Zapytaj o ofertę
Co łączy Google i Tomasza Hajto?
3 min. czytania

Co łączy Google i Tomasza Hajto?

Dziś będzie sporo narzekań na Google i trochę żartów z byłego reprezentanta Polski.

Profil firmy może wyświetlać nieprawidłowe ceny usług

Dla Google wszystko ma swoją cenę. A nie powinno.

Google już od jakiegoś czasu umożliwia dodawanie usług do Profilu firmy. Żadna nowość. Problem w tym, że zaczęło samo te usługi wyceniać. I teraz na wizytówce potrafią wyświetlać się nieprawidłowe, całkowicie oderwane od rzeczywistości ceny. Tu Google da dolara, tam sto, a przy innej usłudze napisze, że jest darmowa. Normalnie jak na loterii. Przewidujemy sporo negatywnych opinii od wprowadzonych w błąd klientów. Także jeśli dodaliście w profilu jakieś usługi, to lepiej rzućcie na nie okiem.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-business-profile-services-incorrect-pricing-35080.html

Najpierw HTML, potem render

Gary Illyes z Google zdradził, że Google czasami nie renderuje całej strony przed pokazaniem jej w serpach albo wiadomościach. Wszystko zależy od tego, jak gorącym newsem jest dana treść i jak szybko Google musi ją zaindeksować.

Oczywiście nie oznacza to, że Google nie wyrenderuje strony w pełni. Kiedyś to zrobi. Ale jeśli Google zależy na czasie i chce pokazać daną stronę w wyszukiwarce w ciągu kilku minut od publikacji, to najpierw przetworzy HTML, a po jakimś czasie wróci i na spokojnie wyrenderuje stronę, aby ją lepiej zrozumieć.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-news-render-search-index-35113.html

Atrybut rel=dofollow nic nie znaczy dla Google

Czas na tradycyjną ciekawostkę od Johna Muellera. Tym razem nasz ulubiony ekspert podzielił się przemyśleniami na temat atrybutu rel=dofollow. I wychodzi na to, że Google ignoruje go tak samo, jak Tomasz Hajto zasady ruchu drogowego.

John przyznał, że rel=dofollow nie ma dla Google absolutnie żadnego znaczenia i równie dobrze możemy używać za niego wymyślonych atrybutów, bo Google uznaje tylko trzy: nofollow, sponsored i ugc.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/non-supported-rel-link-attributes-google-35100.html

ChatGPT wygrywa walkę o pozycje

Znacie The Verge? Ten amerykański portal poświęcony technice opublikował niedawno artykuł, dzięki któremu wbił do TOP 10 na frazę “najlepsza drukarka 2023”. Fraza konkret, jak więc udało im się to osiągnąć? Skorzystali z ChatGPT.

Artykuł o tytule: “Najlepsza drukarka 2023: po prostu kupcie taką samą drukarkę laserową Brothera, jaką mają wszyscy, jest w porządku” liczy sobie 600 słów, z czego 275 napisała sztuczna inteligencja. Sam autor zresztą ostrzega, żeby nie czytać fragmentu autorstwa GPT, bo to bełkot pod algorytmy, i radzi, by kupić pierwszą drukarkę laserową, która pojawi się na przecenie. Jakieś cyferki, modele, porównania, nic jego zdaniem nie ma znaczenia, bo każda drukuje tak samo.

Doceniamy szczerość. I polecamy artykuł, bo choć nie dowiecie się z niego niczego sensownego o drukarkach, to jest on celnym komentarzem na temat wpływu sztucznej inteligencji na jakość contentu w sieci. Jasne, Verge to szanowany portal o dużym autorytecie, więc siłą rzeczy zawsze będzie faworyzowany w wynikach wyszukiwania, no ale bez przesady. Jak ktoś wpisuje hasło “najlepsza drukarka”, to raczej szuka konkretów popartych liczbami, a nie satyrycznego tekstu, w którym autor wprost przyznaje, że pół artykułu nie ma w ogóle sensu, no ale musi pompować liczbę znaków, bo Google kocha dłuższe materiały.

Źródło:
https://searchengineland.com/verge-best-printer-2023-394709

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
    Jak zbadać linki w kodzie źródłowym. Na jakie tagi zwrócić szczególną uwagę? Jak je znaleźć? W tym artykule zawarliśmy wszystkie odpowiedzi!
    Jak korzystać z ChatGPT?
    Jak korzystać z ChatGPT?
    ChatGPT to prosta droga do uzyskania pomocy, informacji i kreatywnego wsparcia. Jak z niego korzystać? Dowiesz się w niniejszym artykule!
    Czym jest marketing wielopoziomowy?
    Czym jest marketing wielopoziomowy?
    Rozwój biznesu to nie tylko ślepe podążanie za poszukiwaniem efektywnych metod promocji. Jakie marketingowe opcje znajdują się w zasięgu Twojej ręki?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.