Zapytaj o ofertę
Dwa oblicza Google Chrome

Dwa oblicza Google Chrome

2 min. czytania

Dzisiejszy odcinek wyjątkowo bez Michała, ale jak zawsze z porcją wiadomości ze świata SEO.

Wdrażanie aktualizacji zakończone

Wdrażanie aktualizacji September Core Update i September Product Reviews Update zakończone.

Google na stronie z aktualizacjami poinformowało, że 26 września oba roll-outy dobiegły w końcu do mety. Core update po 15 dniach, a product review update po równym tygodniu. Nastroje w sieci? Not great, not terrible, bo według wykresów zmian w rankingach w narzędziu Semrush, wrześniowy core update uderzył o 53% słabiej od majowego, więc mogło być dużo gorzej.

Źródło:

https://searchengineland.com/google-september-2022-core-update-rollout-is-now-complete-388235

https://developers.google.com/search/updates/ranking

Podświetlanie tekstu w „People Also Ask”

Google testuje kolorowe podświetlanie tekstu w “People Also Ask”. Nie pierwszy raz. Jakiś czas temu wyszukiwarka eksperymentowała z podświetlaniem na kolor niebieski, teraz dla odmiany testuje żółć.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-highlighting-text-in-people-also-ask-34121.html

Chrome przyspiesza dzięki interaktywnym zrzutom ekranu

Freeze Dried Tabs. To nowa technologia, którą Google wdrożyło w przeglądarce Chrome. Polega ona na tworzeniu interaktywnych zrzutów stron internetowych, dzięki czemu witryny działają nawet o 20% szybciej.

Zrzut ekranu nie jest klasycznym screenem, tylko hybrydą, którą można przewijać, a nawet klikać w linki, podczas gdy prawdziwa strona ładuje się w tle. A gdy już się załaduje, Google płynnie do niej przechodzi. Wszystko po to, żeby przyspieszyć web experience odwiedzających.

Była dobra wiadomość, więc teraz czas na złą. Już w przyszłym roku Chrome zabroni użytkownikom korzystania z wtyczek do blokowania reklam.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/freeze-dried-tabs/464644/#close

Nowy (?) bot

Google dodało do swojej listy nowego bota crawlującego. Nazywa się Google-Site-Verification i teoretycznie służy tylko do weryfikacji przy GSC. Co ciekawe, bot ignoruje plik robots.txt. Ale! Jak wyjaśnił na twitterze John Mueller, nowy bot nie jest wcale taki nowy, po prostu dopiero teraz został dodany na listę.

Źródła:

https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/overview-google-crawlers#google_site_verifier

https://www.seroundtable.com/google-site-verifier-user-agent-34116.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Tajemnica znikających wizytówek
    Odc. 34
    Tajemnica znikających wizytówek
    Google zaskoczyło wszystkich terminem nowej aktualizacji, ale największą niespodziankę zrobiło przedstawicielom branży usługowej… kasując ich wizytówki. Zapraszamy do naszego cyklicznego […]
    Google będzie promować krótsze treści?
    Odc. 33
    Google będzie promować krótsze treści?
    Aktualizacja miała łamać potężne drzewa, a nie zakołysała nawet trzciną. Helpful Content Update W ostatnim odcinku zapowiadaliśmy nadejście Helpful Content […]
    Google doceni pomocne treści
    Odc. 32
    Google doceni pomocne treści
    Prognoza na najbliższe dni? Zapowiada się burzliwy tydzień, a wielu seowcom wraz z nadejściem aktualizacji podniesie się temperatura. Helpful content […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.