Zapytaj o ofertę
Google My Business zostanie zamknięte

Google My Business zostanie zamknięte

2 min. czytania

Siemanko! Posiadasz na swojej stronie reklamy, które zasłaniają cały ekran? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie złą wiadomość… Ale hej! To są w końcu SEO Newsy, więc musimy informować o wszystkich ważnych wydarzeniach, nawet jeśli nie są one dla seowców za dobre.

Opóźnione działanie pliku disavow

John Mueller z Google przekazał, że plik disavow, w którym możemy zrzec się konkretnych domen czy adresów URL, działa, ale ze sporym opóźnieniem. I nie chodzi o dni czy nawet tygodnie. Od przesłania pliku do pojawienia się pierwszych efektów w rankingu mogą minąć długie miesiące.

Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-how-long-it-takes-for-disavow-file-to-affect-rankings/426211/

Google będzie banować za zbyt duże reklamy

Google potwierdził, że wraz z planowaną na luty aktualizacją Page Experience, wpływ na ostateczną ocenę witryny w wersji desktopowej zacznie mieć również wielkość reklam. Oznacza to, że w teorii Google będzie mógł ukarać stronę za reklamę, która zajmuje cały ekran.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-intrusive-interstitials-desktop-sites-32375.html

Koniec Google My Business

Google zmienia Google My Business na inne, choć w sumie podobne rozwiązanie, o nazwie Google Business Profile. Jest to kolejny krok ku temu, by wszystko dało się załatwić w wynikach wyszukiwania. Aplikacja do zarządzania ma zniknąć w 2022 roku, a obecnie znana nam podstrona pozostanie dalej dostępna dla osób, które zarządzają wieloma kontami.

Wraz z tą zmianą pojawią się też nowe ficzery:

  • Możliwość uwierzytelnienia i weryfikacji wizytówki w mapach Google i samej wyszukiwarce.
  • Historia połączeń (na razie tylko w Stanach i Kanadzie).
  • Wysyłanie wiadomości bezpośrednio z wyszukiwarki.
  • Potwierdzanie odczytania wiadomości w Wyszukiwarce Google i Mapach Google.

Źródło:
https://searchengineland.com/google-my-business-now-known-as-google-business-profile-as-google-migrates-features-to-maps-and-search-375767

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Pingwin degraduje domeny, Google walczy ze spamem
    Odc. 7
    Pingwin degraduje domeny, Google walczy ze spamem
    Czy pingwinów należy się bać? Tak, jeśli są w stanie zdegradować naszą domenę. Jakie praktyki mogą wkurzyć algorytm, który swoją […]
    STRASZNE luki w zabezpieczeniach WP Fastest Cache
    Odc. 6
    STRASZNE luki w zabezpieczeniach WP Fastest Cache
    Za nami kolejny tydzień, a przed nami – kolejna odsłona SEO Newsów. Tym razem jest to wydanie wyjątkowe, bo halloweenowe. […]
    Google rozważa opłatę za brak reklam?
    Odc. 5
    Google rozważa opłatę za brak reklam?
    Jak co tydzień zapraszamy do naszego krótkiego przeglądu najważniejszych wiadomości ze świata SEO. Co tym razem postanowiło zmienić Google? I […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.