Optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego – TOP 10 porad

Optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego – TOP 10 porad

Andrea Piacquadio/pexels.com

Wyszukiwanie głosowe stanowi ponad 40% wszystkich wyszukiwań. Warto zatem wiedzieć, jak najlepiej zoptymalizować treści strony internetowej!

Wyszukiwanie głosowe to bez wątpienia coraz bardziej popularny element wykorzystywany na co dzień. W 2020 roku ponad 40 procent wszystkich wyszukiwań stanowiły polecenia wydawane bez dotykania ekranu. Google Home, Siri, Alexa i Cortana to tylko niektóre z opcji, które mogą sprawić, że szukanie informacji podczas podróży będzie dziecinnie proste.

Jak zaktualizować zawartość witryny, aby była ona widoczna z uwzględnieniem algorytmów wyszukiwania głosowego? Oto 10 wskazówek.

Optymalizacja FAQ jest bardzo ważna

Większość wyszukiwań głosowych stanowią pytania, dlatego też jednym ze sposobów optymalizacji treści pod kątem tego typu wyszukiwania jest skupienie się na sekcji FAQ (frequently asked questions) i przygotowanie się do odpowiedzi na konkretne pytania konsumentów we wszystkich obszarach witryny. Zoptymalizuj zawartość strony pod kątem dokładnych pytań, których spodziewasz się od klientów korzystających z wyszukiwania głosowego. Przede wszystkim wyposaż stronę w precyzyjne odpowiedzi, które nie tylko usatysfakcjonują użytkowników, ale też przyciągną uwagę Google. Doskonalenie tego działania wymaga pokaźnej wiedzy w dziedzinie, którą się zajmujesz oraz dokładnego zrozumienia wymagań konkretnych konsumentów. Jeśli ta działalność okaże się dla Ciebie zbyt wymagająca, zdecydowanie powinieneś zwrócić się do doświadczonego zespołu SEO, który pomoże Ci przeprowadzić niezbędne badania i stworzyć treści, które będą doskonałą odpowiedzią na pytania zadawane podczas wyszukiwania głosowego!

Słowa kluczowe to podstawa!

Słowa kluczowe stały się czymś więcej niż pojedynczymi słowami, które są dla twórców problematyczne w kwestii płynnego dopasowania ich do treści. Mimo że pojedyncze frazy są nadal ważne, słowa kluczowe i długie wyrażenia stały się najważniejszymi obiektami uwzględnianymi przez wyszukiwarki. Bezkonkurencyjne w słowach typu long tail jest to, że mają one swój specyficzny charakter i są wyróżniane przez wyszukiwarki. Na przykład, zamiast wyszukiwać „sukienka”, możesz zmaksymalizować trafienie w określone zamierzenia za pomocą słowa kluczowego typu long tail, takiego jak „krótka czerwona sukienka z długim rękawem”. Zamiast jednego słowa, które może dać niejasny wynik, fraza od trzech do czterech słów sprawia, że wyszukiwanie jest dużo bardziej szczegółowe, a wyniki dokładniejsze. Istotne jest zatem żebyś zadbał o zastosowanie tych elementów, gdyż mogą one znacznie poprawić Twoją pozycję wśród wyników wyszukiwania.

Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Myśl jak klient

Budowanie treści wyłącznie w oparciu o cel, którym jest stworzenie konkretnej konwersji okazać się może w obecnych czasach zbyt trywialne. Chociaż jest to bardzo ważne, obiektem Twoich największych starań powinien być klient, gdyż to właśnie dla niego tworzysz.

Twoje treści są internetowym głosem Twojej marki, który jako pierwszy dociera do użytkowników. Pamiętaj zatem o wartości „obsługi klienta”, jego potrzebach i korzyściach, jakie powinna zapewnić mu zawartość Twoich stron.

Pamiętaj o optymalizacji starszych treści

Decyzja o tworzeniu treści pod kątem wyszukiwania głosowego nie oznacza, że musisz ignorować możliwość wyświetlania innych stron. Oczywistym jest, że chcesz, aby Twoje wpisy były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwań na komputerach i urządzeniach mobilnych. Zadbaj więc również o aktualizowanie starszych informacji tak, aby były łatwiejsze do odnalezienia wyłącznie głosem. Powinno się to stać Twoim priorytetem, gdyż może przynieść wiele korzyści związanych z lepszym pozycjonowaniem, a co za tym idzie, większą liczbą klientów. Koncentrując się na wyszukiwaniu głosowym, przejrzyj swoją witrynę i znajdź miejsca, w których słowa kluczowe long tail mogą być umieszczone w Twoich treściach. Pomoże Ci to przekształcić stronę w ten sposób, aby była swego rodzaju zbiorem informacji możliwych do wyszukania bez konieczności wpisywania pytań do wyszukiwarki.

Liczy się dobra strategia

Chociaż struktura Twojej strony nie wpływa bezpośrednio na wyniki pozycjonowania, może w pewnym stopniu pomóc wyszukiwarkom uzyskać dokładniejszy wgląd w treść, która dzięki temu stanie się bardziej widoczna podczas wyszukiwania głosowego. Uporządkowane dane to klucz zapewniający uznanie klientów, którzy doceniają przejrzystość strony, jej intuicyjność i łatwość obsługi.

Dane, które zdecydowanie wpłyną na Twoją wysoką pozycję w wyszukiwarce podczas poleceń głosowych to między innymi:

  • Ceny;
  • Dane kontaktowe;
  • Godziny pracy;
  • Znaczniki nawigacji witryny.

Istnieje wiele sposobów maksymalizacji korzyści płynących z zastosowania wyżej opisanego schematu. Z pomocą agencji SEO będziesz mógł wykorzystać go w sposób, który sprawi, że Twoja strona będzie wyróżniać się spośród innych, nie wyglądając przy tym na spam!

Dostosuj się do użytkownika

Zwróć uwagę na to, jak sam wypowiadasz polecenia podczas wyszukiwania głosowego. Z pewnością nie przybierają one formy zwięzłych haseł, jak ma to miejsce podczas wpisywania tekstu w wyszukiwarkę. Zdecydowanie częściej występują w postaci rozbudowanych zdań, zwłaszcza pytań. Pamiętaj o tym podczas tworzenia treści na swojej stronie. Nie unikaj podawania szczegółowych fraz, zamiast dwuwyrazowych haseł. Postaw na sformułowania typu “jak nazywa się wynik dodawania?”, w zamian za “wynik dodawania”. Z pewnością trafniej wykorzystasz w ten sposób zachowania swoich odbiorców.

Szybkość i dostępność na urządzeniach mobilnych

Osoba korzystająca z wyszukiwania głosowego najprawdopodobniej się spieszy. Upewnij się, że Twoja witryna jest wystarczająco szybka i spełnia oczekiwania użytkowników. Pamiętaj, że stabilna prędkość ładowania stron, szczególnie na urządzeniach mobilnych, to podstawa! Weź to pod uwagę zwłaszcza dlatego, że większość wyszukiwań głosowych odbywa się z poziomu telefonu. Szybka strona daje Ci również możliwość zajęcia szczytowej pozycji w rankingu pozycjonowania Google, dlatego zadbaj o nie w szczególności.

Zwróć uwagę na lokalne działania SEO

Badania pokazały, że większość wyszukiwań głosowych obejmuje konsumentów szukających wyniku w najbliższym otoczeniu. Jeśli chcesz pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwań, musisz ulepszyć lokalne działania SEO. Zrobisz to dzięki skupieniu się na aktualnych treściach i aktualizacji informacji w Google Moja Firma. Im jaśniej napiszesz o swojej lokalizacji, godzinach pracy oraz innych powiązanych lokalnych informacjach, tym szybciej zostaniesz liderem w swojej lokalnej branży!

Bądź na bieżąco!

Regularnie sprawdzaj rankingi najczęściej wyszukiwanych fraz, stale uzupełniaj swoją wiedzę na temat tego, czego i w jaki sposób poszukują użytkownicy. Prowadź dyskusje ze swoimi odbiorcami na mediach społecznościowych, by wiedzieć, czego oczekują od Twojej strony. Pamiętaj, tworzysz dla nich, więc nie możesz zapominać o ich oczekiwaniach. Staraj się ulepszać swoją działalność każdego dnia!

Daj sobie pomóc!

Czasami operacje związane z optymalizacją treści pod kątem wyszukiwania głosowego mogą być przytłaczające. Bez odpowiednich słów kluczowych, rozległej wiedzy na temat grupy docelowej, czasu i specjalistycznych narzędzi do optymalizacji witryny jako całości, wielu lokalnych właścicieli firm szybko zniechęci się do podejmowania jakichkolwiek działań zmierzających w tym kierunku. Pozwól ekspertom być pomocną dłonią, która pozwoli Ci pokonać techniczne bariery algorytmów Google. Skontaktuj się z nami już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Aktualności
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 konferencji SEO (online i offline) do udziału w 2022 roku

    5 konferencji SEO (online i offline) do udziału w 2022 roku

    Poznaj 5 konferencji SEO, w których możesz wziąć udział zarówno online, jak i offline.
    Świąteczne szaleństwo zakupowe – plan dla e-commerce last minute

    Świąteczne szaleństwo zakupowe – plan dla e-commerce last minute

    Święta są co roku, jednak i tak potrafią nas zaskoczyć! Podpowiadamy, jak ogarnąć marketing w wersji „na ostatnią chwilę” i wyjść z grudniowego zamieszania bez szwanku (z zyskiem w kieszeni).
    Google zapowiedział aktualizację. Co wiemy o Page Experience Update?

    Google zapowiedział aktualizację. Co wiemy o Page Experience Update?

    Kolejna aktualizacja od giganta położy jeszcze większy nacisk na elementach, nad którymi w grupie iCEA skupiamy się od dawna. O jakich kwestiach mowa? Przeczytasz w naszym wpisie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.