Praktyki SEO: Black Hat SEO

Praktyki SEO: Black Hat SEO

Vlada Karpovich/pexels.com

Internet jest nieskończenie wielką przestrzenią, której liczba stron rośnie każdego dnia. Pragnienie znalezienia się na najwyższym miejscu w rankingu może doprowadzić do chęci skrócenia sobie drogi. Pójście na łatwiznę może jednak wiele kosztować. Gdyby Google nie wytyczył szeregu zasad kontrolowanych przez algorytmy, w internecie panowałby chaos i spam. Dowiedz się zatem, jakich technik pod żadnym pozorem nie stosować.

Groźny Czarny Kapelusz, czyli po trupach do celu

Black Hat SEO to wszelkie techniki, które wykorzystują działania niezgodne z zasadami, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nieetyczne metody mogą być zastosowane nieświadomie, jednak w większości przypadków są to zamierzone działania mające na celu oszukanie algorytmów. Niestety to kwestia czasu, zanim zostanie nałożona na nas kara Google. Efekty stosowania metod Black Hat SEO są widoczne od razu, jednak trwają bardzo krótko. W długoterminowej perspektywie przynoszą wiele strat, także finansowych.

Filtry i bany

Google nakłada dwa rodzaje kar na strony sięgające do niezgodnych z wytycznymi metod. W tym kontekście działają głównie dwa algorytmy: Panda i Pingwin. Wyłapują one strony publikujące niskiej jakości treści oraz działania spamerskie.

Filtry to kary nakładane na określony czas – od miesiąca do nawet kilku lat. Jego nałożenie skutkuje spadkiem w rankingu nawet do 70 pozycji. Głównym powodem kar jest nienaturalny wzrost linków zewnętrznych, spam, niewłaściwie stosowne teksty kotwicy czy nadużywanie słów kluczowych.

Bany zaś są dużo poważniejsze, ponieważ nakładane są na zawartość domeny. Kara trwa tyle co filtr, a w skrajnych przypadkach strona może zostać nawet usunięta z indeksu. W ten sposób karane jest ukrywanie tekstu, linkowania, niewłaściwe przekierowania czy wyłudzanie pieniędzy od użytkowników.

Rodzaje nakładanych kar

Stosowane są kary ręczne, nakładane przez pracowników Google. Właściciel strony zostaje poinformowany wówczas o zdarzeniu, a w niektórych przypadkach otrzymuje pakiet wskazówek, co należy naprawić, aby kara została wycofana. W gorszym wypadku nakładana jest kara przez algorytm. Strona zostaje wówczas zawieszona, a właściciel nie dostaje wcześniej żadnej informacji.

Jak więc dowiedzieć się, czy strona została ukarana?

Najłatwiejszą metodą jest spróbowanie wyszukania strony w przeglądarce za pomocą komendy „site”. Jeśli witryna znajduje się na liście wyników, możemy być spokojni. W przypadku dalszych wątpliwości zaleca się sprawdzenie funkcjonowania strony w panelu Google Search Console.

Sprawdź: Budowanie wizerunku firmy w Internecie

Praktyki Black Hat SEO

Oto lista najczęstszych błędów i przykładów łamania zasad.

Upychanie słów kluczowych

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Bardzo ważne w kontekście pozycjonowania są słowa i frazy kluczowe. Często więc kusi, aby umieścić ich jak najwięcej w każdym możliwym elemencie strony. Niestety lepsze jest wrogiem dobrego. Jeśli słowa nie występują w sposób naturalny, utrudniają odbiór tekstu i treść jest nadmiernie pozycjonowana. Jeszcze gorzej, jeżeli nie mają one ze sobą związku. Nic tylko czekać na karę!

Ukrywanie treści

Niektórzy właściciele stron próbują oszukać algorytmy, tworząc dwie wersje jednej strony. Jedną dla odbiorców, drugą dla robotów indeksujących. Strona dla robotów jest upchana słowami kluczowymi, aż pęka w szwach. Zdarza się również, że webmasterzy ukrywają pewne treści, umieszczając je w kolorze tła, zmniejszając rozmiar czcionki na 0 czy chowając linki poza ekranem. Niestety wszystko to, co znajduje się na stronie, powinno być widoczne dla każdego w ten sam sposób, dlatego za takie praktyki również nakładane są kary.

Niskiej jakości treść

Wiesz, że „content is king”, z tego względu strony tworzące niewartościowe materiały zostają ukarane. Mowa tutaj o wszelkich praktykach kopiowania treści, stosowania plagiatów, nadużywania synonimów, tworzenia zbyt krótki tekstów czy istnienie błędów stylistyczno-merytorycznych. Dla Google najważniejsze są wrażenia użytkowników, musisz się więc nieco wysilić.

Nadużywanie danych strukturalnych

Dane strukturalne to znaczniki strony internetowej służące do opisania jej zawartości. Niektórzy webmasterzy próbują manipulować danymi w przestrzeni sieci, np. zmieniają oceny na formach, publikuj fałszywe dane czy spamują w komentarzach.

Niewłaściwe linkowanie

Jest to jeden z najczęstszych problemów nakładania kar. Z jednej strony mowa o wymianie linków, czyli wszelkich próbach pozyskiwania wartościowych linków za pomocą kupna czy wymiany z innymi stronami na szeroką skalę. Z drugiej zaś są to farmy linków budowane jedynie w celu pozyskiwania łączy, bez względu na ich wartość.

Ukryte przekierowania

Mowa tutaj o przekierowaniach 301, które stanowią powszechną praktykę SEO. Czasem jednak pojawia się próba manipulowania rankingiem. Użytkownik wówczas po wyborze interesującej go strony trafia w zupełnie inne miejsce. W większości są to strony spamowe, które mogą zaatakować (zhakować) komputer bądź zaprowadzić użytkownika w niedozwolone miejsca sieci.

Wnioski

Wiesz już, czym jest Black Hat SEO oraz jakie praktyki depozycjonowania są coraz częściej stosowane w internecie. Pamiętaj, że wszystkie techniki opisane w niniejszym artykule są zakazane, podążaj więc za białym królikiem i działaj w duchu White Hat SEO. Droga na skróty nigdy nie popłaca, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z programami komputerowymi. Walka o miejsce rankingowe bywa naprawdę okrutna, jednak nie daj się zwieść.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga

    Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga

    Blog może pozyskiwać duży ruch z Google bez względu na tematykę. Wymaga to optymalizacji witryny, jej dostosowania do wymagań algorytmu. Sprawdź, co musisz zrobić, aby pozyskać internautów z Google.
    Google Moja Firma – jak zoptymalizować swoją wizytówkę?

    Google Moja Firma – jak zoptymalizować swoją wizytówkę?

    Na czym polega optymalizacja wizytówki Google Moja firma? Na co zwrócić szczególną uwagę? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule!
    Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?

    Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?

    Czy wiesz, czym jest wysokiej jakości treść? Potrafisz takie stworzyć? W naszym artykule poznasz odpowiedzi na te z pozoru trudne pytania!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę