Zapytaj o ofertę
Google doceni pomocne treści
3 min. czytania

Google doceni pomocne treści

Prognoza na najbliższe dni? Zapowiada się burzliwy tydzień, a wielu seowcom wraz z nadejściem aktualizacji podniesie się temperatura.

Helpful content update

Google zapowiedziało na swoim blogu kolejną dużą aktualizację. Helpful content update, zgodnie z nazwą, ma promować wysokiej jakości treści pisane przez ludzi dla ludzi, a nie z myślą o algorytmach i klikach. W tarapatach mogą być zatem strony typu “Czy dzisiaj jest niedziela handlowa? Sprawdź, czy możesz wybrać się na zakupy. W tym artykule dowiesz się, gdzie zrobić zakupy w niedzielę. Czy otwarte będą takie sklepy jak Lidl, Biedronka, Carrefour oraz Kaufland? Odpowiadamy. ZOBACZ SLAJDY”.

Aktualizacja rusza w tym tygodniu i póki co obejmie anglojęzyczne treści, szczególnie te związane z edukacją, rozrywką, zakupami czy technologią.

Źródło:

https://blog.google/products/search/more-content-by-people-for-people-in-search/

Zmiany w Featured snippets

Google wprowadziło kilka ulepszeń do snippetów. Największa zmiana to fakt, że featured snippets są teraz wspierane przez algorytm MUM, dzięki czemu wyświetlane informacje są dokładniejsze i bardziej wiarygodne, bo algorytm przeszukuje różne źródła w poszukiwaniu jednego, wspólnego stanowiska.

Po zmianach snippety lepiej radzą sobie też z zapytaniami z fałszywą przesłanką, czyli zapytaniami dotyczącymi informacji o wydarzeniach, które w rzeczywistości nie miały miejsca. Co ciekawe, po aktualizacji częstotliwość wyświetlania snippetów przy tego typu fałszych zapytaniach spadła o całe 40%.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-featured-snippet-callouts-false-premises-mum-33901.html

Google może usuwać z czasem adresy URL z indeksu

Co dzieje się ze starymi treściami osieroconymi z powodów technicznych: Google pozostawia je w indeksie, czy deindeksuje? Właśnie takie pytanie zostało ostatnio zadane Johnowi Muellerowi. Jego odpowiedź? Tak naprawdę każdy URL może z czasem zniknąć z indeksu. Czyli jeśli Google będzie miało taką zachciankę, to może po jakimś czasie usunąć jeden z ważniejszych URLi naszej domeny.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-can-drop-urls-from-its-index-over-time-33930.html

Kolejne problemy z indeksacją

Google ogłosiło, że naprawiło błąd w Google Search Console, który oznaczał niezaindeksowane strony jako zaindeksowane. Także możecie zauważyć u siebie spadki w indeksacji. Sprawa okazała się na tyle poważna, że trafiła na listę z anomaliami danych – to pierwszy odnotowany tam błąd od początku roku.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co to jest SafeSearch?
    Co to jest SafeSearch?
    SafeSearch to bardzo ważny filtr Google. Warto więc wiedzieć, czego dotyczy i jak go aktywować, aby chronić użytkowników przed niestosownymi treściami.
    Jak działa pop-up?
    Jak działa pop-up?
    Pop-up to wyskakujące okienko na stronie internetowej. Zastanawiasz się jakie są jego główne cele? Czytaj dalej.
    Jak stopka na stronie wpływa na SEO?
    Jak stopka na stronie wpływa na SEO?
    Stopka na stronie to bardzo ważny element każdego serwisu internetowego. Warto więc wiedzieć, jak wpływa na SEO i co warto w niej uwzględnić!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.