Mamy początek stycznia, a to oznacza jedno: podsumowania. I dzisiaj podsumujemy pięć najważniejszych, przynajmniej zdaniem naszej redakcji, wydarzeń SEO roku 2021.
5
Lubicie trójwymiar? Każdy lubi. Przynajmniej z takiego założenia wyszedł Google, wprowadzając w zeszłym roku obracające się produkty w wynikach wyszukiwania. Póki co to głównie ciekawostka, stąd niska pozycja na naszej liście, ale kto wie, może widok 3D i rozszerzona rzeczywistość zawitają na stałe do wyników wyszukiwania? A może już zawitały, a wszystko co znasz, jest tylko trójwymiarową symulacją, kawałkiem zero-jedynkowego kodu, w którym tkwisz, nawet o tym nie wiedząc?
4
Czy wujek może być też mamą? Tak, jeśli mówimy o wujku Google. W czasie zeszłorocznej konferencji Google I/O, Google przedstawił Multitask Unified Model. W skrócie: MUM. To wiele mniejszych algorytmów, które wspólnie mają wpływać na lepsze rozumienie złożonych zapytań, jakie wpisujemy do wyszukiwarki.
3
Internetowym spamerom mówimy stanowcze nie! Dlatego na trzecim miejscu umieściliśmy Spam Update. Sierpniowa aktualizacja Google mocno uderzyła w spamowe linki i wątpliwej jakości content. Generalnie spamerzy muszą mieć się na baczności, bo za oczywiste manipulowanie linkami wkurzony Google może zdegradować całą domenę.
2
Nikt nie spodziewał się hiszpańskiej inkwizycji. Podobnie jak tego, że Google zaktualizuje sposób generowania title widocznych w SERP-ach. W sierpniu duża część tytułów widocznych w wynikach wyszukiwania została nagle przez Google podmieniona. Teraz rolę tytułów pełnią w SERP-ach często na przykład nagłówki H1.
1
Na pierwszej lokacie raczej bez zaskoczenia – długo zapowiadana aktualizacja Page Experience na urządzenia mobilne. W sierpniu Core Web Vitals stały się czynnikiem rankingowym stron internetowych, a roboty Google zaczęły lepiej pozycjonować strony zoptymalizowane pod kątem wskaźników LCP, FID i CLS. Nie zdziwcie się, jeśli przeczytacie podobnego newsa również w przyszłorocznym podsumowaniu, bo już niebawem ma wyjść aktualizacja na desktopy.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!