Zapytaj o ofertę

System wymiany linków (SWL) - definicja

System wymiany linków

Co to jest systemi wymiany linków?

System Wymiany Linków, często określany skrótem SWL, to specjalne platformy oferujące webmasterom i właścicielom witryn dostęp do katalogu zasobów internetowych, w których mogą oni umieszczać swoje linki. W praktyce jest to forma giełdy linków, która może działać na dwa sposoby:

  1. Możesz umieszczać linki na stronach internetowych, które są częścią systemu i wyraziły na to zgodę.
  2. Na swojej stronie możesz umieszczać linki do innych zasobów, które w zamian robią to samo dla Ciebie.

Jest to podstawowy element pozycjonowania SEO, jednak wymaga starannego podejścia i rozważnego korzystania, aby nie narazić się na sankcje ze strony Google.

Rejestracja w systemie wymiany linków

Każdy system wymiany linków wymaga rejestracji, a często także opłaty. Wymiana linków operuje także wewnętrzną walutą, najczęściej punktami, które można zdobyć na kilka sposobów:

  1. Płacąc za nie gotówką.
  2. Udostępniając swoją witrynę dla linków innych użytkowników.
  3. Zapraszając do systemu nowych użytkowników.

Rodzaje systemów wymiany linków

Istnieją SWL typu dynamicznego i statycznego. W przypadku tych pierwszych algorytm umieszcza linki losowo na wskazanych witrynach – ich lokalizacja zmienia się co kilka dni. Statyczne systemy umieszczają linki na stałe na konkretnej stronie.

Zasady pozycjonowania SWL

Podstawą do nałożenia sankcji przez Google będzie nagła poprawa pozycji zasobu i wzrost liczby linków, a także słaba jakość hiperłączy. W teorii z systemów automatycznej wymiany linków można korzystać, ale trzeba robić to rozsądnie.

Ryzyko używania SWL

Używanie tego systemu jest więc indywidualną decyzją każdego właściciela witryny, ale warto dwa razy się zastanowić, czy jest to warte ryzyka. Tym bardziej że w arsenale pozycjonerów i webmasterów jest wiele narzędzi pozwalających na stworzenie dobrej jakości link buildingu.

Oceń tekst
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Paweł Borowik
Head of Sales
Paweł Borowik Head of Sales
Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

    Twoja rola w firmie
    Twoja rola w firmie
    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!