Christina Morillo/pexels.com
Adresy URL to bardzo ważny element SEO. Sprawdź koniecznie, jaki wpływ ma ich struktura na pozycję witryny na liście wyników wyszukiwania. Zapraszamy!
Adresy URL są podstawowym, bardzo ważnym elementem SEO. Niestety, wielu ekspertów wciąż ma tendencję do niedoceniania tego ważnego aspektu. Dobra struktura adresów URL może mieć korzystny wpływ na optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek, zapewniając przy tym odpowiedni system nawigacyjny. Element ten jest wówczas też możliwy do śledzenia w Google Analytics lub Adobe Analytics, co ułatwia dokładne monitorowania danych.
W tym artykule przyjrzymy się bliżej najważniejszym aspektom adresów URL, przedstawimy ich strukturę i wyjaśnimy jej znaczenie.
URL jest skrótem od „Uniform Resource Locator” i służy do identyfikacji adresów poszczególnych zasobów w Internecie. Adresy URL składają się z protokołu i nazwy domeny, informują przeglądarkę o tym, jak i skąd należy pobrać określony element.
https://www.pozycjonowanie.com/optymalizacja/
Jest to przykład adresu URL, który zawiera treści związane z pozycjonowaniem stron internetowych i optymalizacją treści.
Struktura adresu URL to rozkład konkretnego adresu. Jej budowa zwykle zaczyna się od “http” lub “https”.
“S” w protokole “https” oznacza zabezpieczoną wersję stron internetowych, co korzystnie wpływa na użytkowników, budząc ich zaufanie. Dzięki temu zwiększa ruch w witrynie.
Źródło: Christina Morillo/pexels.com
Następnie w adresie występuje “www” i nazwa domeny, na przykład https://www.pozycjonowanie.com, a następnie pojawia się katalog, w którym przechowywana jest określona zawartość, czyli: https://www.pozycjonowanie.com/optymalizacja/.
Jeśli dokładnie przyjrzysz się adresom URL wyświetlanym na liście wyników wyszukiwania, z pewnością nie zobaczysz takiego, który ma niewłaściwą strukturę.
Każda pozycja w SERP składa się bowiem z trzech głównych elementów widocznych dla danego użytkownika. Są to adres URL, tytuł i opis strony internetowej.
Nie ulega wątpliwościom, że najczęściej liczy się pierwsze wrażenie, co jest zasadą szczególnie uznawaną przez wyszukiwarki internetowe. Na podstawie tych czynników użytkownik decyduje się na kliknięcie w daną pozycję i odwiedzenie konkretnej witryny.
Poza aspektami informacyjnymi istnieje również kilka innych powodów, dla których struktury adresów URL są tak ważne. Oto niektóre z nich.
Odpowiednia struktura adresów URL ma za zadanie dokładnie opisać stronę internetową w sposób, który będzie zrozumiały zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników. Element ten ma bowiem bezpośredni wpływ na współczynniki klikalności i znacznie ogranicza liczbę odrzuceń, co przekłada się na osiąganą konwersję. Nie powinien więc zawierać zbędnych danych, aby jasno określać zawartość witryny.
Na podstawie wielu badań okazało się, że adresy URL odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu strony internetowej. Chociaż elementy te nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję witryny w SERP, słowo kluczowe zawarte w adresie URL może znacznie poprawić ranking strony w Google. Ważne jest zatem, aby adresy URL dokładnie opisywały zawartość strony, wykorzystując przy tym najistotniejsze frazy.
Zoptymalizowany adres URL może służyć jako skuteczny anchor text, gdy jest wykorzystywany w treści artykułów blogowych, w mediach społecznościowych, na forach internetowych itp. Warto więc unikać podstawowych linków jako odnośników w treści, gdyż długie i niezrozumiałe adresy URL nie będą w stanie skutecznie zachęcić użytkownika do odwiedzenia witryny.
Pierwotny link wygląda bowiem jak nienaturalnie długi ciąg liczb i znaków, które nie mają żadnego sensu i nie przedstawiają zawartości strony internetowej. Optymalizacja adresu URL jest więc podstawowym zadaniem, które doprowadzić może do większej liczby odbiorców.
Warto zapoznać się też z działaniem stron docelowych. Każda witryna może mieć setki tego typu elementów, więc posiadanie zrozumiałej struktury adresów URL bardzo korzystnie wpłynie na świadomość użytkowników i zwiększy ruch na stronie. Dzięki monitorowaniu swoich wyników w Google Analytics jesteś w stanie stwierdzić, które strony są skuteczne, co pozwoli Ci odpowiednio zoptymalizować swoje treści i wykluczyć wszelkie błędy.
Musisz budować adresy URL, które są zrozumiałe, skuteczne i atrakcyjne z punktu widzenia zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek. Najlepsze efekty przyniesie zawsze krótki adres URL, który posiada najważniejsze słowa kluczowe i koncentruje się na zawartości danej witryny.
Aby zadbać o odpowiednią strukturę adresów URL, warto wziąć pod uwagę zasady SEO. Oznacza to, że elementy te muszą być dostosowane do wytycznych Google i uwzględniać rodzaj konkretnej witryny. Warto też zwrócić uwagę, że w optymalizacji treści nie chodzi tylko o wykorzystanie najpopularniejszych słów kluczowych, ale też o dostosowanie zawartości do preferencji grupy docelowych odbiorców, co powinno mieć odzwierciedlenie w strukturze adresu URL.
Osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania jest w obecnych czasach niezwykle trudnym zadaniem. Jak widać, dbałość o odpowiednią strukturę adresów URL może jednak nieco ułatwić ten proces. Warto więc zastosować się do powyższych wskazówek lub nawiązać współpracę z doświadczonym zespołem specjalistów SEO, aby mieć pewność, że wszystkie podjęte działania zmierzają w odpowiednim kierunku.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.