Kolejny tydzień, kolejne aktualności! Co ciekawego działo się w zeszłym tygodniu w świecie SEO? Dlaczego jednym zaczęło spadać, a innym rosnąć? Co kryje się pod literami MUM? I jak wielkość liter w adresie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych? Odpowiedzi znajdziecie w naszym cyklicznym przeglądzie wiadomości.
W zeszły weekend 24 i 25 września prawdopodobnie miała miejsce kolejna aktualizacja algorytmu Google. Nie została jeszcze potwierdzona, ale wydaje się, że jest to bardzo duża aktualizacja, patrząc na narzędzia śledzące.
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-algorithm-update-32159.html
Zdaniem Johna wielkość liter ma znaczenie w adresach URL. Sytuację można przyrównać do sytuacji z trailling slash, kiedy to Google wybiera sobie za pomocą linków kanonicznych „właściwą wersję” i to ją pokazuję w serpach. Co ciekawe wielkość liter ma też znaczenie w robots.txt
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-urls-are-case-sensitive/421264/
Nie od dziś wiadomo, że Google tak bardzo uwielbia swoich użytkowników, że chce coraz lepiej zaspokajać ich potrzeby i udzielać kompleksowych odpowiedzi, szczególnie na złożone zapytania. Tak powstał nowy algorytm, następca znanego wszystkim BERTa, MUM. Jedną z jego nowych funkcji jest “co warto wiedzieć?”. Wyświetla ona najpopularniejsze ścieżki, jakie użytkownicy obierają w celu zgłębienia danego tematu.
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-search-redesign/421415/
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.