
Dzisiaj będzie o dwóch metamorfozach, ale najpierw ważna wiadomość.

Marcowy core update
Zapinajcie pasy i szykujcie się na turbulencje, bo właśnie wystartował pierwszy w tym roku core update.
15 marca, zaledwie 8 dni po zakończeniu rolloutu aktualizacji opinii o produktach, Google rozpoczął wdrażanie March 2023 Broad Core Update. I wygląda na to, że ta aktualizacja żadnych jeńców nie bierze. Uderzyła szybko, uderzyła stanowczo, a zawirowania w rankingu są naprawdę spore. Zyskiwać wydają się strony o niszowej tematyce, a tracić te wspomagane Black Hat SEO, choć póki co jest jeszcze za wcześnie na wyciąganie daleko idących wniosków. Tym bardziej, że rollout ma potrwać dwa tygodnie, więc sporo może się jeszcze pozmieniać.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-march-2023-core-update-35061.html
Nowy wygląd wyników wyszukiwania
Wyniki wyszukiwania wyglądają nieco inaczej. Nad meta titlem pojawiła się nazwa strony, a z lewej strony, tuż obok adresu serwisu, Google zaczęło wyświetlać favicon danej witryny. W wyszukiwarce mobilnej wyniki wyświetlają się w ten sposób już od października zeszłego roku, teraz podobnego odświeżenia doczekała się wersja desktopowa.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-sitename-favicon-sponsored-label-desktop-35028.html
Metamorfoza Google Trends
Wyniki wyszukiwania to nie jedyna rzecz, którą postanowiło zmienić Google. Gruntowną metamorfozę przeszło również Google Trends, które zyskało nową, odświeżoną wizualnie stronę główną. Możemy prześledzić na niej tematy, które cieszą się w danej chwili największą popularnością – w kraju i na świecie. Co więcej, strona podrzuca od razu powiązane artykuły, z których dowiemy się, czemu akurat te tematy zyskały na popularności.
Generalnie Google Trends to fajny patent dla tych, którzy lubią być na bieżąco. Naprawdę bieżąco, bo strona według zapewnień Google jest odświeżana co godzinę.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-trends-new-35027.html
Bing używa już GPT-4
Microsoft ogłosił, że GPT-4, kolejna generacja modelu AI, została już zaimplementowana w przeglądarce Bing. Obsługuje ona nie tylko tekst, ale również obrazy. Oznacza to, że użytkownicy mogą przesyłać grafiki i zadawać pytania na ich temat.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/bing-gpt-4-35056.html
https://openai.com/research/gpt-4

Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!