej miasta, które obsługujesz.
Jeśli korzystasz z mediów społecznościowych w swojej firmie, dołącz link do aktywnych profili, aby ludzie mogli śledzić Cię na bieżąco.
Będziesz miał możliwość podania informacji na temat swojej firmy, czym się zajmuje, jak działa, a może nawet historię założenia. Opowiedz, dlaczego jesteś najlepszy i dlaczego klienci powinni wybrać akurat Ciebie. Warto również umieścić w tej sekcji zdjęcie grupowe pracowników lub zdjęcie właściciela firmy, może to zapewnić autorytet Twojej firmie.
Tutaj możesz dodać informacje o cenach lub opowiedzieć użytkownikom, jak mogą uzyskać wycenę. Jeżeli sprzedajesz już gotowe prace, to warto umieścić ich zdjęcia właśnie w tej sekcji. Odpowiedniej jakości zdjęcia z pewnością przyciągną potencjalnych klientów.
Ta zakładka musi znaleźć się na Twojej stronie internetowej i obejmować pełny adres firmy, numer telefonu, adres e-mail, numer faksu, godziny pracy, a dodatkowo mapę, na której możesz przekazać wskazówki jak dojechać.
Upewnij się, że tagi opisu na każdej stronie zawierają odpowiednie zdania, które będą służyły jako reklama dla Twojej marki. Musisz nimi sprawić, aby ludzie zechcieli dowiedzieć się więcej na konkretny temat. Najczęściej opis pojawia się pod tytułem witryny w wyszukiwarce. Upewnij się, że ma on charakter nie tylko promocyjny, ale także informacyjny.
Upewnij się, że tagi tytułów Twoich stron WWW są unikalne i zawierają odpowiednie słowa kluczowe, które Twoim zdaniem ludzie wpisaliby w wyszukiwarkę. Pamiętaj, że każda strona w Twojej witrynie powinna posiadać tag tytułu, który odzwierciedla treść specyficzną dla tej podstrony. Tytuł jest najsilniejszym sygnałem, jaki możesz wysłać do algorytmów wyszukiwarek, ponieważ to właśnie po nim wiedzą, na jakie zapytania wyświetlać Twoją witrynę.
Najważniejsze jest to, aby nie przeciążać swojej witryny zbędnymi informacjami. Strona przyjazna dla użytkownika, to taka, po której z łatwością może się poruszać i nie gubi się już na stronie głównej. Zła nawigacja przyczynia się do spadku konwersji.
Najlepszy sposobem na zaistnienie w świecie online jest promocja swoich wpisów. Możesz to robić poprzez udostępnianie zawartości w mediach społecznościowych lub wykupywanie płatnych reklam. Wszystkie metody są dobre, kiedy przynoszą zyski.
Warto również pomyśleć o tzw. “marketingu szeptanym”. Postaraj się porozmawiać ze znajomymi, rodziną, czy innymi firmami, które mają strony internetowe i dowiedz się, czy byliby skłonni umieścić link do Twojej witryny, aby pomóc w jej promowaniu.
Poproś znajomych i rodzinę, aby polubili Twoją firmę na Facebooku lub zaobserwowali ją na dowolnych portalach społecznościowych, które stworzyłeś.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci stworzyć stronę internetową zgodnie z zasadami SEO. Jeżeli chcesz zaistnieć na rynku online, to są to niezbędne kroki do wykonania. Możesz również poprosić doświadczony zespół ekspertów SEO, aby pomogli Ci poradzić sobie z problemem pozycjonowania witryny.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.