Połączenie SEO i PPC – czy to się opłaca?

Połączenie SEO i PPC – czy to się opłaca?

Julia M Cameron/pexels.com

Wielu twórców wciąż uważa, że należy zdecydować się na jedną strategię marketingową: albo SEO, albo PPC. Właściciele stron internetowych poszukują informacji dotyczących tego, która metoda zapewni im największe zyski. Okazuje się jednak, że kampanie te zapewniają najkorzystniejszy zwrot z inwestycji, kiedy ze sobą współpracują. Ich połączenie powoduje rozszerzenie działalności marketingowej na wielu obszarach. Logicznym wydaje się bowiem fakt, że wykorzystując wiele środków, można osiągnąć wiele różnych efektów. Zasada ta znajduje zastosowanie także w przypadku wdrożenia strategii PPC i SEO.

W tym artykule poznasz kilka powodów, dla których warto zastosować wyżej wymienione techniki marketingowe jednocześnie i dowiesz się, co możesz osiągnąć dzięki takiej współpracy. Aby jednak lepiej zrozumieć ich zalety, przyjrzyjmy się bliżej podstawom tych strategii.

Czym jest PPC?

PPC (Pay-Per-Click) to model marketingu cyfrowego, w którym reklamodawca zobowiązany jest do zapłaty za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w prezentowaną ofertę. Reklamy tego typu wyświetlane są zazwyczaj na samej górze listy wyników wyszukiwania, dzięki czemu są bardziej skuteczne, gdyż zwracają uwagę użytkowników. W przeciwieństwie do SEO, kampania PPC zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, jednak przynosi szybkie efekty, co jest wystarczającą zachętą do zastosowania tej strategii marketingowej.

Sprawdź: Kampania pay per click – przepis na powodzenie w kilku krokach

Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to z kolei model marketingowy, którego celem jest generowanie ruchu w witrynie za sprawą uzyskania wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwań. W jego skład wchodzą techniki, takie jak dbałość o wysokiej jakości treści, tworzenie sieci linków zwrotnych z wartościowych stron internetowych i poprawianie technicznych aspektów witryny. Mimo że organiczne pozycje uzyskane za sprawą optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek znajdują się pod reklamami PPC, zatrzymują te miejsca na dłużej, gdyż efekty SEO mają charakter długoterminowy.

Znasz już zalety SEO i PPC. Przyjrzyjmy się teraz bliżej korzyściom, jakie wynikają z zastosowania obu tych strategii jednocześnie.

Większa widoczność w wyszukiwarce

Osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania może zrewolucjonizować Twoje podejście do marketingu w sieci. Dzięki widoczności w wyszukiwarce nie tylko zwiększasz ruch na swojej stronie, ale też zabierasz miejsce branżowym rywalom, wskutek czego udział Twojej marki w internetowym rynku wzrasta.

Wdrożenie strategii marketingowej, która obejmuje zarówno PPC, jak i SEO, spowoduje, że użytkownicy zobaczą Twoją stronę na liście wyników wyszukiwania aż dwukrotnie. Skutkować to będzie wzmożonym zaufaniem do marki, co jest niezwykle pożądanym efektem.

Źródło: Jacqueline Kelly/pexels.com

Pamiętaj, że SEO to inwestycja, na której jakiekolwiek efekty można czekać nawet kilka miesięcy. Z kolei wyniki PPC pojawiają się niemal natychmiast. Dzięki połączeniu tych dwóch strategii, osiągniesz sukces. Podczas gdy Ty będziesz działać w celu zdobycia wysokich pozycji organicznych przy pomocy SEO, reklamy PPC będą już widoczne dla użytkowników. Wynika z tego, że maksymalnie wykorzystujesz swój czas, dzięki czemu osiągnięte rezultaty zaskoczą nawet Ciebie.

Sprawdź: Marketingowa debata: SEO kontra PPC

Spójna strategia słów kluczowych

Można pokusić się o stwierdzenie, że Twoja strategia SEO nie jest kompletna bez wykorzystania kampanii PPC. Płatne reklamy umożliwiają bowiem przeprowadzenie testów słów kluczowych, dzięki czemu ustalisz, jakie frazy są najchętniej poszukiwane przez grupę docelową i skutecznie przyciągają odbiorców do Twojej witryny

Jeśli okaże się, że wykorzystanie pewnych słów kluczowych w reklamach PPC jest zbyt drogie, świetnym pomysłem będzie wdrożenie ich do strategii SEO. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze i skierujesz swoje treści na popularne frazy.

Jak widzisz, najlepsza strategia słów kluczowych obejmuje jednoczesne wykorzystanie SEO i PPC. Nie rezygnuj więc z żadnej z tych technik, a osiągniesz niesamowite efekty.

Zoptymalizowana strona docelowa

Zarówno na efekty SEO, jak i PPC w dużym stopniu wpływa jakość strony docelowej. Jeśli wykorzystasz w jej treści odpowiednie słowa kluczowe i zaprojektujesz zawartość zgodnie z zasadami optymalizacyjnymi, współczynnik konwersji PPC z pewnością się polepszy. Ponadto przenoszenie użytkowników do witryny za pośrednictwem płatnych reklam i organicznych pozycji na liście wyników wyszukiwania zapewni Ci podwójne efekty! Nie rezygnuj więc z tych korzyści i wykorzystaj obie te techniki w swojej strategii sprzedażowej.

Sprawdź: Jakie są rodzaje linków?

Angażowanie odbiorców

Jednoczesne wykorzystanie PPC i SEO pomaga dotrzeć do docelowych odbiorców na wielu internetowych obszarach. Jeśli użytkownik znajdzie Twoją firmę na liście organicznych wyników wyszukiwania i nie odwiedzi jej strony, możesz go ponownie zaangażować za pomocą kampanii PPC. To doskonały sposób na budowanie ruchu w witrynie, więc warto wdrożyć go do swojej strategii marketingowej.

Dwie strategie - podwójna korzyść

Pamiętaj, że nie wszystkie reklamy PPC są tak samo skuteczne. Podobnie z optymalizacją treści. Czasami na efekty SEO wystarczy poczekać dwa miesiące, a czasami pozycja na liście wyników wyszukiwania nie będzie się zmieniała przez kolejne pół roku. Właśnie dlatego tak ważna jest współpraca SEO i PPC, gdyż podczas niewydajności jednej strategii, druga będzie pchać Twój biznes do przodu.

Mamy nadzieję, że nigdy już nie będziesz chciał decydować się na wybór jednej techniki. Widzisz przecież, że ich jednoczesne wykorzystanie zagwarantować może niesamowite efekty, z których z pewnością nie chcesz rezygnować. Nie czekaj więc dłużej i połącz SEO i PPC, aby móc cieszyć się zwiększonym ruchem na stronie i popularnością w sieci. Zacznij już dziś!

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest certyfikat SSL? Czy ma wpływ na SEO?

    Czym jest certyfikat SSL? Czy ma wpływ na SEO?

    Użytkownicy Twojej strony zakładają, że jest ona bezpieczna i mogą bez obaw z niej skorzystać. Dowiedz się, czym jest certyfikat SSL, jak wpływa na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google i bezpieczeństwo internautów.
    Czym są tagi meta robots?

    Czym są tagi meta robots?

    Jak rozmawiać z robotem sieciowym? Czy można z nim negocjować? Odpowiedź na te pytania stanowią tagi meta robots. Sprawują kontrolę nad działaniami Google.
    Jak prawidłowo dobierać frazy dla klienta?

    Jak prawidłowo dobierać frazy dla klienta?

    Dobór odpowiednich słów kluczowych to bardzo ważny proces podczas pozycjonowania. Przeczytaj, jak odpowiednio je dobierać dla klientów.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę