W dzisiejszym odcinku powiemy między innymi o pojedynku sztucznych inteligencji, który zmieni oblicze internetu, ale najpierw walentynkowy prezent od Google.
Wszystko wskazuje na to, że od początku lutego miały już miejsce aż trzy aktualizacje algorytmu. Pierwsza czwartego lutego, druga 8 i 9, a trzecia – 14. Najprawdopodobniej, bo choć dało się zaobserwować oznaki aktualizacji, to Google niczego jeszcze oficjalnie nie potwierdziło.
Źródła:
https://www.seroundtable.com/february-4th-google-search-ranking-algorithm-update-34859.html
https://www.seroundtable.com/february-8th-9th-google-search-ranking-algorithm-update-34884.html
Internet dosłownie oszalał na punkcie ChatGPT. Nie umknęło to uwadze Microsoftu, który oficjalnie zapowiedział wprowadzenie tej technologii do swoich produktów – w tym przeglądarki Bing. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji w algorytmie wyniki mają być trafniejsze, a odpowiedzi – pełniejsze. Koniec z przewijaniem stron, przeglądarka po prostu odpowie na nasze pytanie. Nowy Bing jest już dostępny, choć póki co w ograniczonej wersji dla testerów.
Co na to wszystko Google? Google przeszło do kontrofensywy i szybko zapowiedziało uruchomienie własnej, analogicznej usługi o nazwie Bard. Firma pochwaliła się nawet działaniem swojego chatbota na filmie. I w rezultacie straciła na wartości 100 miliardów dolarów. Wszystko przez to, że Bard w trakcie wideo-prezentacji udzielił złej odpowiedzi na jedno z pytań, myląc nazwy dwóch teleskopów. Po ujawnieniu błędu akcje Google spadły na giełdzie aż o 9%.
Google testuje nowy sposób wyświetlania snippetów na urządzeniach mobilnych – z opisami na szarawym polu o zaokrąglonych rogach. Nowe, szare tło to jedno, ale meta description ma też większy font i wyświetla się nad tytułem strony, a nie pod nim, jak to było do tej pory. Zmiany konkretne, zobaczymy, czy się przyjmą.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-gray-boxed-snippets-in-search-34856.html
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.