Zapytaj o ofertę
Kto wygra wojnę AI?

Kto wygra wojnę AI?

2 min. czytania

W dzisiejszym odcinku powiemy między innymi o pojedynku sztucznych inteligencji, który zmieni oblicze internetu, ale najpierw walentynkowy prezent od Google.

Luty miesiącem aktualizacji

Wszystko wskazuje na to, że od początku lutego miały już miejsce aż trzy aktualizacje algorytmu. Pierwsza czwartego lutego, druga 8 i 9, a trzecia – 14. Najprawdopodobniej, bo choć dało się zaobserwować oznaki aktualizacji, to Google niczego jeszcze oficjalnie nie potwierdziło.

Źródła:

https://www.seroundtable.com/february-4th-google-search-ranking-algorithm-update-34859.html

https://www.seroundtable.com/february-8th-9th-google-search-ranking-algorithm-update-34884.html

Bard vs ChatGPT

Internet dosłownie oszalał na punkcie ChatGPT. Nie umknęło to uwadze Microsoftu, który oficjalnie zapowiedział wprowadzenie tej technologii do swoich produktów – w tym przeglądarki Bing. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji w algorytmie wyniki mają być trafniejsze, a odpowiedzi – pełniejsze. Koniec z przewijaniem stron, przeglądarka po prostu odpowie na nasze pytanie. Nowy Bing jest już dostępny, choć póki co w ograniczonej wersji dla testerów.

Co na to wszystko Google? Google przeszło do kontrofensywy i szybko zapowiedziało uruchomienie własnej, analogicznej usługi o nazwie Bard. Firma pochwaliła się nawet działaniem swojego chatbota na filmie. I w rezultacie straciła na wartości 100 miliardów dolarów. Wszystko przez to, że Bard w trakcie wideo-prezentacji udzielił złej odpowiedzi na jedno z pytań, myląc nazwy dwóch teleskopów. Po ujawnieniu błędu akcje Google spadły na giełdzie aż o 9%.

Źródło: https://searchengineland.com/google-launches-bard-its-answer-to-chatgpt-to-trusted-testers-here-is-what-it-looks-like-392729

Google testuje Gray Boxed Snippets

Google testuje nowy sposób wyświetlania snippetów na urządzeniach mobilnych – z opisami na szarawym polu o zaokrąglonych rogach. Nowe, szare tło to jedno, ale meta description ma też większy font i wyświetla się nad tytułem strony, a nie pod nim, jak to było do tej pory. Zmiany konkretne, zobaczymy, czy się przyjmą.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-gray-boxed-snippets-in-search-34856.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Nieznany ficzer w opiniach
    Odc. 44
    Nieznany ficzer w opiniach
    Dziś między innymi przybliżymy Wam pewną szerzej nieznaną funkcję w opiniach Google i zdradzimy, jak uniknąć zawirowań w rankingu przy […]
    Perspektywy, aktualizacje i limity
    Odc. 43
    Perspektywy, aktualizacje i limity
    Oj, dużo działo się ostatnio w naszej branży, więc dzisiaj przygotowaliśmy dla Was nieco większą dawkę newsów niż zwykle. LSU […]
    Google wchodzi w 2023
    Odc. 42
    Google wchodzi w 2023
    Nowy rok, nowe wydanie SEO Newsów, a w nim między innymi o tym, w jaki sposób najlepiej linkować do swoich […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.