DARMOWY AUDYT SEO

Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap III: link building i inne elementy wpływające na widoczność strony

6 min czytania
Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap III: link building i inne elementy wpływające na widoczność strony
Kategoria Pozycjonowanie

Przed nami trzecia część poradnika „Podstawy pozycjonowania ‒ od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty?”. Ten segment poświęcony zostanie przede wszystkim linkom i ich roli w pozycjonowaniu, a także innym czynnikom, które mają wpływ na widoczność strony.

Spis treści:

Linki w pozycjonowaniu strony

Linki są kolejnym elementem, który składa się na pozycjonowanie. Najczęstszym problemem jest zwykle ich pozyskiwanie, nie tylko przez zwykłych użytkowników, ale również przez agencję. Biorą cały czas czynny udział w określaniu wartości strony, przy czym obecnie nie liczy się sama ilość. Im lepsze strony, z których pochodzą linki, tym lepiej.

Zanim jednak zaczniemy je pozyskiwać, warto dowiedzieć się, że w pozyskiwaniu linków najważniejsze jest:

1. Zdywersyfikowanie źródeł linków

Oznacza to pozyskiwanie ich z różnych źródeł np. forów internetowych, blogów, portali informacyjnych, stron partnerów itp.

2. Zdywersyfikowanie parametrów linków

Parametry linków możemy podzielić na:

  • nofollow – linki, które nie przekazują mocy / autorytetu. Są to najczęściej linki z komentarzy na blogu i wpisy na forach. Obecnie robot Google ma samodzielnie decydować o braniu pod uwagę tego parametru,
  • follow – linki domyślnie śledzone, które bez żadnego z powyższych i poniższych parametrów przekazują moc strony do naszej, z której pochodzą. Takie linki możemy pozyskiwać od naszych partnerów, możemy też zapłacić za artykuły sponsorowane lub znaleźć miejsce, gdzie linki nie mają parametrów,
  • UGC (User Generated Content) – nowy parametr, który powstał w celu lepszego „zrozumienia” linków przez algorytmy wyszukiwarki Google. Określa treść tworzoną przez użytkowników, najczęściej dotyczy to forów i komentarzy na blogu. Nie powinny przekazywać mocy naszej domenie,
  • sponsored – drugi nowy parametr, który powstał w takim samym celu jak UGC. Jak sama nazwa wskazuje, są to linki sponsorowane, czyli opłacone, np. z reklam i innych tego typu źródeł.

3. Pozyskiwanie linków z wartościowych stron

Nie warto linkować z nowo powstałych portali internetowych bez historii lub z nieznaną historią. Pomóc w określeniu, czy strona jest wartościowa, mogą narzędzie typu ahrefs.com lub majestic.com, które oceniają wartość strony poprzez wewnętrzne rankingi. Możemy też samodzielnie ocenić, czy portal wydaje się wartościowy, np. sprawdzając wstawioną treść.

Posąg na łańcuchami

4. Linkowanie nie tylko na frazy kluczowe, które nas interesują

Linki możemy podzielić na tekstowe i graficzne:

  • tekstowe dokładne – dokładne frazy kluczowe np. pozycjonowanie poznań jako linki do naszej strony,
  • tekstowe mieszane – np. Pozycjonowanie stron iCEA – połączenie brandu z frazą kluczową,
  • tekstowe brandowe – nazwa naszej marki jako link do naszej strony,
  • tekstowe będące adresem url – np. https://grupa-icea.pl,
  • graficzne – w tym przypadku treścią linku będzie atrybut alternatywny obrazka.

`
W profilu linkowym przewagę powinna mieć strona główna z linkami na adresy URL oraz brandowe, w dalszej kolejności powinny się znaleźć linki typu URL do poszczególnych podstron, a najmniej powinno być linków typu anchor, czyli tekstowych dokładnych.

5. Pamiętanie o tym, aby źródła linków były tematyczne

Nie linkujemy od mechanika do sklepu z odzieżą, ponieważ może zadziałać to na naszą niekorzyść.

Skoro wiemy już jakie, to skąd takie linki pozyskać?

Linki nofollow możemy pozyskiwać poprzez merytoryczne komentarze, np. na blogach tematycznych powiązanych z naszą branżą. Wiele blogów pozwala na podanie adresu strony, który jest zwykle używany w nazwie użytkownika lub jako „www”. Nie stosujmy linków w samym komentarzu, ponieważ zostanie potraktowane to jako tzw. SPAM.

Możemy skorzystać z usług firm link buildingowych, jednak musimy być zawsze pewni konkretnej firmy, a sami też powinniśmy mieć odpowiednią wiedzę lub znać kogoś, kto pomoże zweryfikować wartość pozyskanych w ten sposób linków. Pozyskane w taki sposób linki mogą być też znacznie droższe.

Kolejną z opcji jest skorzystanie z inkubatorów portali, które oferują publikację artykułu sponsorowanego z linkiem, np. whitepress.pl i linkhouse.co. Jednak, żeby nie przepłacić za nie, warto skorzystać z oceny profesjonalisty.

Unikajmy ofert na portalach aukcyjnych i ogłoszeniowych. Niska cena i obietnica szybkich efektów mogą kusić, ale zakup linków w tego typu miejscach może w dłuższej perspektywie mocno zaszkodzić, prowadząc do ogromnych spadków lub nałożenia przez Google filtrów algorytmicznych na naszą stronę. W takiej sytuacji pozostanie nam już działanie z nową domeną, czyli pozycjonowanie.

Najlepszą i wbrew pozorom najbardziej ekonomiczną opcją jest skorzystanie z usług pozycjonera lub agencji, która na bieżąco będzie nadzorowała pozyskiwanie linków i cały proces pozycjonowania.

Sprawdź: Mity i fakty w pozycjonowaniu (SEO)

Inne elementy wpływające na pozycjonowanie

Na widoczność strony w wyszukiwarkach wpływa też szereg innych czynników. Do głównych uwarunkowań oddziałujących na pozycjonowanie należą wiek i historia domeny oraz towarzystwo strony.

Wiek domeny i jej historia

Na pozycjonowanie ma wpływ wiek domeny i to, jak długo już pracuje (to znaczy są na niej opublikowane i dostępne treści). Im dłużej i im więcej dobrych treści jest opublikowanych, tym lepiej dla nas. Nawet jeśli nikt nie przeprowadzał jeszcze żadnych optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, to treść na pewno była w jakiś sposób doceniana przez algorytmy i efekty działań po optymalizacji SEO mogą pojawić się znacznie szybciej, niż na nowo kupionej domenie.

Gdy od początku pozycjonuje stronę ktoś, kto się na tym zna, jesteśmy w dużo lepszej sytuacji, niż gdy poprawiamy po kimś nieudane linkowanie. Szczególnie złej jakości linki trudno nadrobić, gdyż wymaga to więcej czasu, a nie ma żadnej gwarancji powodzenia, że naprawiony profil linkowy da oczekiwane efekty.

Towarzystwo strony

To, gdzie umieszczona jest strona, również może wpływać na pozycjonowanie. Warto skorzystać z innego hostingu niż współdzielony, ponieważ na takim serwerze może być wiele innych stron, które niekoniecznie muszą korzystać z dobrych i bezpiecznych praktyk w kwestii optymalizacji SEO i linkowania.

W przypadku nowej witryny warto zainwestować w inny adres IP. Da nam to poczucie bezpieczeństwa i pewność, że w ocenianiu wartości naszej strony internetowej nie przeszkodzi nam żadna inna strona.

To była trzecia, a zarazem ostatnia część poradnika „Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty?”. Opisane zostały w nim najważniejsze elementy pozycjonowania. Trzeba jednak pamiętać, że na skuteczne pozycjonowanie to długotrwały i złożony proces, na który wpływa wiele czynników. Ponadto, zajmując się pozycjonowaniem, należy stale śledzić branżowe niuanse i zmiany algorytmów oraz dbać o stronę i wyszukiwać kolejne sposoby na podniesienie jej wartości w niewidocznym dla nas rankingu stron wyszukiwarki Google.

Dlatego, jeśli nie masz całych dni i nocy na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek, warto zastanowić się nad powierzeniem pozycjonowania profesjonalistom. Sprawdź ofertę Grupy iCEA i umów się na bezpłatną konsultację SEO.

Artykuł powstał we współpracy z Pawłem Jagatem ‒ specjalistą SEO w Grupie iCEA.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
Zastanawiasz się, co to jest certyfikat SSL i czy warto wdrożyć go na stronę internetową? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, dlaczego jest on kluczowy dla SEO i jakie korzyści wynikają z jego posiadania.
Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?
Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?
Audyt SEO jest kluczem do przeprowadzenia późniejszych działań optymalizacyjnych. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Sprawdź nasz artykuł!
Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?
Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?
Stworzenie dobrego opisu meta może być ciężkim zadaniem. Aby Ci je ułatwić, w naszym artykule wyjaśniamy, czym jest i jak pisać meta opis strony.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę