To ostatni odcinek naszych SEO Newsów… w takiej formie. Od kolejnego odcinka przechodzimy w tryb dwutygodniowy, ale spokojnie: zmniejszamy nieco częstotliwość, ale na pewno nie poziom.
Jak zdobyć grafiki produktów w SERP-ach?
Co trzeba zrobić, aby mieć grafiki produktów w serp-ach? Odpowiedź jest bardzo prosta: NIC. Algorytm Google sam wybiera jakie grafiki i gdzie się pojawią. Na ten moment jedyne, co możemy w tym temacie zrobić, to za pomocą meta tagu wskazać, żeby Google.. nie korzystało z grafik. Niebawem może jednak powstać dokumentacja na ten temat.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-on-product-images-snippets-schema-32807.html
Nowy tag robots
Google wprowadza nowy tag robots. Tag o nazwie indexifembedded daje witrynom większą kontrolę nad indeksowaniem. Za jego pomocą możemy nakazać Google indeksowanie treści na stronie tylko wtedy, gdy jest ona osadzona za pomocą elementów iframe i podobnych tagów HTML.
Znacznik indexifembedded zastępuje znacznik noindex. Czyli możemy użyć noindex, aby cały adres URL nie pojawiał się w wynikach wyszukiwania, i zastosować tag indexifembedded, aby dany fragment treści został zindeksowany, gdy jest osadzony na innej stronie internetowej.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-indexifembedded-robots-tag/434396/#close
Google rozważa rzadsze indeksowanie
Google rozważa zmniejszenie częstotliwości indeksowania stron internetowych. Powód? Ekologia.
Pomysł wynika głównie z chęci oszczędzania energii, a tym samym większej dbałości o naszą planetę. Poza tym, jak wskazuje Gary Ilyes, niektóre „powroty” nie mają sensu. Chodzi między innymi o odświeżanie podstron typu „o nas”, czy też trafiające się czasami bez wyraźnego powodu 404-ki. Pozostaje mieć nadzieję, że przyspieszy to indeksację.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-crawl-rate/434265/
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!