To nie był łatwy tydzień dla Google, który podpadł austriackiemu organowi ochrony danych. Powody do zadowolenia ma za to platforma Shopify, która wzbogaciła się o bardzo popularną wtyczkę. Co jeszcze ciekawego wydarzyło się w świecie SEO? Zapraszamy do lektury!
Google Analytics nielegalny w Austrii
Google Analytics w tarapatach. Austriacki organ ochrony danych zdecydował, że narzędzie narusza GDPR: Ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Jest to pierwsza decyzja złożona w następstwie tzw. decyzji „Schrems II”. W 2020 roku Trybunał Sprawiedliwości (TSUE) orzekł, że korzystanie z usług amerykańskich dostawców narusza GDPR, ponieważ amerykańskie przepisy dotyczące nadzoru wymagają od amerykańskich dostawców, takich jak Google czy Facebook, przekazywania danych osobowych władzom USA. Podobnych decyzji można się spodziewać w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Źródło:
Yoast SEO dostępne na Shopify
Yoast SEO jest już dostępne na Shopify! Do tej pory z tej popularnej wtyczki mogli korzystać wyłącznie użytkownicy WordPressa. Jak podkreślają jej twórcy, wprowadzenie Yoasta do Shopify to ogromna okazja biznesowa.
Źródło:
https://searchengineland.com/yoast-seo-launches-on-shopify-378660
Nowy raport w GSC
Google dodało do Google Search Console raport dotyczący funkcji Page Experience dla komputerów. Jak możemy przeczytać na twitterze Google Search Central chodzi o wsparcie zbliżającego się rankingu jakości strony na komputery i pomoc w zrozumieniu kryteriów “dobrej jakości strony” przez właścicieli witryn.
Źródła:
https://twitter.com/googlesearchc/status/1483109178658930694?s=20
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!