Kolejny tydzień, kolejne aktualności! Co ciekawego działo się w zeszłym tygodniu w świecie SEO? Dlaczego jednym zaczęło spadać, a innym rosnąć? Co kryje się pod literami MUM? I jak wielkość liter w adresie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych? Odpowiedzi znajdziecie w naszym cyklicznym przeglądzie wiadomości.
Duża aktualizacja algorytmu Google 24 i 25 września
W zeszły weekend 24 i 25 września prawdopodobnie miała miejsce kolejna aktualizacja algorytmu Google. Nie została jeszcze potwierdzona, ale wydaje się, że jest to bardzo duża aktualizacja, patrząc na narzędzia śledzące.
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-algorithm-update-32159.html
Google: W adresach URL uwzględniana jest wielkość liter
Zdaniem Johna wielkość liter ma znaczenie w adresach URL. Sytuację można przyrównać do sytuacji z trailling slash, kiedy to Google wybiera sobie za pomocą linków kanonicznych „właściwą wersję” i to ją pokazuję w serpach. Co ciekawe wielkość liter ma też znaczenie w robots.txt
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-urls-are-case-sensitive/421264/
Google ogłasza przeprojektowanie wyszukiwania przy użyciu algorytmu MUM
Nie od dziś wiadomo, że Google tak bardzo uwielbia swoich użytkowników, że chce coraz lepiej zaspokajać ich potrzeby i udzielać kompleksowych odpowiedzi, szczególnie na złożone zapytania. Tak powstał nowy algorytm, następca znanego wszystkim BERTa, MUM. Jedną z jego nowych funkcji jest “co warto wiedzieć?”. Wyświetla ona najpopularniejsze ścieżki, jakie użytkownicy obierają w celu zgłębienia danego tematu.
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-search-redesign/421415/
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!