Zapytaj o ofertę
Ujawniamy tajny projekt Google
3 min. czytania

Ujawniamy tajny projekt Google

W dzisiejszych SEO newsach powiemy między innymi o tym, co Google ukrywa pod kryptonimem Projekt Magi i w jaki sposób możecie łatwo pozbyć się artykułów konkurencji z wyszukiwarki.

April 2023 reviews update

Google 12 kwietnia ogłosiło kolejną aktualizację: April 2023 Reviews Update. Z nazwy aktualizacji zniknęło słówko product i nie jest to przypadek, bo Google postanowiło rozszerzyć system rankingowy. Od teraz wyszukiwarka będzie oceniać wszystkie recenzje, a nie wyłącznie opinie o produktach. Czyli my oceniamy film, grę, markę odzieżową albo restaurację, a Google ocenia naszą ocenę.

Aktualizacja, która objęła również polskojęzyczne wyniki wyszukiwania, ma potrwać około dwóch tygodni.

Źródła:

https://twitter.com/googlesearchc/status/1646184834807795713?cxt=HHwWgsDUldWYttgtAAAA

https://www.searchenginejournal.com/google-april-2023-reviews-update/484503/

Czym jest Project Magi?

The New York Times donosi, że Google pracuje nad zupełnie nową wyszukiwarką, jednocześnie planując dodanie do tej istniejącej szeregu funkcji opartych na AI. Cała operacja nosi kryptonim Projekt Magi.

Żadne konkretne daty póki co nie padły, rzucono za to kilkoma marketingowymi frazesami o dostarczaniu użytkownikom bardziej spersonalizowanych doświadczeń i lepszym przewidywaniu ich potrzeb.

Według przecieków, Magi ma zostać zaprezentowany już w przyszłym miesiącu podczas konferencji I/O 2023 i udostępniony milionowi użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Do końca roku liczba ta ma zwiększyć się do 30 milionów.

Generalnie w ostatnich działaniach Google da się wyczuć coraz większą nerwowość i pośpiech, no ale trudno się dziwić. Według branżowych doniesień, Samsung poważnie rozważa zmianę domyślnej przeglądarki na Microsoftowego Binga, który mocno zyskał na popularności właśnie dzięki implementacji narzędzi opartych na AI. Gra toczy się o wysoką stawkę, bo kontrakt z Samsungiem wart jest aż 3 miliardy dolarów rocznie.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-new-search-engine-project-magi-35230.html

Jak łatwo usunąć artykuły konkurencji z Google?

Na forum społeczności Google Search Console pojawił się ostatnio ciekawy wątek o tym, jak możemy pozbyć się stron konkurencji z wyszukiwarki. Otóż wystarczy użyć narzędzia do usuwania przestarzałych treści z Google. Po prostu wysyłamy zgłoszenie, że treść danego artykułu została mocno zmieniona i cyk – konkurencja znika jak Robert Lewandowski w najważniejszych meczach sezonu. Właściciel zgłoszonej witryny nie ma nic do gadania. Musimy tylko wskazać jedno słowo, które kiedyś znajdowało się w danym artykule, a teraz go nie ma, żeby Google w ciągu kilku godzin przestało wyświetlać zgłoszoną stronę w wynikach wyszukiwania.

Wątek nie umknął uwadze Danny’ego Sullivana z Google, który obiecał, że przyjrzy się całej sprawie bliżej.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-remove-outdated-content-tool-remove-competitors-35167.html

Google testuje nową sekcję „tańszych opcji”

Google testuje nową sekcję z tańszymi opcjami. Testy dotyczą okna ze szczegółowymi informacjami o produkcie. W przypadku droższych artykułów, Google chce wyświetlać tam różne tańsze alternatywy. Wiadomo, póki co to tylko testy, ale funkcja może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-cheaper-options-product-window-35173.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    SEO a pozycjonowanie – czy mowa o tym samym?
    SEO a pozycjonowanie – czy mowa o tym samym?
    Pojęcia SEO i pozycjonowania często używane są zamiennie, tymczasem nie do końca znaczą to samo. W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega ta różnica.
    Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga
    Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga
    Blog może pozyskiwać duży ruch z Google bez względu na tematykę. Wymaga to optymalizacji witryny, jej dostosowania do wymagań algorytmu. Sprawdź, co musisz zrobić, aby pozyskać internautów z Google.
    Jak reklamować suplementy diety w Internecie?
    Jak reklamować suplementy diety w Internecie?
    Reklama suplementów diety w Internecie nie jest łatwa. Dowiedz się, jakie ograniczenia dotyczą tej branży i poznaj najlepsze techniki marketingowe!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.