Zapytaj o ofertę
Strasznie szybki Spam Update

Strasznie szybki Spam Update

3 min. czytania

Dzisiaj halloweenowa odsłona SEO Newsów, więc zaczniemy od najstraszniejszej w naszej branży wiadomości: aktualizacji.

48-godzinna aktualizacja „Spam Update”

Ostatni spam update ledwie się zaczął, a już było po wszystkim. Aktualizacja wystartowała 19 października, a 21-ego Google zamieściło informację o jej zakończeniu. Wszystko zajęło więc mniej niż 48 godzin.

Aktualizacja była globalna i dotyczyła wszystkich języków.

Źródła:

https://developers.google.com/search/updates/spam-updates/

https://developers.google.com/search/updates/ranking

Pingowanie sitemap przyspiesza indeksowanie

Chcesz, żeby Google szybciej zaindeksowało nową treść na stronie? John Mueller ma na to sposób. Wystarczy… spingować sitemapę.

Ekspert Google przyznał na twitterze, że co prawda nie gwarantuje to w stu procentach indeksacji, ale mimo wszystko warto pingować, bo w ten sposób aktywnie sygnalizujemy zmianę w pliku sitemapy. Jest to o tyle ważne, że roboty Google nie sprawdzają sitemapy przy każdym skanowaniu strony.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/pinging-xml-sitemaps-google-34236.html

Nieanglojęzyczne strony nie potrzebują angielskich adresów URL

Ale to nie koniec złotych rad Johna Muellera. John odradził używania angielskich adresów URL, gdy nasza strona nie jest w tym języku. Oczywiście możemy to robić, wolna wola i te sprawy, ale jego zdaniem nie ma takiej potrzeby. Jeśli piszemy na stronie po polsku, to adres niech też będzie nasz – polski. Przy okazji John ponownie podkreślił, że stosowanie słów kluczowych w adresach jest mocno przereklamowane.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-english-urls-for-pages-not-in-english-34234.html

Google o nazwach plików graficznych

Przy zapisywaniu jpg-ów, dajesz im nazwy składające się z losowych znaków? Lepiej się tego oducz, bo Google zwraca bardzo dużą uwagę na nazwy plików graficznych.

W 48 odcinku podcastu Search Off the Record poruszony został temat nazw grafik. Tak w dużym skrócie: im dokładniej nazwa opisuje obraz, tym lepiej z punktu widzenia wyszukiwarki, bo łatwiej jej zrozumieć, co znajduje się na grafice.

Oczywiście, zawsze możemy zmienić nazwę pliku, ale w przypadku zaindeksowanych grafik takie działanie ma raczej minimalny efekt. Co więcej, obraz o zmienionej nazwie może być długimi miesiącami ignorowany przez boty i nie indeksowany. Ale spokojnie: od nazwy pliku ważniejsze są atrybut ALT oraz treść otaczająca grafikę.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-on-image-filenames-a-surprising-seo-mistake/468366/#close

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Kradzież contentu popłaca?
    Odc. 36
    Kradzież contentu popłaca?
    Dziś powiemy między innymi o planowanych zmianach w mobilnej wyszukiwarce, ale najpierw o tym, że zbrodnia popłaca… a przynajmniej w […]
    Dwa oblicza Google Chrome
    Odc. 35
    Dwa oblicza Google Chrome
    Dzisiejszy odcinek wyjątkowo bez Michała, ale jak zawsze z porcją wiadomości ze świata SEO. Wdrażanie aktualizacji zakończone Wdrażanie aktualizacji September […]
    Tajemnica znikających wizytówek
    Odc. 34
    Tajemnica znikających wizytówek
    Google zaskoczyło wszystkich terminem nowej aktualizacji, ale największą niespodziankę zrobiło przedstawicielom branży usługowej… kasując ich wizytówki. Zapraszamy do naszego cyklicznego […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.