Dziś powiemy między innymi o planowanych zmianach w mobilnej wyszukiwarce, ale najpierw o tym, że zbrodnia popłaca… a przynajmniej w SEO.
Kradzież contentu popłaca
CelebrityNetWorth.com, strona zajmująca się wyceną majątków gwiazd show businessu, po wrześniowej aktualizacji algorytmu spadła w rankingach. Została przegoniona przez portale, które żywcem kopiują informacje z jej artykułów bez podawania źródła. Krótko mówiąc: kradną oryginalny content.
CelebrityNetWorth jest tym wszystkim mocno wkurzone i trudno się im dziwić. Co w takiej sytuacji mogą zrobić? Danny Sullivan z Google doradził, by zgłosili się do “zainspirowanych” stron z prośbą o podanie i podlinkowanie źródła, powinni też mocniej podkreślić u siebie unikalność danych. Danny wyjaśnił, że cała sytuacja może wynikać z problemów z jakością strony albo nałożoną na nią karą.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-copy-sites-outrank-your-original-content-34190.html
Link juice to fikcja?
Danny Sullivan nie jest jedynym pracownikiem Google, który lubi rzucać złotymi radami. John Mueller doradził na Twitterze, by ignorować wszystkie informacje na temat mocy linków i zamiast tego skupiać się po prostu na tworzeniu niesamowitych stron, stron bogatych w treści, które są przydatne i inspirujące dla prawdziwych ludzi.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-link-juice-ignore-34179.html
Zmiany w Google Tag Manager
W sierpniu Google wypuściło Google tag, prosty, globalny i przeznaczony do wielokrotnego użytku tag, którego zadaniem była poprawa jakości danych i wdrażanie rozwiązań bez konieczności modyfikacji kodu witryny.
Teraz Google Tag zyskał aż trzy nowe funkcje: integrację z CMS-ami, podsumowanie zasięgu tagu oraz integrację z Google Ads i Analytics. Zmiany upraszczają proces konfiguracji oraz zapewniają lepszy wgląd w zasięg pomiaru witryny. Raport dotyczący tagowania znajdziecie bezpośrednio w Google Tag Managerze w zakładce Administracja, ale pamiętajcie, że jest to póki co tylko wersja beta.
Źródło:
Google zapowiada 5 zmian w mobilnej wyszukiwarce
A na koniec mamy dla Was 5 zmian, które Google zapowiedziało w mobilnej wyszukiwarce. Jakie nowości nas czekają? A więc po kolei:
- skróty do zaawansowanych funkcji wyszukiwarki dla użytkowników iOS,
- wyświetlanie linków na pasku wyszukiwania już na etapie wpisywania zapytania,
- udoskonalony system sugestii,
- większa niż dotychczas rola Google Web Stories,
- scalenie tekstów, obrazów i wideo, wszystko ma się wyświetlać na jednej stronie.
Google się nie ociąga i część z tych zmian możecie już zauważyć na swoich telefonach.
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-announces-changes-coming-to-mobile-search/466444/#close
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!