Zapytaj o ofertę
Z miłości do SERP-ów

Z miłości do SERP-ów

2 min. czytania

Dzisiaj wyjątkowa okazja, bo mamy Walentynki, a SEO Newsy są programem dla ludzi zakochanych… w SERP-ach. Co ciekawego wydarzyło się w ostatnim czasie w świecie SEO? Zapraszamy do oglądania!

Linki a ranking domeny

John Mueller po raz kolejny zapewnił na Twitterze, że linki w obrębie całej domeny nie wliczają się do żadnego “rankingu domeny”, a mają jedynie wpływ na konkretną, linkowaną podstronę.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-links-domain-level-32837.html

Gdzie nie umieszczać CTA?

Zostając jeszcze przy Johnie Muellerze. Pewien web designer zapytał go, czy rzeczywiście należy usuwać przyciski CTA z przestrzeni above the fold. Jedna z agencji SEO twierdziła bowiem, że dokumentacja Google odradza umieszczanie ich na górze strony.

Odpowiedź Johna? Google nie mówi nic o przyciskach CTA, choć jego zdaniem umieszczenie przycisku częściowo na foldzie może mącić w kodzie HTML. Barry Schwartz z seroundtable zasugerował z kolei, że niektóre duże CTA mogą być postrzegane jako reklamy przez stary algorytm związany z układem strony.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/ctas-above-the-fold-google-seo-32880.html

Problem z wyświetlaniem danych w GSC

Między 1 a 3 lutym GSC ponownie nie pokazywało danych. Ponownie, bo podobna sytuacja miała już miejsce w zeszłym miesiącu. A w 2021 w sierpniu i listopadzie.

Bardzo możliwe, że zauważyliście spore anomalie w danych z tego okresu. Nie ma jednak powodów do paniki. Google poinformowało, że problem leży wyłącznie po stronie błędnej analityki, a dane nie odzwierciedlają rzeczywistych zmian w widoczności serwisu.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-search-console-performance-report-loss-32888.html

Testy Przewodnika Zakupowego

Google testuje „Buying Guides”. To nowa funkcja mobilnych wyników wyszukiwania, która prezentuje użytkownikom różne opcje rozwijanego menu, dzięki czemu mogą dowiedzieć się więcej o produkcie, którego szukają.

Na górze Przewodnika Zakupowego, tuż pod tytułem wyników wyszukiwania, wyświetlany jest przedział cenowy. Menu rozwijane w Przewodniku zakupowym obejmuje kilka cech, które mogą pomóc kupującym w zawężeniu wyboru. Stuknięcie rozwijanego menu powoduje wyświetlenie użytkownikowi treści redakcyjnych.

Źródło:

https://searchengineland.com/google-tests-buying-guides-in-mobile-search-results-380027

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Duże zmiany w indeksacji
    Odc. 19
    Duże zmiany w indeksacji
    To ostatni odcinek naszych SEO Newsów… w takiej formie. Od kolejnego odcinka przechodzimy w tryb dwutygodniowy, ale spokojnie: zmniejszamy nieco […]
    Google Analytics nielegalny?!
    Odc. 18
    Google Analytics nielegalny?!
    To nie był łatwy tydzień dla Google, który podpadł austriackiemu organowi ochrony danych. Powody do zadowolenia ma za to platforma […]
    WordPress łata luki w zabezpieczeniach
    Odc. 17
    WordPress łata luki w zabezpieczeniach
    Dlaczego należy jak najszybciej zaktualizować WordPress? Jaką strategię obrać w walce z toksycznymi linkami? I jaką nowość testuje aktualnie Google? […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.